רוטר נט נתבעים לשלם לעיתון הארץ 5 מיליון ש"ח

עיתון הארץ תובע 5 מיליון ש"ח מרוטר נט המפרסמים את תכני הארץ ודה מרקר חינם לגולשים ת"א 2696-10-19 הארץ נ' רוטר נט ואח'

Spread the love

עיתון הארץ ודה-מרקר, הינם אתרים בתשלום, גישה מלאה לתכניהם ניתנת לרוכשי מינוי בלבד. אתר רוטר נט, המכונה גם פורום סקופים, מעתיק כתבות ומאמרים עיתונאים שונים לתוך הפורום, כשהמידע נגיש חינם לכל גולש, אולם מי שמבקש לפרסם באתר רוטר נט ידיעה או כתבה נדרש להירשם באתר ולשלם סכום חד פעמי של עשרות שקלים. העתקת התכנים מתבצעת משנת 2014.

מנהלי אתר רוטר נט מוסמכים להסיר תכנים מפרים או פוגניים ולבצע שינויי עריכה בכתבות, כשנתבע 2 אורי ברק, עורך או נועל פרסומים באתר רוטר נט לפי שיקול דעתו וגם מפרסם הנחיות לגולשים הרשומים באתר. בנוסף, לאורי ברק יש חשבון בטוויטר שם מוצפים ומתפרסמים קישורים ישירים להעתקות ופרסומים מפרים המתפרסמים בפורום סקופים, והוא הרוח החיה באתר רוטר נט ביחד עם אשתו רעות, נתבעת 3, המוגדרת כמנהלת אתר רוטר. גם רעות רוטר מפרסמת הנחיות לגולשים ולמנהלים, עורכת ונועלת פרסומים המועלים לפורום.

בתביעת הארץ ודה-מרקר, הינם מלינים נגד רוטר נט, הלוקחים את פרסומיהם ומפיצים אותם חינם לכל גולש. עוד מלינים בהארץ, כי אתר רוטר לא מפרסם קישור Link לאתרי הארץ ודה-מרקר, ובכך מבצעים הפרת זכות יוצרים.

הארץ ודה-מרקר, לא מתנגדים להעתקה, לו רוטר נט הייתה מוסיפה לינק לכתבות המועתקות. קצפם של הארץ יצא על כך שהגולשים קוראים את כל הכתבות באתר רוטר מבלי להיכנס לאתר הארץ ודה-מרקר, היוצרים המקוריים. יתרה מכך, חיפוש התכנים של הארץ ודה מרקר בגוגל, מוביל אף הוא לרוטר נט.

בהארץ טוענים, כי נתנו לרוטר נט הזדמנויות לתקן את דרכיהם ולחדול מהמשך הפעילות המפרה, אך לשווא ולכן הגישו תביעה זו בבחינת הגיעו מים עד נפש. לצורך הדוגמא מציינים בהארץ, כי כי אתר רוטר נט העתיק כתבת עומק יסודית ונרחבת של גיא רולניק שפורסמה במוסף Market Week ביום 22.12.18 "שוד הגז: מוכרים לנו ב- 6 דולרים בזמן שעולה למונופול 30 סנט", וכדוגמא נוספת כתבה מקיפה שפורסמה בהארץ ביום 14.8.19 עליה עמלו 7 כתבים: סיון קלינגבייל, חיים לוינסון, יותם ברגר, ניצן ליבנה, יהונתן ליס, מיכל אהרון והגר שיזף. באותו יום הועתקה הכתבה לרוטר "תחקיר 'הארץ': יהדות התורה והמפלגות הערביות החליפו נציגים המפקחים על הקלפיות בניגוד לחוק".

כתב התביעה מפרט דוגמאות נוספות של העתקות, והגעתם לעמוד הראשון בגוגל בתוצאות החיפוש אצל רוטר נט, בעוד שהמקור הינו הארץ ודה-מרקר.

בנוסף לתביעת זכויות יוצרים טוענים בכתב התביעה כי רוטר נט עושים עושר ולא במשפט כשהם נהנים באופן ישיר מקניינה הרוחני של הארץ ודה מרקר, ונוהגים ברשלנות, שכן הם מביאים את התכנים חינם לגולשים, בעוד שהארץ ודה מרקר מוכרים את התכנים, בכך הם מסבים נזקים להארץ ודה-מרקר, וגורמים לאובדן הכנסות ופגיעה בשווקים פוטנציאליים, כי גולשים לא רוכשים מינוי לקבל גישה לתכנים אלו.

בנוסף מבקשים הארץ ודה מרקר להסיר לאלתר מאתר רוטר נט את הפרסומים המפרים את זכויותיהם לרבות קישורים לפרסומים המפרים. כתב התביעה המלא 62 עמודים מצורף בקישור בקובץ pdf.

הוצאת עיתון הארץ בע"מ נ' רוטר נט, אורי ברק, רעות ברק – כתב תביעה על סך 5 מיליון ש"ח בעניין העתקת תכנים מהארץ והפצתם ברוטר נט ת"א 2696-10-19, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *