תחקיר: השחיתות של בוז’י הרצוג – מינויים של חבריו ממפלגת העבודה למשרד הרווחה – התנועה לאיכות השלטון דורשת לחקור

Spread the love

בתקופתו של השר יצחק הרצוג, בעל השאיפות לתפוס את ראשות מפלגת העבודה, מונו חברים רבים הקשורים למפלגת העבודה לתפקידים הקשורים להשפעתו כשר הרווחה – כך מגלה תחקיר חדשות 10 • תגובת השר: מדובר בצירוף מקרים

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=PWG_20k_TYI&feature=player_embedded]

מינויים של אנשים בעלי זיקה פוליטית עדיין כאן, גם אם הם אושרו על ידי ועדה כזאת או אחרת. תחקיר חדשות 10 מראה הערב (שלישי) כי בתקופת השר יצחק הרצוג, בעל שאיפות לתפוס את ראשות מפלגת העבודה, מונו חברי מפלגה רבים לתפקידים הקשורים למשרדו של שר הרווחה.

כך למשל, ד”ר חיים איילון, שמונה למנכ”ל הרשות לשיקום האסיר, עובד ציבור רב פעלים – אך גם היה במשך שנים איש מפלגת העבודה, חבר מרכז, ונמנה על רשימת העבודה לכנסת ה-17. עו”ד מאלק עמרור, יו”ר הרשות לשיקום האסיר שממלא את תפקידו בהתנדבות, נהנה גם הוא מההשפעה הרבה שנגזרת מתפקידו. עמרור מוכר היטב במפלגת העבודה כפעיל, ובן דודו הוא אחד מקבלני הקולות הבולטים ביותר במחוז הערבי של המפלגה.

גם לגופים אחרים הכפופים לשר הרצוג מונו אנשים ממפלגת העבודה. לתפקיד מנכ”ל החברה הממשלתית המשקם מונה ליאור שטרסברג, פעיל מוכר במפלגת העבודה, ששימש כיועצו של הרצוג עצמו. עוזרו הוא אהרון בז’רנו שמונה על ידי שטרבסרג – וגם הוא חבר ופעיל במפלגת העבודה.

לחקור את המינויים הפוליטיים במשרד הרווחה


יצחק הרצוג
 
כך מבקשת התנועה לאיכות השלטון ממבקר המדינה ומהיועמ”ש לממשלה בעקבות התחקיר ששודר אמש בערוץ 10, לפיו בתקופת כהונת יצחק הרצוג מונו אישים רבים המזוהים עם מפלגת העבודה לתפקידים הקשורים ו/או כפופים למשרד
 
התנועה לאיכות השלטון פנתה, למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה לבחון את המינויים בעלי הגוון הפוליטי לכאורה אשר על פי הפרסומים נעשו במשרד הרווחה , והאם עמדו, הלכה למעשה, בכללי המנהל הציבורי התקין.

מכתבה של התנועה בעקבות כתבת התחקיר של נדב פרי בערוץ 10 ששודרה אמש בנושא: “פעילים בעבודה ממונים לתפקידים הקשורים במשרד הרווחה” .

מהכתבה עלתה הטענה, כי בתקופת כהונתו של השר יצחק הרצוג כשר הרווחה, מונו אישים רבים בעלי זיקה למפלגת העבודה לתפקידים הקשורים ו/או כפופים למשרד הרווחה, באופן המעלה חשד למינויים פוליטיים. כאמור, מדובר בכמות גדולה מאוד של מינויים. אמנם, הכתבה לא הצביעה על פגמים בדרך מינויים, אולם נראה כי כשמדובר בהיקף כה רחב, הכמות הגדולה של המינויים, כשלעצמה, מעוררת חשדות בדבר תקינות ההליך ותקינות המינויים.

ככל שהעובדות שפורסמו נכונות, הרי שהיקף המינויים החשודים כי נעשו מטעמים פוליטיים, מעלה חששות כבדים, ובהם פגיעה בהגינות בקידום עובדי ציבור, פגיעה במקצועיותו של המנהל הציבורי, ניגוד עניינים מובנה בהתנהלותו של משרד הרווחה ופגיעה בעיקרון השוויון. חששות אלו, לדעת התנועה מצריכים בדיקה מעמיקה של הליך המינוי בכל אחד ואחד מהמקרים, ובמקביל של התופעה בכללותה.

הפסיקה הכריעה כבר בעבר כי מינוי מטעמים פוליטיים, הינו הפרה של חובת הנאמנות השלטונית… עוד, קבעה הפסיקה כי על מנת להוכיח מניע פוליטי-מפלגתי די ביצירת ספק מהותי, שיסודו בחשד סביר וממשי בדבר קיומו של מניע פוליטי-מפלגתי פסול במינוי.

ככל שהטענות יתאמתו, בדבר המסה המשמעותית של המינויים, של אנשים בעלי שיוך פוליטי מובהק למפלגתו של השר הרצוג , עולה לדעת התנועה חשש משמעותי, כי אמנם מתקיים יסוד החשד הסביר והממשי בדבר קיומו של מניע פוליטי-מפלגתי פסול במינויים שנעשו על ידי השר הרצוג.

לפיכך, מבקשת התנועה ממבקר המדינה ומהיועץ המשפטי לממשלה לבחון את המינויים שנעשו, והאם עמדו, הלכה למעשה, בכללי המנהל הציבורי התקין.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות