קופ”ח לאומית – חיוב חולה סוכרת בתשלום השתתפות עצמית שלא כדין – מדוח נת”צ לשנת 2016

Spread the love

יוני 2016 – להלן קטע מדו”ח נציבות תלונות הציבור מספר 43 לשנת 2016 מתוך הפרק בריאות.
בנה של המתלוננת הוא חולה סוכרת המשתמש באופן שוטף במשאבת אינסולין. המתלוננת הלינה על שלאומית שירותי בריאות (להלן – לאומית), שבה מבוטח הבן, מחייבת אותו בהשתתפות עצמית עבור הציוד המתכלה הנדרש להפעלת משאבת האינסולין, ובכלל זה עבור הסוללות להפעלת המשאבה. הנציבות הפנתה את לאומית לחוזר סמנכ”ל לפיקוח על קופות החולים ושירותי בריאות נוספים במשרד הבריאות, הקובע כי על קופות החולים לספק את משאבת האינסולין וכן להחליף את הציוד המתכלה הדרוש להפעלתה, לרבות הסוללות,
ללא חיוב בהשתתפות עצמית.

נוכח האמור התקשרה נציגה בכירה של הלאומית למתלוננת, התנצלה לפניה ומסרה לה שתוכל לקבל את הסוללות למשאבת האינסולין בבתי המרקחת של לאומית ללא תשלום. כמו כן ביקשה הנציגה הבכירה מהמתלוננת להמציא קבלות עבור הרכישות הקודמות של הציוד המתכלה הנדרש להפעלת משאבת האינסולין, על מנת לקבל מלאומית החזרים.
לאומית הודיעה כי רעננה את הנהלים שלה, לשם מניעת הישנותם של מקרים דומים בעתיד. (1023685)

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות