השופט אפרים צ’יזיק את את המשטרה לפצות את משה הלוי “הלמו” ב- 2500 ש”ח על אי עידכון סגירת תיק נגדו ת”ק 1-09-14 משה הלוי נ’ משטרת ישראל

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-2RK

המשטרה הודיעה בפייסבוק בזמן אמת על חקירה בחשד לפריצה למערכת “נט המשפט” – אך נדרשו לה שישה חודשים להודיע על סגירת התיק תשלם למשה הלוי (“הלמו”) פיצוי של 2,500 שקל

איתמר לוין, News1.co.il

המדינה תשלם 2,500 שקל למומחה המחשבים והאינטרנט משה הלוי (“הלמו”), משום שלמשטרה נדרשו שישה חודשים להודיע בדף הפייסבוק שלה על סגירת התיק נגדו. כך קבע (יום ד’, 18.3.15) שופט בית המשפט לתביעות קטנות בחיפה, אפרים צ’יזיק.

הלוי נעצר באוגוסט 2012 בחשד שפרץ למערכת “נט המשפט” והוציא ממנה מסמכים שלא כדין. על החקירה חל צו איסור פרסום במשך חודש, ושעה אחת לאחר פקיעתו דיווחה המשטרה על החקירה בדף הפייסבוק שלה. ביולי 2014 ביקש הלוי מהמשטרה לעדכן את הדף בדבר סגירת התיק נגדו, אך הפרסום המתקן בוצע רק בינואר השנה – 4.5 חודשים לאחר שהלמו הגיש תביעה בסך 10,000 שקל נגד המשטרה בטענה ללשון הרע.

צ’יזיק מעיר, כי המשטרה העלתה בכתב ההגנה שלה כמעט כל טענה אפשרית, למרות שרבות מהן היו בלתי רלוונטיות. לגופם של דברים הוא קובע, כי שישה חודשים הם פרק זמן ארוך ובלתי סביר לביצוע הפרסום המעדכן, במיוחד לנוכח העובדה שכאמור הפרסום הראשון נעשה בתוך שעה. לדעת צ’יזיק, פרק הזמן הסביר הוא חודש – כשם שנקבע כללית לגבי חיובים שאין להם מועד ביצוע מוגדר.

“לגופן של טענות, אציין כי הנתבעת העלתה כנגד התובע שלל טענות, למעשה כל טענה אפשרית, חלקן הניכר של הטענות היו טענות סרק שבינן ובין העניין שבמחלוקת, אין ולא היה דבר;

בין היתר, טענה הנתבעת להצדקה לדחיית התובענה משיקולים של מדיניות משפטית, היעדר חבות בנזיקין, הציגה הנתבעת נתונים לא רלוונטיים מההליך החקירתי (אינם רלוונטיים, מקום שהמחלוקת נוגעת לפרסומים ולפעולות מחודש יולי 2014 ואילך).”

בנוגע לגובה הנזק אומר צ’יזיק, כי הביא בחשבון את העובדה שדף הפייסבוק של המשטרה אינו זוכה לתפוצה רחבה. עוד הוא אומר, כי הלוי אינו אדם אנונימי ולכן הפגיעה בפרטיותו הייתה מינימלית, וייתכן שהזמן הרב שחלף מפתיחת החקירה ועד סיומה הביא לכך שהפרסום הראשון נשכח.

פסק דין ביהמ”ש לתביעות קטנות בחיפה ת”ק 1-09-14 משה הלוי נגד מדינת ישראל – המשטרה תשלם על אי-עידכון סגירת תיק, קובץ pdf

כתב תביעה – ביהמ”ש לתביעות קטנות חיפה ת”ק 1-09-14 משה הלוי נגד משטרת ישראל, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות