ילדה עברה 3 הפלות בבית חולים אסף הרופא. להורים נאמר “הוצאנו ציסטה מהשחלה”. רשויות הרווחה שיקרו את ההורים ולא סיפרו להורים כי בתם נאנסה כשהיתה בפיקוח בית הספר

Spread the love

ילדה עברה 3 הפלות בבית חולים אסף הרופא. להורים נמסר: “גידול באחד מאבריה הפנימיים”

רמאות ושקרים של רופאים מקופת חולים אזורית, טיוח של משרד הרווחה, ופרופ’ שקרן מנהל מחלקת נשים בבית חולים אסף הרופא

מניפולציות ושקרים מצד צוות בית חולים אסף הרופא נגד הורים תמימים, ופעולות בניגוד לחוק בקטינה בת 15 שנים.

שלוש פעמים הגיעה ילדה, מאז היותה בת 14, הסובלת מפיגור שכלי קל, לחדר המיון בבית החולים “אסף הרופא” בגלל כאבי בטן עזים. בשלוש הפעמים נאמר לאביה שיש לה ציסטות בשחלה, והיא עברה ניתוחים להסרתן. בדיעבד הסתבר לבני המשפחה שהיא היתה בהיריון ועברה, בלי ידיעתם, שלוש הפלות. בית החולים: “הכל נעשה מכוח החוק”

חשיפה: ילדה בת 14 מגיעה עם אביה לחדר המיון של בית חולים, מתאשפזת לאחר שאובחן גידול באחד מאיבריה הפנימיים, וכעבור יומיים משתחררת לאחר שעברה הפלה, בעוד להוריה מדווח שעברה ניתוח להסרת הגידול. עכשיו תארו לעצמכם שהמקרה חוזר על עצמו פעמיים נוספות בטווח זמן של שנה וחצי בלבד, ובכל אחד משלושת המקרים לא מיידע הצוות הרפואי את המשפחה על אודות מצבה האמיתי של הבת, ואף מנסה להסתיר אותו בדרכים שונות.

בגיל 6 אובחנה רעות (שם בדוי) כסובלת מפיגור קל עד גבולי, והתחנכה רוב השנים במסגרות לחינוך מיוחד. כיום היא כמעט בת 18, ונזקקת לטיפול פסיכיאטרי. משפחתה, המנהלת את עסקיה ואת רוב חייה בעיר באיזור, נאבקת בשנתיים האחרונות בגופים שונים כדי להוציא, לדבריהם, את האמת לאור על מנת לבדוק את האירועים.

לאחר ימים אחדים בהם רעות סבלה מכאבי בטן עזים, הבהילו אותה הוריה בתחילת יוני 2007 , אז היתה בת 14 וחמישה חודשים, לחדר המיון של בית חולים “אסף הרופא”. “לאחר שניסינו את כל מה שהיה אפשר וראינו שדבר לא עוזר”, מספר אביה, “החלטנו לקחת אותה לבית החולים. היינו מודאגים מאוד”.

רעות עברה, לדברי ההורים, סדרת בדיקות, ועם קבלת התוצאות הוחלט לאשפזה במחלקת הילדים של בית החולים. הסיבה לאשפוז, על פי מסמכי חדר המיון: “ציסטה (גידול שפיר, ש.א.) בשחלה”.

למחרת הוכנסה רעות לחדר ניתוח. כשיצאה ממנו נמסר להוריה כי הציסטה הוסרה בהצלחה. לאחר שנשארה בבית החולים לילה נוסף לצורך התאוששות, שוחררה רעות לביתה.

“שמחנו מאוד”, נזכר האב. “חיבקנו את הילדה, נפרדנו מהצוות הרפואי וחזרנו הביתה”. עם יציאתם מבית החולים, קיבלו בני משפחתה של רעות הפניה להמשך הטיפול ולמעקב אצל רופאת המשפחה. בהפניה, שנרשמה על דף מזכר של בית החולים, נרשם: “התקבלה בגלל כאבי אגן, בוצעה בדיקה בהרדמה ללא ממצאים חריגים. משתחררת במצב כללי טוב”.

העובדה שלא קיבלה לידיה את תיק האשפוז המלא של הבת, לא הפריעה למשפחתה של רעות. “שמחנו שהכל בסדר”, אומר האב, “ראינו שהילדה מרגישה טוב והבנו שאנחנו צריכים ללכת לרופאה שלה, שתבדוק אותה”.

15 חודש לאחר שחרורה מבית החולים, החלה רעות, אז בת 15 ושמונה חודשים, לסבול שוב מכאבי בטן עזים. לאחר ימים אחדים שנטלה בהם משככי כאבים שלא שיפרו את מצבה, לקחו אותה הוריה לגינקולוגית בקופת החולים שהם חברים בה. הרופאה קבעה במכתב הסיכום שרעות “בתולה”, והוסיפה: “מלפני שנה וחצי מחזור לא סדיר. איחורים עד שישה חודשים”, והפנתה את הילדה לבדיקת אולטרסאונד.

ארבעה ימים לאחר מכן, כשלדברי ההורים, היא נאנקת מכאבים, הגיעו רעות והוריה לחדר המיון של “אסף הרופא”. לאחר סדרת בדיקות קצרה, נקבע כי עליה לעבור ניתוח דחוף. האבחנה, כמו בפעם הקודמת: גידול בשחלה. רופא הילדים שבדק את רעות רשם בדוח הבדיקה: “לאשפוז. האבחנה: ציסטה שחלתית. מחר לניתוח”.

קביעתו של הרופא הטרידה מאוד את אביה של רעות. “שאלנו מה קרה עם הילדה ולמה היא סובלת כל כך”, מספר האב, “ואמרו לנו רק שהציסטה חזרה, ושחייבים לנתח שוב”.

יום לאחר שעל פי רישומי בית החולים נותחה לצורך הוצאת גידול בשחלה, שוחררה רעות לביתה. גם הפעם, כמו בפעם הקודמת ששוחררה בה מבית החולים, קיבלו הוריה, לדבריהם, מסמך קצר ולקוני שנרשם בו: “המלצות: מנוחה וייעוץ שירותי הרווחה לטיפול מניעתי”.

כמו כן, לדברי ההורים, התבקשו לעקוב אחר מצבה הגופני בעזרת רופאת המשפחה. בטרם עזבו את בית החולים, ביקש אביה של רעות להיפגש עם מנהל היחידה, הפרופסור שניתח את בתו. “רציתי לדבר איתו ולדעת איך קורה שהציסטה חוזרת תוך פחות משנה וחצי”, הוא אומר, “אבל הוא לא הסכים לדבר איתי, התחמק ממני ואמר רק משפט אחד: ‘אין לבת שלך שום בעיה'”.

ארבעה חודשים לאחר ששוחררה מבית החולים וימים ספורים לפני שמלאו לה 16, חזרה לשם רעות בשלישית, ושוב בשל כאבי בטן עזים. היא הגיעה לחדר המיון מאוחר בערב, ולאחר סדרת בדיקות אושפזה לצורך ניתוח. לדברי ההורים, נמסר להם שוב שהיא סובלת מציסטה בשחלה שיש צורך להסירה. יממה לאחר מכן שוחררה מבית החולים. לקרובת משפחה שהגיעה לאסוף אותה נמסר טופס סיכום האשפוז שלה.

עם הגעתה הביתה, הופתע אביה לראות כי בטופס השחרור נרשם כי במסגרת הטיפול בבתו “בוצעה גרידה בהליך תקין”, וכי היא “משוחררת במצב כללי טוב”, ומתבקשת לנוח במשך שלושה ימים וליטול אנטיביוטיקה לפי מרשם. עוד הבחין האב, לדבריו, כי השורה הראשונה של מכתב השחרור נמחקה, כנראה בעזרת טיפקס.

האב ההמום, שהבין כי בתו עברה הפלה, רתח מזעם. הוא ביקש מרעות הסברים, והילדה מסרה לו את שם הנער שקיימה עמו יחסי מין, לדבריה בניגוד לרצונה. למחרת התייצב האב בתחנת המשטרה ברמלה, והתלונן כנגד הנער וכנגד “אסף הרופא”, בטענה כי רופאי בית החולים ערכו לבתו הקטינה, הסובלת מפיגור קל, הפלה בלא ידיעתו ומבלי שנתן, לטענתו, את אישורו לכך, כמתחייב לכאורה בחוק.

“הייתי בשוק”, נזכר האב, “המשפחה נכנסה להיסטריה. אנחנו משפחה מאמינה, ובעבור אנשים השייכים לתרבות שלנו, אובדן הבתולים לפני החתונה הוא אסון. לא ידענו מה לעשות, רתחנו מזעם. איך יכול להיות שעושים לבת שלנו דבר כזה, ואף אחד לא מודיע לנו. היא גם קטינה וגם מוגדרת כמפגרת ברמה מסוימת. התרסקנו. רצינו לגמור לעצמנו את החיים”.

מכאן החלה מסכת ארוכה של מאבקים מול הגורמים המעורבים לכאורה בפרשה – בית החולים, אגף הרווחה באותה רשות מקומית, בית הספר והמשטרה. המשפחה הכניסה לתמונה עורך דין ובכוונתה לתבוע את הגורמים המעורבים לכאורה.

על בית החולים אמר האב: “הצוות חטא כאן שלוש פעמים ראשית בכך שידע על כך שזה המקרה השני תוך קצת יותר משנה שהיא נכנסת בו להיריון, שנית בכך שאישר שוב לילדה עם פיגור קל לחתום באופן עצמאי על המסמך, ושלישית בכך שקבע לכאורה על דעת עצמו שיחסי המין היו בהסכמה”.

בית החולים אסף הרופא מסר בתגובה: “מדובר בפרטים חסויים של קטינה ולכן איננו יכולים להתייחס לפרטים כפי שמופיעים במכתבך. בכל מקרה, הפסקות הריון לקטינות נעשות מכוח החוק ללא מעורבות ההורים, והמידע חסוי גם לגבי ההורים.

בית החולים פועל על פי החוק ובכל מקרה כשהצוות הרפואי מזהה שיש חשד ל – abuse השירות הסוציאלי של בית החולים מדווח ומעדכן את פקידת הסעד בקהילה. בית החולים מוצא לנכון להדגיש שהואיל ומדובר בתיק רפואי העסוק בקטינה פרטי המקרה חסויים ואין לפרסם את פרטי המקרה או פרטים מהתיק הרפואי עקב חשש לשלומה של הקטינה ופרטיותה”.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

2 thoughts on “ילדה עברה 3 הפלות בבית חולים אסף הרופא. להורים נאמר “הוצאנו ציסטה מהשחלה”. רשויות הרווחה שיקרו את ההורים ולא סיפרו להורים כי בתם נאנסה כשהיתה בפיקוח בית הספר

  1. עצוב מצער ומזעזע זה כואב אני יודעת שפקידת הסעד שינתה החלטת רופאה וביתי הק יאה וסבלה מכאבים למרות שקריה של פקידתהסעד שהצדק יצא לאור סליחה ילדה על הסבל במוסדות הרווחה

  2. פעם זה היה לקרוא ולא להאמין, אבל היום ברור שאלו הן נורמות העבודה של רשויות הרווחה, במקום לסייע ולתקן את עצמם הם עוסקים בטיוח, והונאה.

    הם מעמידים פנים כביכול שהם עוזרים ויש להם “טיפולים” אבל למעשה זוהי תעשיית “ג’ובים”, תרומות, תאוות בצע ורמאויות.

    רשויות הרווחה הם ארגון מסוכן מאוד ויש להתרחק מהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות