פרשת הבלוגרים: “מילים עלולות לפגוע” ואידיאולוגיית הרשע של הפרקליטות

Spread the love

31.12.2017 -פרשת הבלוגרים – “מילים עלולות לפגוע” ואידיאולוגיית הרשע. דיון בקשת פסילת השופט בני שגיא בגין פרסומים מעוררי שאת נפש עליו המופיעים בחומר הראיות ונלקחו מאחד האתרים שלכאורה נכתבו ע”י הבלוגרים העצורים. לדוגמא במאמר ביקורת נכתב: “בני שגיא שופט מורעל ופסיכופט” בהקשר אחר נרשם על אחת שהואשמה בסרסרות וזנות כי: “לא נתפלא אם למשל השופט בני שגיא היה לקוח קבוע אצל…”.

ע”פ אידיאולוגיית הפרקליטות השופט בני שגיא היה אמור להיפגע, ואולי להזדעזע עולמו, להטיל צו איסור פרסום על הדיון כולו ולהורות לקהל לצא מהאולם כי הדיון יתקיים בדלתיים סגורות מאחר ומדובר בהטרדה מינית. אולם לא כך היה. השופט שגיא המשיך בדיון כרגיל ולא נוצר רושם כי אמירות פטתיות חסרות בסיס אלו השפיעו עליו. השופט שגיא הוא אדם בוגר בעל משרת שופט ומודע כי אמירות אלו חסרות משמעות מצוצות מן האצבע, דוברן אפילו לא הזדהה, ולכן אף אחד לא מתייחס לאמירות כאלו.

מדובר באידיאולוגיית רשע של פרקליטות המדינה המשתמשת בסיסמאות פטתיות “מילים עלולות לפגוע” כדי לעצור הבלוגרים עד סוף ההליכים. דוגמאות לאידיאולוגיית רשע כגון זאת הן סיסמאות פטתיות של רשויות הרווחה כגון “טובת הילד” או “עבודת קודש המסייעות לרשויות הרווחה להוציא מידי שנה אלפי ילדים ממשפחותיהן למוסדות.

הפרקליטות שהתנגדה לפסילתו של השופט שגיא טענה מיד: “גבירתי (ב.כ נאשם שלש שביקשה פסילת שגיא) … מנסה ליצור קשר בין הפרסומים לבין הנאשמים לבין אדוני ואין קשר כזה”. ניתן לראות את המוסר הכפפול של הפרקליטות. כאשר נוח לפרקליטות לקשור בין הנאשמים ולאתרים לצורכי כתב האישום יש קשר, ואילו כאשר לא נוח לפקרליטות הקשר כדוגמת בקשת פסילת השופט שגיא אז אין קשר בין הנאשמים לנכתב באתרים. הציטוטים מפרוטוקול 14615-04-17 מה- 31 בדצמבר 2017

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=YaqjlGWcxbA&w=560&h=315]
Print Friendly, PDF & Email

שירת הסירנה

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות