התנהלות חמורה במישור האתי מקצועי של פרופ’ משה קוטלר מנהל בית חולים באר יעקב הסכים למחוק משפט שתמך בטענתו של חולה שהגיש תביעה נגד קופ”ח כללית

Spread the love

הכתבה פסיכיאטר בכיר שינה חוו”ד לביהמ”ש לבקשת ב”כ הכללית , news1 , פברואר 2011 , איתמר לוין

פרופ’ משה קוטלר, מנהל בית החולים באר יעקב, הסכים למחוק משפט שתמך בטענתו של חולה שהגיש תביעה נגד קופת חולים “כללית”.
פרופ’ משה קוטלר – פסיכיאטר
משה קוטלר, מבכירי הפסיכיאטרים בישראל, שינה חוות דעת שהגיש לבית המשפט וזאת לבקשת שירותי בריאות כללית – עבורה הכין את חוות הדעת. כך קובעת בפסק הדין שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דליה גנות.

קוטלר, מנהל בתי החולים בבאר יעקב ונס ציונה, הגיש חוות דעת בתביעה שהגיש מאיר אברמוביץ נגד הקופה וד”ר מוסא מנסור, בטענה לרשלנות רפואית. אברמוביץ טען, באמצעות עוה”ד ורד כהן ורענן בר-און, כי קופת חולים כללית והרופא התרשלו בגילוי הסוכרת ממנה הוא סובל ואשר גרמה לנכותו.

פרופ’ משה קוטלר, פסיכיאטר – מנהל בית חולים פסיכיאטרי נס ציונה

אברמוביץ טען על ידי באי כוחו עוה”ד רענן בר-און ועורכת דין ורד כהן, בין היתר לנזקים נפשיים והגיש חוות דעת מטעמו, ואילו קופת חולים כללית שכרה את פרופ’ משה קוטלר להגיש חוות דעת נגדית.

בחקירתו הנגדית של קוטלר הסתבר, כי באת-כוחה של שרותי בריאות כללית, עו”ד קוליץ, ביקשה ממנו למחוק שני סעיפים מחוות דעתו.
האחד: העובדה שחוות דעת המומחה מטעם התובע הייתה לנגד עיניו כאשר כתב את שלו.
המשפט השני היה הקביעה, לפיה מחלת הסוכרת ממנה סובל אברמוביץ התפתחה כבר בשנת 2002.
כבוד השופטת גנות אומרת על כך: “התנהלות זו היא חמורה הן במישור האתי-מקצועי של בא-כוח הנתבעים והן במישור האתי של פרופ’ קוטלר”. את עיקר ביקורתה מותחת גנות על קוליץ ואומרת, כי לא ייתכן שעורך דין ישנה חוות דעתו של מומחה.
 על קוטלר אומרת השופטת  גנות, כי יש להצר על שנענה לבקשה ונתן את ידו לשינוי. עם זאת מדגישה גנות, כי אין בכך כדי לומר דבר וחצי דבר על מקצועיותו, והיא העדיפה את חוות דעתו על פני זו של המומחה מטעם התובע.
גנות קבעה, כי קופת חולים כללית והרופא התרשלו בצורה חמורה ביותר באבחון מחלתו של אברמוביץ. היא חייבה אותם לפצותו ב-2.9 מיליון שקל, מתוכם ינוכו 500 אלף שקל שישלם הביטוח הלאומי, ובתוספת שכר טירחת עו”ד בשיעור 20%.
 פרופ’ משה קוטלר – פסיכיאטר

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

One thought on “התנהלות חמורה במישור האתי מקצועי של פרופ’ משה קוטלר מנהל בית חולים באר יעקב הסכים למחוק משפט שתמך בטענתו של חולה שהגיש תביעה נגד קופ”ח כללית

  1. לא מספיק ההתמחות צריכים גם את הנאמנות, אחרת אין דבר בעולם יכול להצדיק את הטיפול הרפואי או התהלכים המשפטים. אני אומר שמעשים חמורים כאלה לא צריך ואין להעביר לסדר היום צריכים להעניש בסי העונש אחרת מאבדים את האחריות במשימות טהורות הן ברפואה והן בבתי משפט. תודה
    קורבן ואשם נהיה אותו אדם!
    האשם זהו האשם, והקורבן זה שצריך הגנה.
    בברכה
    גול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות