בשנת 2015 הוגשו לנציבות תלונות הציבור על שופטים 824 תלונות נגד שופטים. 315 תלונות נדחו. 517 תלונות בוררו לגופן ו- 96 תלונות נמצאו מוצדקות (18%) – דוח הטיוח השנתי של אליעזר ריבלין

Spread the love

נציבות תלונות הציבור על שופטים דין וחשבון שנתי לשנת 2015, מרץ 2016, קובץ pdf

אליעזר ריבלין המשמש נציב תלונות ציבור על שופטים, הוציא דוח שנתי על תלונות נגד שופטים, ממנו עולה כי רוב התלונות טויחו או לא בוררו. מתוך 824 תלונות שהוגשו, 315 תלונות נדחו בטענה של חוסר סמכות לבררן, ו- 517 תלונות בוררו לגופן, מהן עולה כי רק 96 תלונות, דהיינו 18% מכלל התלונות שבוררו לגופן נמצאו מוצדקות, כשמתוך החישוב של 96 התלונות המוצדקות 35% מהתלונות היו על התמשכות הליכים ו- 23% מהתלונות המוצדקות היו על ליקויים בניהול המשפט.

בשנת 2015 חלה עליה של 7% בתלונות נגד שופטים לעומת שנת 2014. ריבלין טוען כי השיעור הגבוה ביותר של תלונות שנמצאו מוצדקות מתייחס להתמשכות הליכים ועיכוב במתן החלטות ופסקי דין.

בשנת 2015 רשמה נשיאת בית המשפט העליון אזהרה חמורה לשופטת שפרה גליק ונזיפה חמורה לשופט ציון קפאח, בעקבות שתי תלונות שנמצאו מוצדקות.

ריבלין כותב שבממוצע התקבלו 68 תלונות בחודש, וזמן בירור הממוצע בתלונות שבוררו עמד על כ- 70 ימים.

בשנת 2015 הוגשו כנגד שופטי עליון 25 תלונות, אנו מעריכים שרוב התלונות היו נגד השופט יצחק עמית, 123 תלונות נגד שופטי מחוזי, 233 נגד שופטי שלום, 106 תלונות נגד שופטי/רשמי תביעות קטנות ו- 160 תלונות נגד שופטי משפחה, כשרוב התלונות הינן נגד שופטות לענייני משפחה מפתח-תקווה (יוכבד גרינוולד, אלה נוס ומרים קראוס שפורשת ביוני 2016).

אליעזר ריבלין הקדיש עמוד שלם על השופטת שפרה גליק שתלונה נגדה נמצאה מוצדקת. גליק איחלה לעורכות דין להיות חולות וגם שיפצה פרוטוקול, ראו בקישור:

מרים נאור נתנה אזהרה חמורה לשופטת שפרה גליק ביהמ”ש לענייני משפחה תל אביב ששיפצה פרוטוקול ואיחלה לעורכות דין להיות חולות

Document-page-044ריבלין קובע שהשופט ציון קפאח ניהל חקירה פרטית בתיק של מומחה המחשבים משה הלוי.

ציון קאפח שופט מחוזי ת”א שיבש הליכי משפט קיים “בירור פרטי” עם עד בחקירה שלא בידיעת בעלי הדין – החלטת אליעזר ריבלין נתל”ש

Document-page-144

Document-page-152 Document-page-153 Document-page-154

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות