לשכת רווחה פתח-תקווה מציגה: ביקשתם סבסוד לקייטנה? תידרשו לחתום על תצהיר נזקקות לילדיכם תוך סלילת הליך הוצאת הילדים מהבית

Spread the love

קישור מקצור לכתבה: http://wp.me/pxMec-4Lu

ביקשתם הנחה או סבסוד לקייטנה עבור ילדיכם? התוצאה עלולה להיות הרת אסון. לשכת רווחה פתח-תקווה, דורשת מהורים לחתום על תצהיר הצהרת נזקקות לילדיהם, שמשמעותו סלילת הליך מעורבות הרווחה בכפייה בענייני המשפחה בהוצאת הילדים מהבית.

אמא ביקשה לקבל הנחה בקייטנה עבור ילדיה. מדובר בבקשה לגיטימית. לשכת רווחה פתח-תקווה, במקום לסייע לאמא באופן מיידי, דרשה ממנה לחתום על תצהיר שילדיה נזקקים לעזרת לשכת הרווחה, ובכך למעשה לשכת הרווחה סוללת את הדרך להוצאת הילדים מהבית.

פעולה זו של לשכת רווחה פתח-תקווה מבוצעת בחוסר תום לב, המעידה על תרבות ארגונית קלוקלת של פטרוניזם והתנשאות. לשכת רווחה פתח תקווה, פועלת “לטפל” בכפייה במשפחה, ומהווה מעין פטרון על המשפחה, הואיל וילדי המשפחה “נזקקים”, משום שהאמא אינה מסוגלת לטפל בהם ללא סיוע לשכת הרווחה.

דרישת לשכת הרווחה פתח-תקווה, לתייג את הילדים “נזקקים”, כתנאי לקבלת סיוע לקייטנה, הוא אסון מבחינת המשפחה והילדים, משום שהילדים שתוייגו כנזקקים יוצאו מהבית, ישלחו למוסדות הרווחה, וגורלם יהיה קשה ביותר.

האמא נדרשה למלא את התצהיר ולהעביר אותו חתום לעו”ס במשרד הרווחה פתח-תקווה, כשהאחרונה אינה מסבירה לאמא את משמעות החתימה על התצהיר, אולם דורשת מהאם לחתום שהוסבר לה ההליך. לא זו אף זו: לשכת הרווחה מחתימה את ההורה על תצהיר, כי הוא מתחייב לשמור על הנהלים בלשכה(?), אחרת יהיה צפוי להרחקה מהלשכה לתקופה שתקבע על ידי מנהלת הלשכה.

תצהיר זה, שבו ההורים בפתח-תקווה, ממלאים אותו באופן שגרתי מידי יום-ביומו, מעיד עד כמה שונאים רשויות הרווחה את התושבים העניים שאין להם כסף. לשכת הרווחה פשוט רוצה שלא יטרידו אותה. במיוחד אנשים עניים אינם רצויים במשרד הרווחה, ולכן מפקיעים מהם את הילדים, ומוציאים אותם למוסדות בערים אחרות, מרחיקים את הילדים מההורים ומביתם, כדי שההורים העניים יתקשו לבקר את הילדים שלהם, ובכך מתחזקים את דור שימור לקוחות הרווחה.

הוקמה בארץ מערכת שטנית ואימתנית של מוסדות, פנימיות ואומנות, שכל תפקידם למנוע מהורים עניים לגדל את ילדיהם. מי שעני, אפילו 500 ש”ח לא יכול לשלם עבור קייטנה לילדו. למשרד הרווחה אין בעיה לדרוש שתמורת סכום זה, אותו הורה יעביר את הילד שלו למשמורת הרווחה.

 הנה כמה בעיות לוגיות בחתימה על התצהיר:

אחד: משרד הרווחה פתח-תקווה דורש מההורים להמציא לו את כל פרטי הנכסים שלהם, חשבון בנק, משכורת, קצבאות ביטוח לאומי, רכב, נדל”ן, כמה חדרים יש בבית.

כל זה נאלץ לחשוף הורה, לפני שהוא יודע אם בכלל יהיה מקום בקייטנה לילדיו. זה לא רק מביש, זוהי פגיעה בפרטיות. עובדת סוציאלית הדורשת מהורה לחתום על הצהרה כזו מטורפת על כל הראש. הרי נותנים למשרד הרווחה הזדמנות לתקוף את ההורים לגבי “חוסר יכולתם הכלכלית”, ואחר כך יטענו לגביהם עם התצהיר החתום בבית משפט לנוער. כך מתנהל מיני-משפט להורה על אי-יכולתו הכלכלית לגדל את ילדיו. רק העיסוק המתיש בהשגת מסמכים אינסופיים, מייצר כל כך הרבה ניירת, שזה בכלל לא שווה את הטירחה שמושקעת. עדיף שהאמא תיקח את הילדים שלה איתה לעבודה, שיעשו עבודות יצירה בנייר ממוחזר מהעבודה.

שתיים: מדוע על ההורה לחתום על הצהרת נזקקות לילדיו? ברגע שההורה הדלפון יצא לעבודה כשבנו בקייטנה, מצבו הכלכלי ישתפר, והוא יוכל לצאת ממעגל העוני.

שלוש: אפשר לראות במובהק איך העובדות הסוציאליות, בונות תיק רווחה להורים עם המצאת טענות שהורה שלא יכול לשלם עבור הגן של ילדיו, צריך לקחת ממנו את הילדים.

הדרישה להתחנן במשרד הרווחה כדי לקבל הנחה על קייטנה, מטופשת ושומר נפשו ירחק מהם. שום דבר טוב לא יוצא מרשויות הרווחה.

האגף לשירותים חברתיים לשכת מרכז עיריית פתח-תקווה, טופס פניה והצהרה על נזקקות לקטינים, קובץ word

עיריית פתח תקווה טופס פניה והצהרה

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

One thought on “לשכת רווחה פתח-תקווה מציגה: ביקשתם סבסוד לקייטנה? תידרשו לחתום על תצהיר נזקקות לילדיכם תוך סלילת הליך הוצאת הילדים מהבית

  1. סוף סוף ביקורת ציבורית הולמת בלשון נקייה על מוסדות הרווחה של פתח תקווה. כן ירבו ביקורות רהוטות אלה וכן תמעטנה הסיבות להן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות