עו”ד אסף רוזנברג מנציבות שירות המדינה עושה שיימינג לרבקה פאלוך יועצת ביבי לענייני חרדים

Spread the love

רבקה פאלוך. ראו את הכותרות הקשורות לאישה זו: הממונה על המשמעת: להפסיק את כהונתה של רבקה פאלוך, היועצת של נתניהונציבות שירות המדינה נגד היועצת החרדית של נתניהו, הוועדה המסדרת: לוביסטית? מה פתאום!העיתונאית החרדית שתנסה לחבר את נתניהו למפלגות החרדיות.

הכותרות עושות שיימינג לרבקה פאלוך. העיתונים משחירים אותה ומציגים אותה כמושחתת. אבל מה מסתתר מאחורי זה? מסתבר שרבקה פאלוך העידה לטובת חיים רמון לפני יותר מ- 10 שנים וטענה שהמתלוננת מפברקת סיפור של הטרדה מינית שלא הייתה. רבקה פאלוך התייצבה לצד הגברים נגד הפמיניסטיות. מסתבר שמישהו רשם את שמה בפנקס השיימינג של הפמיניסטיות, וכעת נוקמים בה. מי הנוקם? עו”ד אסף רוזנברג, הממונה על המשמעת בשירות המדינה, פועל למעשה בשירות שדולת הנשים.

צבי זרחיה מדה-מרקר נקט באג’נדה מגדרית ושחרר את לשונו החלקלקה. זרחיה כותב:

הממונה על המשמעת: להפסיק את כהונתה של רבקה פאלוך, היועצת של נתניהו

http://www.themarker.com/news/1.2983633

משפטו של חיים רמון ב-2007 קבע ביהמ”ש: “מבין השלוש, הפחות מהימנה היתה פאלוך. ההתייחסות הבוטה שלה כלפי המתלוננת זועקת לשמים וחושפת את גישתה העוינת כלפיה, ללא כל הצדקה” ■ משרד רה”מ: “נבדקו כל טענות על העבר ונמצא שאין בזה שום דבר”.

הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה, עו”ד אסף רוזנברג, שיגר מכתב אל היועץ המשפטי לממשלה וביקש לעצור את מינויה של רבקה פאלוך כיועצת לענייני חרדים, חברה וקהילה. פאלוך נחשבת מקורבת לשרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה.

רוזנברג שדורש להתחיל בהליך שימוע לקראת פיטוריה של פאלוך, שיגר את מכתבו ליועמ”ש בעקבות כתבה שפורסמה לפני שבועיים ב-TheMarker על הכוונה למנותה לתפקיד.

בעקבות פניית TheMarker, אישר דובר נציבות שירות המדינה את קיומו של המכתב ליועץ המשפטי לממשלה ואת עמדתו של הממונה על המשמעת.

במכתב כתב רוזנברג כי “מאחר שמדובר במשרת אימון שפטורה ממכרז, אז הפן הערכי הנורמטיבי של המועמדת נבדק על ידי אגף המשמעת, בהסתמך על נוהל בחינת התאמתו של מועמד למשרה בשירות המדינה – מועמדים בעלי עבר פלילי או משמעתי  ומועמדים שתלויים ועומדים כנגדם הליכים פליליים או משמעתיים”.

“בכללים נקבע כי במקרים בעלי רגישות ציבורית גבוהה או משרות בכירות, לפי שיקול דעת הנציב או הממונה על המשמעת, יש לערוך התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה או בא כוחו.

“טרם מינויה נערכה בדיקה במשרד היועץ המשפטי לממשלה ובנציבות שירות המדינה בעניין קיומו של עבר פלילי או משמעתי, וכן נסיבות סיום העסקתה במשרד ראש הממשלה בתפקידה הקודם כיועצת ראש הממשלה לענייני חרדים. לאחרונה נודע על עדות שלה במשפטו של השר לשעבר חיים רמון וכי בית המשפט קבע כי נפלו פגמים בעדותה בפן הנורמטיבי”.

ב-2007 הוזכרה פאלוך בפסק דין במשפטו של השר לשעבר חיים רמון, לאחר שנישק חיילת בלשכת ראש הממשלה. פאלוך שימשה במשפטו של רמון עדה מטעם ההגנה. שופטי בית משפט השלום בתל אביב, חיותה כוחן, דניאל בארי ודניאלה שירזלי, קבעו אז בהכרעת הדין כי “מדובר בעדויות בלתי אמינות ובלתי מהימנות, שתיאמו את גירסתן בניצוחה של פאלוך ערב מתן עדותן בבית המשפט. התיאור שתיארו לנו מופרך ובלתי סביר בעליל. מבין השלוש, הפחות מהימנה היתה פאלוך. ההתייחסות הבוטה שלה כלפי המתלוננת זועקת לשמים וחושפת את גישתה העוינת כלפיה, ללא כל הצדקה”.

רוזנברג הדגיש את המשפטים שנקבעו בפסק הדין המתייחסים לפאלוך וקבע כי יש לתת משקל לקביעות של בית המשפט על פי הנוהל לגביה. בנוסף, הוא הזכיר כי ב-21 במארס 2016 פירסם פרקליט המדינה הנחיה בדבר מדיניות פתיחה בחקירה והעמדה לדין בגין חשד למסירת אימרה או עדות כוזבת או סותרת, בחקירה או במשפט  ובגין סירוב להעיד.

רוזנברג סבור כי “יש לקחת בחשבון את העובדה שמדובר בפסק דין משנת 2007 והעובדה שמדובר בעלילה נגד מתלוננת בעבירת מין שיש בה כדי להטיל דופי באורחותיה של המתלוננת. כל הדברים הללו מבחינתו מחייבים בדיקה, באשר להתאמתה לתפקיד הבכיר והרגיש בסביבת ראש הממשלה”.

פאלוך (60), אם לשבעה, היא מחסידות גור באגודת ישראל. בבחירות האחרונות היא פעלה במטה הבחירות של הליכוד ואף השתתפה מדי פעם בישיבות היומיות של המטה. פאלוך היא בעלת תוכנית ברדיו האזורי “לב המדינה”, ובמשרד יחסי הציבור שבבעלותה היא עוסקת בין היתר בגישור בין חרדים לחילוניים. במסגרת הליכי קליטתה במשרד ראש הממשלה היא נדרשה לחתום על הסדר למניעת ניגוד עניינים, שבמסגרתו גם תצטרך להתנתק ממשרדה ולהפסיק לשדר ברדיו האזורי.

פאלוך כיהנה כיועצת לענייני חרדים בתקופת כהונתו של אריאל שרון כראש הממשלה ב-2001 עד דצמבר 2006, במטרה לתחזק את הקשר של ראש הממשלה עם הסיעות החרדיות יהדות התורה וש”ס. לפני מינויה ללשכת שרון, פאלוך היתה הכתבת הפוליטית של העיתון החרדי הימני “השבוע” והנחתה תוכנית רדיו בתחנת הרדיו החרדית “רדיו קול חי”.

ח”כים חרדים אמרו ל-TheMarker כי אינם זקוקים ליועצת שתקשר בינם לבין לשכת ראש הממשלה. עמדה זו גם הובהרה על ידי חלק מהם ללשכת ראש הממשלה. להערכתם, מינויה לתפקיד נובע בעיקר בשל קירבתה לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו.

לפני כחודש פנה TheMarker בעניין לפאלוך והיא סירבה להתראיין אך הדגישה כי “שרה נתניהו לא מעורבת במינוי”.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי “לרבקה פאלוך ניסיון כיועצת לראשי הממשלה. מינוייה אושר על ידי כל הגורמים המוסמכים ולראייה מסמך של אפרת בכר מאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה מ-7 בדצמבר 2015  שנשלח אל פאלוך הקובע כי ‘לא נמצא בעניינך עבר משמעותי כלשהו'”.

גורמים במשרד רה”מ הוסיפו כי מינויה אושר בין היתר על ידי היועצת המשפטית של המשרד והן על ידי משרד המשפטים. בין היתר נבדקו כל טענות על העבר ונמצא שאין בזה שום דבר.

עוד הוסיפו שבמצב שכזה לממונה על המשמעת אין בסיס לבקש מרשות שלטונית למנוע את המינוי לאחר שכל היחידות בדקו את הטענות וראו שבכל הטענות אין רבב.  במקרה שלה הליכי הקליטה נערכו כמה חודשים ונבדקו כל ההיבטים- והמינוי אושר”.

 על רבקה פאלוך נאסר להגיב מאת המשרד.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות