נתן אייבושיץ מספר על טיפול הלם חשמלי בכפיה בשער מנשה

Spread the love

מערכת בריאות הנפש בישראל חולה. החולים המאובחנים אצלה נתונים, לעיתים, בידיים לא מקצועיות, עד שאבחון אחד שגוי יכול להרוס חיים שלמים של אדם בריא בנפשו. מתוך תוכנית ברשת ב’ – הכל דיבורים – נובמבר 2011 – נתן אייבושיץ אושפז בכפייה במוסד פסיכיאטרי שער מנשה שם קיבל בכפייה טיפול בהלם חשמלי ללא ידיעתו.

נתן אייבושיץ, אושפז 10 שנים בבית החולים “שער מנשה” כחולה סכיזופרניה, אף שלמעשה חלה ב- OCD הפרעה אובססיבית לנקיון.

https://youtu.be/TClZhdMIyNc

רק לאחר 10 שנים גילה רופא אחר, כי נתן אינו חולה בסכיזופרניה, וכי הוא חולה בהפרעה טורדנית כפייתית – OCD.

נתן טופל במשך 10 שנים בתרופות נגד סכיזופרניה. במקרה, נתן הגיע לאחר 10 שנים לבית חולים אחר, לפרופ’ יוסף זוהר, שגילה כי נתן אינו חולה סכיזופרני.

נתן קיבל תרופות שגויות שגרמו לו לתופעות לוואי קשות ביותר. רעידות בכל הגוף, איבוד שליטה על הסוגרים, אימפוטנציה והתופעה הקשה ביותר הנקראת אקטזיה – אי שקט ברמה אטומית. נתן מספר כי התופעה הזו גורמת לאנשים להתאבד מאחר ואינם מסוגלים לשאת את הסבל הנגרם להם.

ב- 2009 כותב הפסיכיאטר המומחה פרופ’ חגי חרמש בחוות הדעת: “נתן אובחן בראש ובראשונה כסובל מסכיזופרניה. בעוד שהיו סימנים קלאסיים לכך שמצבו מתאים בעיקר להפרעה טורדנית כפייתית OCD. הטעות היתה בלתי סבירה, לאור הסימנים הברורים שהצביעו על האבחנה הברורה.”

קרן נויבך: איך קורה שחולה מאובחן באבחנה מסוימת, ו- 10 שנים, 10 שנים, לא שנה, לא שנתיים, לא עולים על הטעות?

הפסיכיאטר ד”ר יעקב פליקוביץ, מנהל מרכז בריאות הנפש בטירת הכרמל: “האבחנה נעשית על ידי רופא בחדר המיון. אם קרה מצב שחולה מסוים נבדק, וחלה איזה שהיא טעות באבחנה, לצערנו, אנחנו חלק מעולם הרפואה, וכנראה אובחן האדם על פי קריטריונים מסוימים שהתאימו לאבחנה שהותאמה לו.”

קרן נויבך: איזה בקרה יש לצוות הרפואה?

ד”ר יעקב פליקוביץ: “אדם זכאי לבקש חוות דעת חיצונית מחוץ לבית החולים, על חשבונו ומטעמו, ומטעם משפחתו כמובן, או לחילופין אם הוא לא מאושפז באשפוז כפוי הוא זכאי להשתחרר מבית החולים.”

קרן נויבך: עולות פה שאלות מאוד קשות. שאלת האשפוז הכפוי. ברור לחלוטין שנתן לא היה מסוכן לסביבה. 10 שנים לקח תרופות ואין שיפור במצב. מצב סטטי. האם הבקרה  העצמית של המערכת במקרה התיאורטי, לא היה בה להדליק עשרות נורות אזהרה?

ד”ר יעקב פליקוביץ: “לצערנו אנחנו לא תמיד מצליחים לרפא, אנחנו מצליחים לטפל, ומנסים לתת תרופות אחרות, לנקות אותם מהתרופות ואז לנסות לטפל בתרופות אחרות.”

כיום נתן אייבושיץ מתמחה במשפטים. לפני מספר שנים הוציא רשיון נהיגה, הקים משפחה והוא שוקד על תביעה נזיקית נגד שער מנשה.

נתן אייבושיץ בתקופת האשפוז
נתן אייבושיץ בתקופת האשפוז
נתן אייבושיץ כיום
נתן אייבושיץ כיום
Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות