תחקיר ערוץ 10: הפסיכיאטר אילן רבינוביץ סימם את משתתפי “האח הגדול” – כדורים פסיכיאטריים קשים כתנאי להשתתפות ב”אח הגדול”

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-GL

הפרשה שמסעירה את עולם הטלוויזיה והבידור. במוקד הסערה – טענות לפיהן הפסיכיאטר אילן רבינוביץ’ חילק כדורים פסיכיאטריים למתמודדי תוכנית הריאליטי “האח הגדול” כשלאנשים הללו אין בעיה פסיכיאטרית ומעולם לא צרכו קודם לכן כדורים פסיכיאטריים.

תחקירני ערוץ 10, בדקו כיצד מתנהל טיפול עם דוקטור רבינוביץ’, ומה צריך לעבור כדי לקבל מרשם. רמז: לא הרבה.

היום (חמישי), תחקיר חדשות 10 חושף את צורת הטיפול של ד”ר רבינוביץ’, פסיכיאטר “האח הגדול”, שסיפק למתמודדי התכנית כדורים פסיכיאטריים. תחקירנית חדשות 10, שהגיעה אל ד”ר רבינוביץ’ ל”טיפול הרזיה”, קיבלה מרשם לשתי תרופות פסיכיאטריות אחרי פגישה אחת בלבד.

הפרשה הזאת פתחה לכולנו צוהר לעולם הטיפול הפסיכיאטרי: איך זה בדיוק עובד, מה מקבלים ועל מה רושמים את המרשמים? בחדשות השבת עבדו בחודשים האחרונים על תחקיר שבודק בדיוק את זה. התחקירנית, יעל גרינשטיין, נפגשה עם אילן רבינוביץ’ ביולי 2011. היא נשלחה לבדוק כיצד, ובאיזו קלות, מקבלים היום מרשם לתרופה פסיכיאטרית? דרך זה זכינו להציץ לפסיכיאטר שטיפל אז במתמודדי האח הגדול.

הפגישה אורכת כשעה. ד”ר רבינוביץ’ מתשאל את התחקירנית על מצבה הנפשי במשך כעשרים דקות, ורושם כל פרט. התחקירנית עונה כי לא ידוע לה על כל הפרעה נפשית, והיא רק רוצה לרדת במשקל.

בסוף הפגישה לד”ר רבינוביץ’ יש אבחון: “יש אצלך מרכיב באישיות שלך של אכילה כפייתית את שולטת בכל רק האוכל שולט בך וזו הסיבה שאת עולה ויורדת”, אומר הפסיכיאטר המפורסם. “לכן אנחנו נותנים משהו שהוא נגד הכפייתיות. הכדור הכי טוב לאכילה כפייתית זה הפרוזאק, כי הוא היחידי גם שמוריד תיאבון”. בנוסף, הוא רושם לה עוד תרופה, “טופמקס”, הגורמת לתופעות לוואי חמורות ונהוג לבצע למטופל בדיקת דם לפני שרושמים לו אותה.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=NVzJ7IA4tFE]

סערת ‘האח הגדול’: סכנת מוות בתרופות פסיכיאטריות – ynet

קרדיט: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4200179,00.html

“זהו ניצול אתי חמור”, כך אומר ל-ynet פסיכיאטר מומחה לאור עדויות משתתפי “האח הגדול” שקיבלו לכאורה תרופות פסיכיאטריות כדי לנווט את פעולותיהם בתוכנית. תופעות הלוואי מהתרופות כוללות תוקפנות ואי שקט, עיוותי שרירים, סכנת חנק ונטייה לאובדנות שעלולה להופיע גם שנים אחרי הטיפול.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=l2Fff3Uw8WQ]

תופעות לוואי קשות מתרופות פסיכיאטריות שנתן ד”ר אילן רבינוביץ למשתתפי “האח הגדול”, חלקן מופיעות גם שנים אחרי הפסקת הטיפול: מהעדויות שהגיעו לידי “ידיעות אחרונות” ויפורסמו מחר, עולה כי שישה משתתפים בתוכנית טופלו בתרופות פסיכיאטריות, לכאורה כדי לנווט את פעילותם ולמנוע את עזיבתם.

על פי התחקיר, קיבל המשתתף סער שיינפיין מד”ר רבינוביץ’, ששימש פסיכיאטר יועץ לתוכנית, הוראה ליטול ריספרדל וציפרלקס, שתי תרופות בעלות שורה ארוכה של תופעות לוואי חמורות.

ד”ר אילן רבינוביץ

שורה של תופעות לוואי קשות

התרופה ריספרדל ניתנת לרוב לחולים פסיכיאטריים קשים, רובם סובלים מסכיזופרניה והפרעות פסיכוטיות המתבטאות בניתוק מהסביבה והזיות בשמיעה ובראייה. התרופה אינה מרפאת את החולה, אך מקלה את תסמיני הסכיזופרניה, הידועה כאחת המחלות הפסיכיאטריות הקשות הידועות.

אלא שהתרופה גורמת גם לשורה ארוכה של תופעות לוואי קשות, הכוללות עליית חום, נוקשות, רעד, אי שקט ועיוות שרירים.

 גם שנים לאחר הפסקת הטיפול בתרופה ריספרדל עלולים להופיע עיוותי שרירים חמורים בצוואר, עד כדי סכנת חנק ומוות.

התרופה השנייה שקיבל לכאורה שיינפיין היא צירפלקס, ובשמה הרפואי אסציטאלופראם. מדובר באחת התרופות נוגדות הדיכאון השכיחות ביותר, המשמשת גם להפרעות חרדה. התרופה מעלה את רמתו של המעביר העצבי סרוטונין במוח ובכך משפרת את מצב הרוח בתוך כשבועיים.

 גם תרופה זו גורמת לשורה ארוכה מאוד של תופעות לוואי, הכוללות בחילה, יובש בפה, קשיי שינה, עייפות, הזעה מוגברת וקשיים בתפקוד המיני. לתרופה נוספה אזהרה, כמו גם לנוגדי דיכאון אחרים, על כך שהיא עלולה להעלות את שיעור מחשבות האובדנות בצעירים המטופלים בה.

“זהו ניצול הכוח של הרופא”

“התרופה ריספרדל שקיבל לכאורה אחד המשתתפים היא תרופה פסיכיאטרית כבדה ביותר”, אומר ל-ynet ד”ר קרלוס גילוני, פסיכיאטר מומחה מבית החולים בנהריה. “אנחנו נותנים אותה לחולים פסיכיאטרים בעלי פסיכוזות קשות מאוד, ואני מתקשה להאמין שזה מה שקרה אצל משתתפי התוכנית.

 “החשש הכבד מריספרדל הוא שהיא עלולה לגרום לתופעות לוואי חמורות, שאותן אפשר לראות גם עשר שנים אחרי הפסקת השימוש בה. ישנם חולים שיפתחו התכווצויות חמורות בשרירים, עיוותים בצוואר, אי שקט, רעד ואפילו בעיות בבליעה שיגבירו את סכנת החנק.

 “מתן תרופה פסיכיאטרית דורשת אבחון מסודר, אבל יותר מכך – צריך לדעת אם היא אכן נחוצה. נראה לי שאם הדיווחים נכונים, הרי שמדובר בבעיה אתית חמורה ביותר. כל רופא יכול לרשום תרופות פסיכיאטריות, אך לתת אותן כדי להשפיע על שחקנים – נראה לי כמו ניצול הכוח של הרופא שרשם אותן”.

 פרופ’ זאב קפלן, יושב ראש האיגוד לפסיכיאטריה, ופסיכיאטר מומחה, מסר ל-ynet בתגובה לפרשה: “האיגוד ממליץ למי שרוצה בכך, לשלוח תלונה מסודרת על ד”ר אילן רבינוביץ למשרד הבריאות”.

 ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: “אין לתת טיפול תרופתי ללא יידוע וללא מתן הסבר על טיבו. ראוי לציין כי התקשורת פרסמה מספר גרסאות אשר חלקן סותרות את הטענה אליה התייחס המשפט הקודם. משרד הבריאות ער לסוגיה שהועלתה ובזמן הקרוב יתייעץ עם ההסתדרות הרפואית וגורמים נוספים על הצורך להנחיית המטפלים הרפואיים במצבים שכאלה. במקביל, מנכ”ל משרד הבריאות הכין פנייה שתגיע לרופא בימים הקרובים”.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

One thought on “תחקיר ערוץ 10: הפסיכיאטר אילן רבינוביץ סימם את משתתפי “האח הגדול” – כדורים פסיכיאטריים קשים כתנאי להשתתפות ב”אח הגדול”

  1. השחיתות הפסיכיאטרית
    לדאבון הלב מערכת הרפואה איננה מנותקת ממערכות המחקר והפרמקולוגיה, אשר רומסות ברגל גסה את שבועת היפוקרטס וקוד נירנברג. המערכת הזו, שקבלה על עצמה את קוד נירנברג, לאחר שהרופאים שעבדו בשרות המפלצת הנאצית טענו להגנתם, כי גם בארצות המערב האחרות נערכים כבר שנים ניסויים רפואיים בבני אדם, ונוכחה בשלב מסוים לראות כי איננה יכולה לספק את תאוותה הגדולה למחקרים וניסויים על חשבון בני אדם תמימים וישרים כאשר קוד נירנברג מדגיש כי אין לבצע פעולה רפואית כלשהי אם היא איננה לטובת החולה, אף אם היא אולי תוביל לפרצת דרך כלשהי שיכולה להיטיב בבוא הזמן עם האנושות, החליטה לעקוף את קוד נירנברד ע”י אמנת הלסינקי. ומאז וועדות הלסינקי, מתירות, בדרכי מרמה וכזב, ניסויים רפואיים מזוויעים בבני אדם ישרים ותמימים.
    ולא לחינם נכתב כי “הטוב שברפאים לגיהנום” ו”כי השוחד יעוור עיני חכמים”.
    אינטרסים רבים מניעים את תעשיית המחקר, הניסויים בבני אדם והפרמקולוגיה ולצד זה יש גם אינטרסים אסורים של אאוגניקה המלווים במהלכים משפטיים חסויים, בהם מוצגים ממצאי שווא, בזדון, בהליך חסוי, בניגוד גמור לחוק.
    יש מערכות שאינן בוחלות בדבר ומעיזות להציג אדם שיש לו ליקוי זעיר במוטוריקה העדינה, שמשפיע על פעולות מוטוריות מעטות בלבד, כמפגר, כאשר ההגדרה התקינה של מפגר מתייחסת במפורש לאינטלגנציה הנמוכה באופן ניכר מהממוצע ואדם זה קבל במבחן האחרון שעליו נבחן באוניברסיטה (מבחן על הקורס “סוגיות בחינוך מיוחד”) את הציון 100% .
    אילו היו מציגים אותו כאדם בעל אינטלגנציה גבוהה שתמיד קבל ציונים גבוהים בבית הספר היסודי ובתיכון ובלימודים הגבוהים, שסובל מליקוי זעיר במוטוריקה העדינה, היה ניתן לבדוק באופן קונקרטי על מה כן משפיע הליקוי ועל מה כלל אינו משקיע, ולשקול את האופציות המתאימות למצב, בדיון בו הוא יהיה נוכח, כי הוא הרי בעל אינטלגנציה תקינה ואף גבוהה. אך כאשר מעיזים להציג אדם כזה כ”מפגר” וכחולה אנוש, הזקוק לניתוח מוח פולשני, מיותר ומסוכן עד מוות, ובנוסף להעליל עליו עלילות מזוויעות וקפקאיות, ברור שטמונים כאן אינטרסים קפקאים ואפלים.
    http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?blogid=130455

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות