אובדן הסמכות ההורית – על נוער רוצח

Spread the love

מה קורה כשילד סורר חי עם הורים חזקים שמציבים לו גבולות ברורים, אך הוא אינו מקבל מהוריו את מה שהוא דורש? הוא מתחיל לצרוח. הצרחות וההשתוללות שלו הן כלי הנשק שלו לקבל מהוריו את אשר יחפוץ.

הוא צורח וצורח עד שהשכנים מזמינים משטרה, המשטרה קוראת לעובדי הרווחה. עובדי הרווחה מזמינים חוקרת ילדים מטעם משרד הרווחה אף היא עובדת סוציאלית, זו מסיתה בחקירה את הילד נגד הוריו. היא משכנעת אותו כי הוריו מתעללים בו. “הודאתו” בחקירה כי הוריו “מתעללים” מוקלטת, עובדי הרווחה מגיעים עם ה”ראיה המוקלטת” להורה ה”מתעלל” וכופים עליו “טיפול”. ההורה הזה יהפוך להורה חלש. הוא לעולם לא יוכל להפעיל יותר סמכות הורית כי הוא יפחד מהילד שלו. הוא יפחד שהילד שלו יעליל עליו כל מיני עלילות שווא בפני עובדי הסעד. הילד הזה יהפוך לעבריין.

כך מייצרים פקידי הסעד ממשרד הרווחה נוער עבריין.

ומה קורה לילד שנשללה ממנו הסמכות ההורית ע”י עובדי רווחה? מה קורה לילד חסר גבולות?

זה ילד שלא מסוגל לקבל מרות. אם אינו מסוגל לקבל מרות בבית, גם לא יהיה מסוגל לקבל מרות במקום העבודה, הוא ייזרק מכל מקום עבודה.

הוא אף לא יוכל לקבל מרות של החוק, וכך יהפוך לפושע, לעיתים רוצח.

חובות הילד מבטיחות את זכויותיו

אין זכויות ללא חובות. כולם מדברים על זכויות הילד, אך אף אחד לא מדבר על חובות הילד.

זכויות ללא חובות הן לא זכויות, הן פארסה דמיונית.

רק חובות הילד יבטיחו את זכויותיו. אדם ללא חובות ילמד לחשוב שכל דבר מגיע לו. הוא יהפוך לעבריין, יגיע לבית הכלא ואז יאבד את זכויותיו. לכן החובות שלנו יבטיחו את הזכויות שלנו.

“הוא רק ילד”

הוא רק ילד“, כך אמרה אמו של עדן אוחיון, הרוצח של גדי ויכמן. כך זה בעצם מתחיל. אוזלת היד בחינוך הילדים של הורה שטוען שילדו הבריון “הוא רק ילד”.
צפו בסרטון על ילדים רוצחים ברחבי העולם. ילדים שרצחו ילדים אחרים, ילדים שרצחו את הוריהם ועוד, כאן בקישור הזה.

ילד לא יכול לסבול חולשה של הורה

“הילד גדל כנסיך. אסור לתסכל אותו, הוא צריך לקבל כל מה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה, איך שהוא רוצה, כמה שהוא רוצה”, טוענת הפסיכיאטרית ד”ר שולמית בלנק. “כשהם מגיעים למקום שיש בו חברה נסיכים מתנגשים בנסיכים, יש מין מלחמת דיאדוכים”.

“אני רוצה להגיד משהו חשוב, שיצא גם מאוד ברור במחקרים”, היא מוסיפה. “ילד יכול לסבול כמעט כל דבר. אגרסיה של הורה, מצבים אדברסריים קשים מאוד, הוא לא יכול לסבול דבר אחד: חולשה של הורה. כי ההורה אמור להגן עליו ואם ההורה שאמור להגן עליו חלש, העולם שלו מתמוטט ואז הוא עושה כל מני דברים או שאם הוא אלים ואגרסיבי וחזק, הוא יפנה לאלימות ולעבריינות, אם הוא חלש, אז הוא יהיה קורבן והוא יפתח מחלות נפש, מחלות אחרות ודיכאון”.

קראו את הספר “הורים טובים מדי” של ד”ר שולמית בלנק והפסיכולוגית אורלי פוקס. בספר יש בין השאר ביקורת על עבודתן של העובדות הסוציאליות ממשרד הרווחה אשר כובלות את ידיהם של ההורים ומייצרות נוער עבריין. זה אותו נוער שלאחר מכן יפרנס את החברות שלהן בבתי הכלא ובפנימיות לעבריינים.

כך משרד הרווחה יוצר לעצמו עבודה יש מאין.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות