פרשת התינוקות התאומים וה”מומחית” מאוסטרליה

Spread the love

שוב אנו עדים לפרשה שבה בעל המאה הוא בעל הדעה. מסע היחצנות של המשפחה המיוחסת והאמידה החשודה בהתעללות בתינוקות התאומים הגיע לשיאו, עת תגיע מחר “מומחית” מאוסטרליה להעיד כי “החיסונים הם שגרמו בסבירות גבוהה לשברים בצלעות ובמוח”, למרות שהנתיחה לאחר המוות מראה כי השברים בצלעות למשל, נגרמו מלפיתה חזקה מדי של התינוק.

את ה”מומחית” השנויה במחלוקת הזו לא יכולות להרשות לעצמן משפחות דלות אמצעים שעובדי רווחה קרעו מהן את ילדיהן בגלל ש “לילד יש שריטה ברגל” או בגלל ש”הילדה לבשה נעליים גדולות ממידתה” או בגלל “שראו את הילד מגרד בראשו”. משפחות עניות אפילו אינן יכולות לממן עורך דין זול כדי להציל את ילדיהן מפני זרועות התמנון הארוכות של משרד הרווחה.

את מימון ה”מומחית” הזו יכולות להרשות לעצמן רק משפחות אמידות, מיוחסות ומקושרות דוגמת משפחה זו שבה הסבתא היא עובדת רווחה בכירה ושאר המקורבים הם אנשים שלהם מערכת קשרים ענפה בתקשורת.

דר’ שייבנר אינה רופאהviera scheibner

מי היא אותה “מומחית” מאוסטרליה?

שמה ד”ר ויארה שייבנר, צ’כית שהיגרה לאוסטרליה. (Viera Scheibner)

דר’ שייבנר חוקרת את הנושא למעלה מ-25 שנים. יש בידה ערימות  של מחקרים שביצעה לאורך השנים על מסמכים שאספה בנושא החיסונים, ואשר לטענתה מוכיחים כי חיסונים גורמים לנזקים, בכלל זה לסינדרום התינוק המטולטל. אך אל תטעו, כמות מחקרים אינה ערובה לאיכות המחקרים.

נדגיש כי דר’ שייבנר אינה רופאה, אין לה השכלה ברפואה. יש לה תואר דוקטורט במדעי הטבע, ותחום התמחותה הוא גיאולוגיה ומחצבים.

דר' אנדרו וייקפילד - זייף מחקר המוכיח לכאורה קשר בין אוטיזם לחיסון, הועמד לדין על הונאה ורשיון הרופא נשלל ממנו.
דר’ אנדרו וייקפילד – זייף מחקר המוכיח לכאורה קשר בין אוטיזם לחיסון, הועמד לדין על הונאה ורשיון הרופא נשלל ממנו.

האם הגברת ביצעה אי פעם מחקר אמפירי מדעי? האם הגברת בדקה אי פעם במחקרים שלה קבוצת בקורת של תינוקות שמעולם לא חוסנו, כדי לאשש או להפריך את טענתה בדבר נזקי החיסון? ואם כן, מה היה גודל המדגם? האם גדול דיו כדי לאשש מובהקות סטטיסטית? האם שיעור התינוקות שבהם התגלה סנדרום ה”טלטול”, ואשר חוסנו, אכן גבוה באופן מובהק סטטיסטית משיעור התינוקות שבהם התגלה סנדרום ה”טלטול” ושמעולם לא חוסנו?

האם היא מסוגלת לאמר מה ההבדל בממצאים פאתולוגיים בין תינוק שטולטל באמת לבין תינוק ש”טולטל” בעקבות חיסון? האם היא מסוגלת להוכיח את טענתה ל”ממצא” הפאתולוגי  שלה באמצעות הדמיה או הוכחה כימית או ביולוגית? ספק מאד.

דר’ שייבנר: “החיסונים הם הגורם האחד והיחיד לתמותת תינוקות”

דר’ שייבנר אף טוענת בעקשנות כי “כל חיסון גורם לאוטיזם” למרות שאין בידה שום אישוש מדעי לכך. שייבנר מוסיפה ומדגישה בנחרצות כי “ילדים שלא חוסנו, לעולם לא ילקו באוטיזם…”

ב-1998 פורסם מחקר סנסציוני של דר’ אנדרו וייקפילד הבריטי  (Andrew Wakefield), שקבע כי קיים קשר בין חיסונים לאוטיזם. מאוחר יותר התגלה המחקר כהונאה, הדוקטור זייף את הממצאים, ולמעשה לא נמצא שום קשר בין אוטיזם לחיסונים. רשיונו של הרופא הזה נשלל, ונאסר עליו לעסוק ברפואה.

ד”ר ויארה שייבנר אף מרחיקה לכת בהצהרותיה וטוענת בבטחון מלא כי “החיסונים הם הגורם האחד והיחיד לתמותת תינוקות”, כלומר תינוקות לעולם לא מתים ממחלות.

אגב, בכתבה של ערוץ 2 כנראה נפלה טעות כאשר נאמר שם ששייבנר בדקה 100 אלף ילדים. לפי הנתון המופיע באתר הרשמי שלה היא אספה וחקרה למעלה ממאה אלף עמודים של מאמרים מדעיים על חיסון.

האם ביצעה אי פעם מחקר אמפירי בעצמה על ילדים? לא ידוע…

אתם מאמינים לה?

הנה תחקיר 60 דקות ששודר ב-10 ביוני 2011 בערוץ 9 של רשת הטלויזיה האוסטרלית על ד”ר ויארה שייבנר ועל הקמפיין המסיונרי נגד החיסונים:

https://youtu.be/VkVpy1BfV2g

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות