זכויות האזרח בהגשת תלונה במשטרה נגד עובדות סוציאליות שסרחו

Spread the love

לאחרונה מתרבים המקרים בהם אזרחים שנפגעו מעובדים סוציאליים ופקידי סעד ממשרד הרווחה, מגיעים לתחנת המשטרה להגיש תלונה נגד אותם עובדים סוציאליים שעברו עבירה פלילית, אך נתקלים בסירוב של השוטרים לקבל את התלונה.

נדגיש כי שוטר חייב לקבל כל תלונה ואם סירב לקבל את התלונה, הרי שעבר על הנחיות פקודת המטה הארצי של משטרת ישראל, ויש להתלונן על השוטר הזה במח”ש (המחלקה לחקירות שוטרים), ואם מח”ש נרדמים אז להעביר את התלונה לנציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה. אם מבקר המדינה אף הוא נרדם בשמירה, אזי יש לפרסם את פרטיו של השוטר הסורר באינטרנט, תוך הדגשה כי זכות הציבור לדעת ששוטר זה שחי מכספי ציבור, קרי מקבל שכר מכספו של משלם המיסים אינו עושה את עבודתו נאמנה.

סעיף 2א’ בפקודת המטה הארצי של משטרת ישראל, כאן בקישור הזה, קובע כי:

כל איש משטרה חייב לקבל תלונה על ביצוע עבירה, המופנית אליו, בין אם היא מעלה חשד לביצוע עבירה פלילית ובין אם אינה מעלה חשד כזה“.

נציין אף כי ניתן להגיש תלונה בכל שעה ביום ובלילה, ושוטר שמסרב לקבל את התלונה בתואנת “תבוא מחר כי עכשיו מאוחר”, הוא שוטר שעבר על הנחיות המשטרה ויש להתלונן עליו בפני הגורמים שצויינו.

כיצד להגיש תלונה נגד עובדת רווחה שסרחה

  1. את התלונה מומלץ  להגיש בכל תחנת משטרה שאינה תחנת המשטרה המקומית, זאת משום שהתחנה המקומית עובדת באופן שוטף עם עובדות הרווחה המקומיות עליהן אתם מתלוננים, ובשל יחסי העבודה/חברות של השוטרים עימן, יתכן ותיתקלו בסירוב השוטר לקבל את התלונה.
  1. מומלץ להגיש את התלונה בתחנת משטרה מרחבית, משום שלעיתים קרובות, קצין החקירות בתחנה מקומית הקטנה לא תמיד יבין את מהות התלונה, במיוחד כאשר מדובר בתלונה שמצריכה הבנה מעמיקה יותר של החוק.
  1. מומלץ להגיש את התלונה בכתב. להכין מראש בבית מסמך תלונה מודפסת, מסודרת וענינית, המכילה את פרטי המקרה באופן מובנה וכרונולוגי, עם תאריכים, עם סעיפי החוק עליהם נעברה העבירה, וכן מסמכים רלוונטיים וכל חומר ראייתי אחר כגון הקלטות ותמונות שיצורפו לתלונה. חשוב לציין בתלונה את סעיפי החוק עליהם עברה העובדת הסוציאלית.
  1. יש להקפיד כי בטופס התלונה של המשטרה יירשמו הדברים כלשונם וככתבם מתוך מסמך התלונה שהכנתם בבית. אם השוטר השמיט פרטים מטופס התלונה והוא מסרב להוסיפם, יש לדרוש לציין בגוף העדות כי החוקר סירב להוסיף פרטים נוספים.
  1. בתום התלונה עליכם לקבל טופס שנקרא ‘אישור בדבר הגשת תלונה’ ומספרו מ-3333. השוטר חייב למסור לכם את האישור זה, זאת על פי הנחיות 3.ב.3 ו-3.ב.4 בפקודת המטה הארצי של המשטרה.
  1. חוק זכויות נפגעי עבירה מחייב את המשטרה למסור מידע לכם, נפגעי העבירה בכל שלבי  ההליך הפלילי. לשם יישום הוראות החוק הוקמה על ידי המשטרה מערכת מידע קולית/ אינטרנטית, לשם מתן מידע שוטף על שלבי הטיפול בהתאם להליך הפלילי. המידע הממוחשב  זמין 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. בנוסף למערכת המידע הקולי קיים מוקד האנושי מגבה במשטרה. לכן, לאחר קבלת אישור על התלונה, על המשטרה לתת לכם, באותו מעמד, קוד כניסה למערכת שבאמצעותו תוכלו לקבל מידע בכל עת על מצב התלונה שיזמתם.

כיצד להתלונן נגד שוטר שלא פעל על פי הנחיות משטרת ישראל

כאמור, אם שוטר סירב לקבל את התלונה או לא מסר לכם טופס מ-3333 וקוד כניסה למערכת המידע, עליכם להגיש נגדו תלונה במח”ש – המחלקה לחקירות שוטרים, על ביצוע לקוי של התפקיד. פרטים נוספים על הגשת התלונה במח”ש, כאן בקישור הזה.

הליך הטיפול בתלונות נגד שוטרים מפורט כאן בפקודת המטה הארצי של המשטרה.

תלונות לנציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה יש להגיש בטופס הנמצא בקישור הזה.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות