העובדים הסוציאלים שולחים גרורות לעבר בתי הספר

Spread the love

אם פעם בית ספר היה מעוז ללימוד וחינוך ילדים, הרי שהיום בתי ספר רבים הופכים למעוז של עובדים סוציאלים.

המודעה של עירית רמת גן שמחפשת עובדת סוציאלית לבית ספר תיכון חדש ברמת גן אינה חריגה בנוף מודעות הדרושים של עיריות ומועצות מקומיות. מסתבר שעם השנים, עובדים סוציאלים הולכים ומתפשטים לכל מקום ולכל פינה גם כשהם מיותרים שם. בבתי הספר לחינוך מיוחד קיים דרך קבע עובד סוציאלי בכל בית ספר, ולא ברור מה תרומתו לילדים. הוא תופס למעשה משרה של עוד מורה ושכרו מתוקצב ע”י העיריות וממומן מכספי משלם המיסים.

כאמור, פריסת עובדים סוציאלים בבתי ספר היא תופעה התופסת תאוצה. בדוח לשכת הסעד של גבעת שמואל, בסעיף ח’,  תוכלו לראות כי העובדים הסוציאלים בגבעת שמואל פרוסים בכל בתי הספר בישוב.

יש לך בעיה בבית הספר? עובד סוציאלי יחפש את הבעיה בבית

ילדים רבים נקלעים למצוקה קשה עקב התעללויות שהם חווים בבתי הספר – חרם, ניכור, נידוי, אלימות ועוד. המקרה הטראגי האחרון שאירע במעלה אדומים, בו התאבד בתליה נער לאחר שנערים מבית הספר הציקו לו בפייסבוק, ממחיש לנו היטב את חומרת התלאות שעוברים ילדים במוסדות ללימוד ציבורי.

במקום לפתור את בעית הילד במסגרת בית הספר, העובדים הסוציאלים מחפשים אותה בבית. ולמה? כי הכי קל להם להאשים את החוליה החלשה, קרי משפחתו של הילד. עובד סוציאלי לעולם לא יאשים את בית הספר במחדל, משום שבית הספר מספק לו פרנסה. עובד סוציאלי לעולם לא יכרות את הענף עליו הוא יושב.

אז כפי שניתן לראות מן המודעה, עירית רמת גן מחפשת עובדת הסוציאלית שתשב בבית הספר ותנסה ללכוד נערים ונערות החווים מצוקה בבית הספר. במקום להתערב בהתנהלותו של בית הספר, העובדת הסוציאלית תתערב בחיי משפחתו של הילד, קרי תחפור בקרביים של המשפחה עד שתפרק אותה לחתיכות.

לעיתים קרובות עובדת הרווחה גורמת נזקים בלתי הפיכים לתלמידים. אחד הכלים לסבך את חייהם של ילדים הוא לכפות עליהם אבחונים פסיכיאטריים שילוו אותם לאורך כל ימי חייהם ויקשו עליהם במציאת עבודה ובהקמת משפחה. כך למשל בדוח לשכת הסעד ברמת גן, בסעיף ל”ח ניתן לראות כי בשנת 2006 שלחו עוס”ים 50 ילדים לאבחון פסיכיאטרי במקום לסייע להם במסגרת בית הספר ובקהילה, ובשנת 2008 קפץ המספר ל-80 ילדים שנכפה עליהם ע”י עובדי סעד לעבור אבחון פסיכיאטרי.

אם מוחמד לא יבוא אל ההר אז ההר יבוא אל מוחמד

כשהציבור הרחב שומע את המינוח “עובד סוציאלי”, מה עובר לו בראש? הוא חושב שתור אינסופי של נזקקים משתרך לו מול לשכות הסעד ברחבי הארץ, וכולם ממתינים שעות ארוכות להתדפק על דלתו של עובד הרווחה ה”קדוש” על מנת שזה יסייע להם וירים אותם מאשפתות.

העובדים הסוציאלים שולחים גרורות לעבר בתי הספר
העובדים הסוציאלים שולחים גרורות לעבר בתי הספר

אם מוחמד לא יבוא אל ההר אז ההר יבוא אל מוחמד

כשהציבור הרחב שומע את המינוח “עובד סוציאלי”, מה עובר לו בראש? הוא חושב שתור אינסופי של נזקקים משתרך לו מול לשכות הסעד ברחבי הארץ, וכולם ממתינים שעות ארוכות להתדפק על דלתו של עובד הרווחה ה”קדוש” על מנת שזה יסייע להם וירים אותם מאשפתות.

לשכת רווחה כרמיאל ריקה מאדם
לשכת רווחה כרמיאל ריקה מאדם

בכן, צר לנו לאכזב אתכם אך תיאוריה זו היא פיקציה, בדיה. בפועל, המצב הפוך. בפועל רוב לשכות הסעד במדינת ישראל ריקות לגמרי. לכו תסיירו בלשכת הסעד המפוארת בכרמיאל, היא ריקה מאדם. בגבעת שמואל קיימת שכונת מצוקה בשם שכונת גיורא. היכנסו ללשכת הסעד בגבעת שמואל, היא ריקה ממטופלים. אתם יודעים למה? כי רוב הנזקקים יודעים שעובדי רווחה לא יסייעו להם בדבר, ולכן הם לא מגיעים לשם. היכן כן תוכלו למצוא תורים ארוכים של נזקקים? במוסד לביטוח לאומי, כי שם נותנים סיוע כלכלי, ועניים צריכים עזרה כלכלית לא התערבות משפחתית. (יש עניים רבים שהם אנשים עובדים)

אז כשאין עבודה, צריך להמציא אותה גם כשהיא לא נחוצה. וכך אם התושבים לא מגיעים אליהם, העובדים הסוציאלים מגיעים אל התושבים וכופים את עצמם על התושבים. כך תוכלו למצוא אותם פרוסים במוסדות חינוך רבים, תופסים תקן של מורה שהיה יכול לסייע הרבה יותר הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית לתלמיד המתקשה.

במקרים רבים עובדי רווחה יכפו את ה”טיפול” שלהם על אזרחים גם כשאלה לא מעוניינים ואז הם ינפנפו לציבור הרחב במספר הרב של ה”מטופלים” והתיקים הפיקטיביים שהם המציאו, ובעקבות זאת ידרשו תוספת תקנים ותקציבים, כל זאת על חשבון כספו של משלם המיסים.

givatshmuel

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות