כך משרד הרווחה מכשיר עוד עבריין לעתיד

Spread the love

לבד בעולם. זהו סיפור אחד מיני רבים, סיפור מסע היסורים של נער בודד ללא עבר פלילי וללא בעיות פסיכיאטריות אותו רוצה משרד הרווחה להכשיר כעבריין לעתיד.

צביקה רוט ודני ספקטור | ידיעות אחרונות

אמו של הנער חלתה, אביו זרק אותו, והמדינה העבירה אותו ללא סיבה למוסד לעבריינים, שם יוכשר להיות עבריין לעתיד, חייו יהרסו בין כתלי המוסד הסגור, והוא יהווה עוד נטל על משלם המיסים שיממן את השהייה שלו בבתי הכלא, במוסדות הפסיכיאטריים וכנתמך סעד.

הנער האומלל עבר בשנה וחצי האחרונות מסע קשה ומטלטל, לאחר שהוריו נטשו אותו.
הוא בן 14 ולפני כשנה וחצי עלה לישראל עם אמו. בגלל בעיות רפואיות העבירה האם את בנה לאביו, המתגורר עם אישה אחרת. זמן קצר לאחר מכן הוא נפלט גם משם, משום שהשניים סירבו לטפל בו. הנער מצא עצמו ברחוב, עד שאימו של אחד מחבריו לכיתה החליטה לאמץ אותו. אביו נדרש לשם כך לחתום ויתור על בנו ועשה זאת ללא בעיה. מכיוון שבינתיים נמצאה דודה שהסכימה לאמץ את הילד הוא הועבר אליה, אך לא השתלב ונאלץ לעזוב. במשך כמה ימים גר במחסן בחצר אחד מחבריו, ובסופו של דבר חזר למשפחת החבר שרצתה לשמש כמשפחה אומנת. אבל שוב צצה בעיה: המדינה לא העבירה למשפחה דלת האמצעים קצבה עבור הטיפול בו, אף שרשויות הרווחה הכריזו עליה כמשפחת קלט.

עובדות סוציאליות רצו לאשפזו בכפיה למרות שהוא בריא בנפשו

בתוך כך שקלו רשויות הסעד, מסיבה לא ברורה, לשלוח את הנער לאשפוז פסיכיאטרי כפוי. אלא שפסיכיאטר קבע שהוא נורמלי לחלוטין. לאחר מכן הוחלט כי על הנער לעבור אבחון מקיף, ובית המשפט שהיווה חותמת גומי של העובדות הסוציאליות אישר בעיניים עצומות להעבירו למוסד סגור לעבריינים אף שמדובר בנער בלתי אלים אשר מעולם לא הסתבך עם החוק.

יממה לאחר שהועבר למוסד נמלט משם הנער וחזר אל משפחת חברו. אלה קיבלו בינתיים הודעה כי המשטרה מנסה לאתר אותו וכי אם לא יחזור למוסד ייפתח לו תיק פלילי במשטרה. הנער המיואש ביקש לנוכח המצב לחזור לסבתו ברוסיה, אלא שלשם כך עליו לקבל את הסכמת הוריו, שנעלמו בינתיים.

נזכיר את סיפורה של שירן סוטירין, נערה נורמלית ללא עבר פלילי, שהועברה למוסד מסילה לנערות עברייניות רק משום שאמה ואחיה מתו והיא נותרה ללא משפחה. משרד הרווחה החליט להעניש אותה על כך שנותרה יתומה ללא הורים וכלא אותה במוסד סגור. היא נמלטה משם ובגיל 18 הפיעה שוב לאחר שפג תוקף הצו ההזוי של עובדי הסעד.

מסע הייסורים של הנער הבודד. לבד בעולם: בן 14 נזרק לרחוב בידי הוריו
מסע הייסורים של הנער הבודד. לבד בעולם: בן 14 נזרק לרחוב בידי הוריו

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות