בית משפט עולם שלישי השופטת עירית טובה הוד (שלום נצרת) הוציאה נתבעים מהאולם מבלי שתיעדה בפרוטוקול

Spread the love

אפריל 2011 – נוכחות בעלי דין באולם בית משפט הנו עניין יסודי חשוב ביותר לניהול תקין של ההליך השיפוטי. בעלי הדין יכולים להשיב על טענות המועלות נגדם ולכוון את בא כוחם לניהול קו ההגנה/ תביעה. הוצאת בעל דין מאולם בית המשפט מעניקה יתרון משמעותי לצד שכנגד.

מדובר בהליך שיפוטי שנוהל בבית משפט השלום בנצרת שבו הוציאה השופטת עירית טובה הוד נתבעים מאולם בית המשפט בלא שתיעדה הוצאת בפרוטוקול. עירית הוד סרבה לתקן את הפרוטוקול ולמעשה שיבשה לחלוטין את ההליך השיפוטי.

הנתבעים התלוננו בפני נציבות תלונות הציבור על שופטים על התנהגותה של עירית הוד שמצא את תלונתם מוצדקת אך לא סיפק סעד כלשהו בתואנה כי הנציבות מטפלת רק בענייני אתיקה כפרשנותו את החוק.

התנהגותה של עירית טובה הוד מאופיינת במספר כשלים חמורים:

1. שיבוש ההליך השיפוטי, משוא פנים – עירית טובה הוד הוציאה את הנתבעים מאולם בית המשפט ללא סיבה ונתנה בכך יתרון מוחלט לתובעים ולמעשה חרצה את הדין ללא עשיית משפט וצדק. הנתבעים לא יכלו לשמוע והגיב לטענות נגדם, ולא יכולו לכוון ולוודא כי בא כוחם מייצג אותם כנדרש.

2. טיוח, רמיה – עירית טובה הוד לא תעדה בפרוטוקול או בהחלטותיה את הוצאת הנתבעים מהאולם וסרבה לבקשה לתיקון הפרוטוקול ובכך גרמה לעיוות הדין ותיעודו.

3. פגיעה בפומביות – פומביות הדיון כוללת פרוטוקול והחלטות המשקפות באופן ברור ומדויק את ההליך השיפוטי, כדי שמי מהציבור יעיין בתיעוד ידע התנהלות ההליך השיפוטי. עירית הוד תיעדה את ההליך השיפוטי בצורה מעוותת בפרוטוקול ולכן פגעה בפומביות ההליך השיפוטי.

4. פגיעה באמון הציבור במערכת המשפט – התנהגותה הכושלת החמורה של עירית הוד בניהול המשפט ללא אפשרות לתקן המעוות ומתן סעד לנפגעים פוגעת באמון הציבור במערכת המשפט.

סוף דבר

עירית טובה הוד כשלה בניהול ההליך השיפוטי, פגעה בצורה חמורה בהליך השיפוטי, בפומביות ואמון הציבור במעכרכת המשפט.

להלן החלטת נציב תלונות הציבור על שופטים:

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

One thought on “בית משפט עולם שלישי השופטת עירית טובה הוד (שלום נצרת) הוציאה נתבעים מהאולם מבלי שתיעדה בפרוטוקול

  1. החיסיון הוא עוול שזועק לשמים.
    אני כבר שנים זועקת נגד העוול המזוויע שנגרם לי.
    במקרה שלי הרווחה והמשפחה ניהלו הליכים חסויים לחלוטין במשך שנים, כאשר אני במקביל ממשיכה לשמור על שגרת החיים, עד כמה שניתן לעשות זאת, בנסיבות כה קפקאיות, כאשר אני כלל לא מוזמנת לדיונים המתנהלים בענייני, הנוגעים לזכויות הבסיסיות ביותר שלי.
    http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?blogid=130455

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות