השופט גיא אבנון שלח גבר למעצר בית למרות שהאישה הרביצה לו “חולשה ראייתית זה שם קוד לראייה מזכה” מ”ת 47498-12-16 מדינת ישראל נ’ אחמד אלנזיר (נתין זר)

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-90D

השופט גיא אבנון שלח גבר למעצר בית במקום לשחרר אותו, למרות שהאישה הרביצה לו. הראיות אמורות להביא לזיכוי, אבל במכבסת המילים של בתי המשפט בישראל המציאו ביטוי חדש: “חולשה ראייתית”. ניתן לראות שזו לא חולשה ראייתית והתיק היה צריך להיסגר עם זיכוי מלא, שכן האישה תקפה ונגדה לא הוגש כתב אישום.

על פי ההחלטה השופט מגולל את הסיפור מתוך כתב האישום שבתאריך 16/12/16 המתלוננת הגיעה למועדון בראשל”צ לאחר שחשדה כי בן זוגה מבלה עם חבריו, כאשר הוא מסר לה שהוא מבקר חבר בבית חולים. כשהיא ראתה אותו במועדון, היא דפקה לו 3 סטירות בפנים ויצאה מהמועדון כשבן זוגה בעקבותיה.

יום למחרת, השניים המכה והמוכה, הגיעו למועדון לחפש את הטלפון הנייד ומפתחות של האישה המכה במועדון. נכתב שהאישה סירבה לשוחח עם הגבר, היא יצאה מהמועדון כשהוא אחריה, וכשהוא שיכור, והוא נאשם בכך שהוא סטר בפניה, הפיל אותה, בעט בה והיכה אותה.

הגבר מסכים רק עם התיאור ההתחלתי שהאישה היא זו שהיכתה אותו, לגבי החלק השני, שהוא תקף את האישה ביום 17/12/16 הוא מכחיש. הוא טוען יש מצלמות בתוך המועדון, ושגם מחוץ למועדון האישה המשיכה לירוק עליו ולתקוף אותו. הוא סיפר שהאישה התחלקה במדרגות על הפנים, היא נפלה והוא הרים אותה, וחזר ואמר שיש מצלמות במקום.

החוקרת מקשה ושואלת למה לא נשאר לעזור לה, והוא משיב: “כשהיינו בחוץ היינו רק אני והיא, אפילו השוטרים לא רצו, זה היה ליד הכניסה של המועדון, אפילו יגידו לך שהם לא ראו שום דבר, את תראי את המצלמות את תביני הכל”. בהמשך ציין  שכאב לו באותו הזמן שהיא קיללה אותו כשהוא מנסה לעזור לה, כי היא נתנה לו מכות בידיים שלה ונשכה אותו.

בין הצדדים נערך עימות, ובעימות אישרה המתלוננת: “שאני עצבנית אני לא שולטת על עצמי. אני לא זוכרת מה עשיתי”.

השופט מציין שהאישה לא סיפרה בחקירה שלה במשטרה שהיא תקפה את בן זוגה בסטירות. ביום 21/12/16 כשהחוקר מעמת אותה עם עניין זה, היא מאשרת את הדברים ואומרת שהייתה נסערת בתוך המועדון.

אבנון אומר שהגירסאות של הגבר והאישה אפשריות והוא אינו קובע איזו מן הגרסאות היא הנכונה ואינו קובע ממצאי מהימנות לגבי הגבר או לגבי העדים והמתלוננת, אולם מציין “קיים קושי אינהרנטי בגרסה המתוארת על ידי המתלוננת. .. האירוע המקדים במסגרתו המתלוננת היא שהגיעה למועדון כשהיא כועסת ותקפה לראשונה את המשיב. המתלוננת נמנעה בחקירותיה מלספר את העובדה המתוארת לעיל ובכך יש כדי להשליך אינהרנטית על אמינותה הלכאורית”.

סוף דבר, מאחר ולגבר אין עבר פלילי, ומדובר באירוע אלימות יחיד, אבנון הורה על מעצר בית מלא של הגבר בביתו, כשהוא מאפשר לו לצאת לעבודה משעה 07:30 בבוקר עד 17:30 בצהריים, כשהוא תחת פיקוח. הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ, והוא חוייב להפקיד את דרכונו, הפקדת 5000 ש”ח במזומן מכספו של הגבר ו- 1000 ש”ח במזומן מכספו של המפקח.

0001 0002 0003 0004 0005 0006 0007

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות