השכר החדשי הממוצע של עובד רווחה במשרה מלאה ברשויות המקומיות לשנת 2008: 9,592 ש”ח

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-aea

השכר החודשי הממוצע של עובד רווחה במשרה מלאה (יחידת עבודה) ברשויות המקומיות לשנת 2008 עמד על 9,592 ₪ ברוטו (עמודה 86 בטבלאות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). שכר זה הינו מעל השכר הממוצע במשק לשנת 2008 אשר עמד על 7,909 ש”ח.

בפועל עמד השכר החודשי הממוצע של עובדי הרווחה בשנת 2008 על 7,356 ₪ ברוטו, משום שהם עובדים במשרה חלקית, כ-75% משרה, כמוראה בטבלאות מטה.

שכר זה אף גבוה בהשוואה לשכרם של עובדי הרווחה לשנת 2007 שעמד על  9,348 ₪ למשרה מלאה, ובעוד ששכר זה עלה משנת 2007 לשנת 2008,  הרי שהשכר הממוצע במשק ירד ב-0.5% משנת 2007 לשנת 2008.

שכרם של העובדים הסוציאלים אף גבוה משכרם של העובדים במוסדות החינוך (מורים, עוזרי הוראה). בנוסף נהנים עובדי הרווחה מביטחון תעסוקתי בהיותם חברי איגוד העובדים הסוציאליים השייך להסתדרות.

מסמך הסוקר את התפתחות מקצוע העבודה הסוציאלית בשנים 1990 עד 2002 מראה כי בשנת 2002 הועסקו בישראל 12.1 אלף עובדים סוציאליים כעובדי רווחה וקהילה. בשנים 1990 – 2002 גדל מספר המועסקים במשלח יד זה ב-5.2 אלף עובדים. גידול זה של 75% במספר העובדים הסוציאליים בסוף התקופה הנסקרת בהשוואה גבוה יחסית לגידול בכלל המועסקים במשק בשנים הנדונות.

אי לכך, לא רק שמכסות העובדים הסוציאלים גדלות משנה לשנה ויוצרות מתאם ישר עם רמת המצוקה בישראל, קרי, ככל שיש יותר עובדים סוציאלים, יש יותר מצוקה, גם שכרם עולה משנה לשנה, בניגוד למגמת הירידה במשק.

האם לא עדיף שתקציב המדינה יופנה לטיפוח מקצועות יצרניים שיתרמו להעלאת התל”ג והורדת האבטלה ומצוקת האזרחים, במקום לבזבז אותו על מקצועות לא יצרניים ולא מוגדרים כמו עבודה סוציאלית? הרי בסופו של דבר אנשים עניים צריכים כסף ולא עובדת סוציאלית.

ממוצע ליחידת עבודה

תעריפון עובדים סוציאלים לשעת טיפול

בלוח הבא תוכלו לדעת מדוע עובדים סוציאלים כל כך מתעקשים לכפות “טיפול” על אזרחים שהגיעו בטעות למשרד הרווחה. הסיבה: כסף טוב. מיותר לציין כי לכל ה”טיפולים” הללו אין כל ביסוס מדעי ומדובר בתעשיה רבת היקף של הונאה ורמייה. שימו לב בעיקר לסעיפים עם הנקודות האדומות. סעיפים שמפרנסים אלפי עובדים סוציאלים ללא צורך.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות