אשר גרוניס כפה על השופטת חנה ינון לדון בתיק נגד רצונה וקנס בעל דין מבקש הפסילה ב- 15000 ש”ח ע”א 9202/12

Spread the love
אפריל 2013 – אשר גרוניס נוקט מדיניות הפוגעת בזכויות אדם ע”י הטלת קנסות כבדים על עתירות ובעלי דין בדרכים שונות.
האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם ומרכז אדוה חויבו ב- 45,000 שקלים בעתירה נגד הפעלת שירותי בריאות פרטיים (שר”פ) בבית החולים הציבורי המוקם בימים אלה באשדוד.
עמותת אומ”ץ, הנאבקת בשחיתות שלטונית, חויבה ב-15 אלף שקל, לאחר שהגישה עתירה שביקשה להורות ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת הרפז.
התנועה לאיכות השלטון ואדם טבע ודין ב-15 אלף שקל, לאחר שעתרו נגד ההסכם בין הממשלה למפעלי ים המלח.
התנועה לאיכות השלטון חויבה ב-17 אלף שקל הוצאות, לאחר שנדחתה עתירה שהגישה נגד המשטרה, שהשתתפה במאות אלפי שקלים במימון הגנה משפטית של שני קצינים שנמצא דופי בהתנהלותם.
אשר גרוניס – שופט עם עבר בטיוח תופעת שופטים שחוקים ופשעי שופטים

נציב תלונות הציבור על השופטים, אליעזר גולדברג, מתח ביקורת על התנהלותו של אשר גרוניס, בכל הנוגע לטיפולו בשופטים שחוקים שלא פורשים מתפקידם בשל חששם כי הפנסיה שצברו נמוכה מדי.  “אסור לשופטים כאלה לשבת על כס המשפט ולקבוע גורלות של מתדיינים. אינני רואה איך ניתן לקבל עמדה לפיה יש להעדיף אינטרס אישי של השופט על אינטרס ציבורי ולאפשר לשופט שאינו ראוי להמשיך לשבת על כס המשפט רק משום שהפנסיה שלו תהיה נמוכה“, אמר גולדברג.

גרוניס טייח גם את פרשת זיוף הפרוטוקול השופטת ורדה אלשיך שלא הועמדה לדין על פשעיה והמשיכה לכהן כשופטת. גרוניס טייח את נסיבות פרישתו הפתאומית המוקדמת של שופט לענייני משפחה שמואל בוקובסקי, בה יצא לחופשה של 18 חודשים טרם פרישתו. גרוניס מכחיש כל קשר לטיוח פרשת השופט החשוד בהתעללות בילדיו חרף העובדה שהוא מקושר ומודע היטב לעבירות חמורות מעין אלו של שופטים.

תיק ע”א 9202/12

מדובר בהחלטתה של השופטת חנה ינון לפסול את עצמה מהמשך ישיבה בתביעת לשון הרע שהגישו חברת דוק השקעות ויוסף אמודאי נגד צבי תום צבעוני. חנה ינון בהחלטתה לפסול את עצמה השמיצה את בעל הדין המבקש צבעוני וטענה לחפותה מהאשמותיו. התנהגותה המשמיצה והלא הגיונית של חנה ינון לפסול עצמה גרמה לתובעים לערער על בקשת הפסילה.

אשר גרוניס משמיץ ומעניש את בעל הדין תום צבעוני

אשר גרוניס כפה על השופטת חנה ינון לדון בתיק נגד רצונה וקנס בעל דין תום צבעוני מבקש הפסילה ב- 15,000 שקל חרף היותו לא מיוצג בשל חסרון כיס. אשר גרוניס השמיץ קשות את הנתבע צבעוני וכינה אותו “טרדן”. גרוניס כתב בהחלטתו: “אין לתת יד לניסיון להטיל מורא על שופטים עד כדי סיכול ההליך השיפוטי התקין. מדובר במתדיין טרדן, המטריד שופטים שהחלטותיהם אינה לשביעות רצונו, בהגשת בקשות חסרות שחר לפסילתם” .

סוף דבר

אשר גרוניס פגע באמון הציבור במערכת המשפט וזכויות אדם. זכותו של אדם העומד בבית משפט להגן על עצמו בכל האמצעים העומדים לרשותו. גרוניס השמיץ והעניש את צבעוני מבקש הפסילה חרף העובדה שחנה ינון נעתרה לבקשתו שאותה לא העניש כלל. גרוניס נוהג במשוא פנים לשופטים, מטייח מחדליהם ופשעיהם, ומזלזל באזרחים חרף העובדה שהאינטרס הציבורי אמור להיות לנגד עיניו.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות