מדוע ילדי חוזרים בתשובה נשלחים לאימוץ ?

Spread the love

“הקורבנות העיקריים הם מזרחים, עולי וחרדים”, הסבירה השבוע לי מרינה סולודקין (קדימה), כשידה מונחת על ערימה של 24 פניות, כל אחת מכילה תיק הכולל 10-20 עמודים.  הפניות הללו הגיעו לסולודקין בחודש האחרון, לאחר שהקימה שדולה פרלמנטרית למאבק בניסיונותיהם של שירותים סוציאליים למסור ילדים לאימוץ.

  קבוצת עו”סים כבר פנתה השבוע ליו”ר הכנסת רובי ריבלין בבקשה לרסן את הח”כית הנמרצת מדי.

ביום שלישי 22.12.09 בערב התכנסה השדולה.

את המאבק מנהלות פרופסור אסתר הרצוג, דיקן הקתדרה לארכיאלוגיה במכללת בית ברל, ופעילת הליכוד איילה שטגמן. במפגש נכחו גם פעילי עמותה שמנהלת מאבק נגד תופעות אלימות בפנימיות. רק ח”כ אברהם מיכאלי מש”ס הגיע לישיבת השדולה.

עם זאת, לפתיחת הישיבה התייצבה יו”ר האופוזיציה ציפי לבני.  לבני ישבה בחדר עשר דקות, ואז הודתה בכנות שאיננה מכירה דייה את הנושא ושעליה לעזוב להופעה באחת האוניברסיטאות. התבטאותה עוררה מחאה בקרב פעילי העמותה נגד אלימות בפנימיות, שצעקו כי הגיע הזמן שתלמד את הנושא ותתחיל לפעול ולא רק לדבר.

בישיבה הופיעו שתי נשים: עולה גרושה מבריה”מ שחזרה בתשובה וילדיה נלקחו ממנה, אך הוחזרו לחזקה; וישראלית, גרושה אף היא, שילדיה נלקחו ממנה ונמסרו לחזקת הגרוש שלה, שמשתמש בסמים. ילדיה הוחזרו רק לאחר התערבותה הפעילה של סולודקין. לאישה השנייה, אומרת הח”כית, היא מתקשה לעזור מאחר שעורך דינה אפשר לה לחתום על הסכם גירושין בעייתי.

מתוך 24 הפניות שנחתו על שולחנה, סולודקין דחתה רק שתיים. אחת, מחשש לאלימות במשפחה (הילדים שם, היא אומרת נופלים בתדירות מעוררת חשד), ואת השנייה של מהגרת לא חוקית. החברה הישראלית, מסבירה סולודקין חיה מתוך סטיגמות, ורבים משוכנעים שילדים נלקחים מהוריהם רק כשמתגלות תופעות אלימות במשפחה. ואולם, לעתים די בפנייה ללשכה סוציאלית משום שההורים או אחד מהם (עולה גרושה באחד מהמקרים, אלמן חרדי במקרה אחר) מבקשים סיוע כלכלי ממוסדות הרווחה, כדי להוביל לפתיחה בהליכי אימוץ.

המשפחות שנפגעות לרוב, אומרת סולודקין, הן משפחות חרדיות, מעדות המזרח וממעמד סוציו-אקונומי נמוך, כמו גם משפחות עולים וחוזרים בתשובה. לישיבת השדולה הוזמנו ח”כים מישראל ביתנו ושר הרווחה. בישראל ביתנו, לדברי סולודקין, לא הייתה היענות, ואילו מלשכתו של יצחק הרצוג נמסר זו כבר הפעם השנייה שהשר לא יוכל להגיע “עקב עומס בלו”ז”.

מדוע ילדי חוזרים בתשובה נשלחים לאימוץ?
מדוע ילדי חוזרים בתשובה נשלחים לאימוץ?

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

5 thoughts on “מדוע ילדי חוזרים בתשובה נשלחים לאימוץ ?

  1. שנה עברה מאז נחטפו ילדיה של לורי שם טוב מבית הספר שנה ללא הסדרי ראייה ,כמה סבל יגרם לילדים שלא רואים את אימם שנה

  2. איך יכול להיות שאין לה הסדרי ראיה 9 חודשים ללא הסדרי ראייה איפה טובת הילדים
    כאם שביתה נחטפה ומנעו ממני שנתיים הסדרי ראיה ,זעקת אם ויתרה האם על כל הרכוש והכסף למען ילדיה והאב נותן למטפלות לטפל בילדים יתומי רווחה אתמולב6 .1 08 נחטפו ילדיה לפני מביתהספר

  3. כל מקרה של ניתוק ילדים מאמא אוהבת הוא מזעזע ואני כאמא ביולוגית שילדי היקרים נקרעו ממני כואבת את כאבה של לורי שם טוב ואת כאבם של ילדיה. העניין הוא שלא יתכן שבמקרה מסוים ד”ר הרצוג תאמר שזה בסדר לפגוע בזכויות יסוד של אמא ביולוגית ובמקרים אחרים תצפה שזעקות החמס יזעזעו את הלבבות. או שמכבדים את המשפחה הביולוגית או שלא. או שזועקים נגד ההליכים החסויים שהרווחה ובני משפחה אחרים נוקטים או שלא. אין למעשה עילה כלשהי שתצדיק הליך חסוי וזה בעצם שורש המרמה והעושק ברוב המקרים. כך שלא ברור לי איך ד”ר הרצוג תצליח במאבקה ותוכל באמת לשנות את החקיקה ולדאוג לסדרי דין תקינים. הרי ברגע שהרווחה פוגעת בזכויות קרדנליות של אמא ביולוגית ומקבלת אישור לנהל הליכים חסויים בתיק שלה ואין פוצה פה הרי היא תציג זאת יחד עם כל השקרים בפני שופט בבואה לנהל הליכים של ניתוק ילדים ממשפחות נוספות. ילדי למשל עברו התעללות קשה מאוד מצד אשת אביהם ואולצו לאמר עלי עדות שקר. מכיוון שההליך היה חסוי, שופטי בית המשפט אינם מודעים כלל לאמת ולאיומים הנוראים של אביהם שאילץ אותם בדרכים מזוויעות להעליל עלי עלילות ביזאריות וזה כאשר הם עוברים התעללות איומה בבית אביהם. חבל מאוד שאין מאבק מאוחד. אני זאת שארחתי את בתי שכיום אמא לשני ילדים, לאחר הלידות שלה, למרות שאני סובלת כיום ממחלות פזיולוגיות לא קלות שנגרמו ככל הנראה מהמתח הנורא והידיעה שהרווחה והמשפחה מנסים לאשפז אותי במוסד סיעודי! לכל החיים ולעשות ניתוח פולשני ומסוכן מאוד לאחר שהם ניהלו הליך חסוי בענייני. אך בתי וו נכדי היו צריכים עזרה ונענתי בשמחה לבקשת בתי. בתי כמובן לא חשבה לשנייה להתארח אצל אשתו של אביה. היא אף לא מתארחת שם בשבתות. אך כמובן שבפורומים משפטיים מאלצים אותה ואת בני לאמר שקרים ועלילות. ממש בבחינת “עולם הפוך ראיתי”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות