פרופ’ אסתר הרצוג בכנס לזכרה של ח”כ ד”ר מרינה סולודקין ז”ל

Spread the love

כנס לזכרה של חה”כ ד”ר מרינה סולודקין ז”ל בשיתוף משפחת סולודקין ועמותת ע.ל.י.ה – לזכויות ילדים והורים
14 ביוני 2013

פרופ’ אסתר הרצוג – יו”ר עמותת ע.ל.י.ה על מדיניות משרד הרווחה:

“אני רוצה לומר שהבעיה הקשה ביותר זה של עוצמה בלתי מרוסנת. זאת אומרת יש ריכוז של כח ואין שום סייגים, לא ביקורת ולא דרך לרסן את זה, ולא דרך מבקר, לא להעניש. אני חושבת שזו הבעיה הכי חמורה לנושא זה. יש פה ארגון שמחובר לארגונים אחרים, כל הממסד המרכזי במדינה, ולאנשים שעומדים מולו כמעט שאין סיכוי.

אין גופי ערעור, ודוח מבקר המדינה שהתייחס לדברים מאוד מסויימים הצביע על זה.

המלצות ועדת גילת מנובמבר 2002 שנוצרו בצורה מסודרת – שום דבר מזה לא מומש. הדבר המרכזי היה ועדת ערר – שהוא לא יושם.

איך מפרקים את הכח? קודם כל באמת שתהיה כתובת לאן להתלונן.

אם תלכו לבית הכלא, תמצאו שרוב האסירים הם אלו שעברו את מוסדות הרווחה. עסקתי בדוקטורט של עופרה גרינברג שמתארת את הנשים בכלא בישראל, והיא מתארת שרוב האוכלוסיה בכלא הן אלו שבאו ממסילה, צופיה.

המורשת של מרינה שהיתה אישה אמיצה, שעמדה נגד כל המקטרגים, המשמיצים והמכפישים, את האומץ הזה אנו צריכים למאבקים שנראים הרבה פעמים אבודים. לצאת נגד המערכת, נגד התכתיבים, זה האומץ שאנו צריכים האזרחים להביא שינוי בנושאים כל כך חשובים.

שמעתי מעובדת סוציאלית שסיפרה על שופט שלא קיבל את ההמלצות שלהם פעם אחר פעם הם קוראים לו “משוגע” כי הוא לא מקבל את ההמלצות שהן מגישות לבית המשפט. מה זאת אומרת איך הוא בכלל מרשה לעצמו, משהו אצלו לא בסדר.

הרשות המקומית חייבת להתערב במקרים אלו. נבחרי הציבור בשלטון המקומי, הם אלו שאחראים על התושבים שלהם, על האזרחים, על הילדים, ובוודאי על החלשים ביותר, צריך להחזיר את הכח לרשות המקומית. היום הרשות המקומית היא אימפוטנטנית בנושא של הקבוצות המוחלשות האלה.”

[youtube=http://youtu.be/JtUjeGTUU9Q]

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות