הפרקליטות לא עידכנה במחשב המשטרה כי חמד זנאתי זוכה מרצח ושופטי העליון הנדל, ברון וקרא הסתפקו בהודעת הפרקליטות ע”פ 2888/19

Spread the love

במשטרת ישראל יושבים כנופיית פרזיטים עצלה, שלא טרחו לעדכן במחשב המשטרה כי החשוד חמד זנאתי, זוכה מרצח בשנת 2011.

בשנת 2019 נעצר זנאתי על עבירה שביצע, והפרקליטות העבירה לעליון מרשם פלילי של זנאתי, כאילו הוא מרצה מאסר עולם, בעוד שבפועל זוכה מתיק זה. סנגוריו של זנאתי ביקשו הסבר, כיצד קורה אדם שמזוכה מתיק רצח, מופיע במרשם המשטרה כמורשע. הפרקליטות חירטטה כי הוחלט להקים “צוות משותף של משטרת ישראל והפרקליטות, שידון במקרה הפרטני ובצעדים שיש לנקוט למניעת הישנות מקרים כגון זה”.

המשמעות, צוות פרזיטי, למקרה פרטני, שכבר הסתיים זה מכבר, כדי לספק פרנסה לאוכלי חינם. שופטי העליון הסתפקו בתשובת הפרקליטות, במקום להשית נגדם הוצאות לטובת חמד זנאתי, ששמו הטוב הוכתם והוכפש לשווא כרוצח.

בבית המשפט העליון
ע”פ 2888/19
לפני: כבוד השופט נ’ הנדל
  כבוד השופטת ע’ ברון
  כבוד השופט ג’ קרא
המערער: חמד זנאתי
  נ ג ד
המשיבה: מדינת ישראל
הודעה מטעם המשיבה

בשם המשיבה:                       עו”ד נגה בן-סידי

החלטה

פסק הדין בעניין, בו נדחה הערעור, ניתן בתאריך 3.7.2019. במהלך הדיון הוגש על ידי באת כוח פרקליטות המדינה “תדפיס מידע פלילי”, שלפיו המערער הורשע בעבירת רצח ונדון למאסר עולם. באת כוח המדינה הודיעה כי נפלה טעות ברישום זה. לנוכח חשיבות הדברים לתיקים אחרים, הורינו בשולי פסק הדין “להעביר את העניין לפרקליט המדינה או לפרקליט אחר שימונה על ידו, כדי לבדוק יחד עם המשטרה מהו מקור הטעות ואילו צעדים ננקטו כדי להביא לכך שהמקרה לא יישנה”. אף ביקשנו כי תוגש הודעת עדכון בתוך ארבעים וחמישה ימים.

לפני מספר ימים הוגשה הודעת עדכון, לפיה הרישום השגוי היה נעוץ בפעולותיהם של שלושה גורמים שונים – פרקליטות המחוז, פרקליטות המדינה והמשטרה. עוד נאמר בהודעה כי כדי שמקרים כאלה לא יישנו, הוחלט להקים צוות משותף של משטרת ישראל והפרקליטות, שידון במקרה הפרטני ובצעדים שיש לנקוט למניעת הישנות מקרים כגון זה. נסתפק בכך.

עותק מהחלטה זו יועבר לבאי כוח הצדדים ולידי הסנגור הציבורי הראשי.

ניתנה היום, ‏ח’ באלול התשע”ט (‏8.9.2019).

ש ו פ ט ש ו פ ט ת ש ו פ ט

_________________________

19028880_Z03.docx   מא

מרכז מידע, טל’ 077-2703333 ; אתר אינטרנט, http://supreme.court.gov.il

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות