השופט בני שגיא גזר 10 שנות מאסר נגד רונן בר שירה ביצע שורת מעשי מרמה ת”פ 45253-03-11 מד”י נ רונן בר שירה ושלמה מור

Spread the love

רונן בר שירה נוכל, התרים כספים למאבק לשחרור גלעד שליט משביו, נפגעי שריפת הכרמל ושיקום נזקיהם, הפגת לחץ נפשי מילדי שדרות המופגזת, ולקח את כל הכספים לכיסו 589,320 ש”ח ו- 199,300 $.

התובעת עו”ד שירי רום, טענה שיש לקבוע כי כל אישום מהווה אירוע נפרד, ובהתאם לקבוע מתחמים נפרדים, כשהיא טוענת שלא עומדת לזכותו של בר שירה שום שיקול לקולא, וביקשה להפעיל מאסר על תנאי בן 12 חודשים, ועתרה להטלת עונש מאסר משמעותי המתקרב לעונש דו ספרתי, לצד הפעלה במצטבר של עונש המאסר המותנה נגדו.

באשר לנאשם שלמה מור ציינה התביעה את העובדה שלא השיב את סכום הגזילה, והצביעה על עברו הפלילי למרות שמדובר בהרשעות ישנות. ציינה לקולא את חלוף הזמן ממועד ביצוע העבירות ואת נסיבות חייו, כגון היותו פושט רגל ודרשה להטיל עונש מאסר בגין האישומים בהם הורשע.

התובעת דרשה משני הנאשמים בנוסף למאסר לשלם קנס ופיצוי לנפגעי העבירה.

עו”ד עופר אשכנזי, המייצג את רונן בר שירה טען כי יש לראות בכל האישומים אירוע אחד, ולחילופין שלמה אריעוים עניין שליט, עניין שדרות, ויתר מעשי המרמה. בנוסף טען כי ניהול ההוכחות היה מוצדק והראיה לכך היא זיכויו של בר שירה משני אישומים.

השופט בני שגיא ציין:

עיון בגזר הדין שניתן בעניינו של נאשם 1 לפני כמעת שני עשורים (1999), מלמד כי עסקינן באדם שהפך את המרמה וגזילת כספי האחר לדרך חיים בה הוא מתמיד לצעוד משך עשרות שנים. רוצה לומר, כבר עשרות שנים שרונן בר שירה אינו “מלח הארץ ואיש ארץ ישראל היפה והטובה”, כפי שניסה לתאר את עצמו, אלא “בעל מקצוע” בתחום הנוכלות והמרמה וכזה אשר אינו בוחל באמצעים על מנת להוליך בכחש את קורבנותיו, להערים עליהם, לגרום להם ליתן בו אמון כמעט בלתי מסויג, ואז לגנוב את כספם“.

סופו של דבר, השופט בני שגיא גזר על רונן בר שירה 9 שנות מאסר והפעיל את שנת המאסר המותנה, כך שהוא ירצה 10 שנות מאסר. ופיצוי לנפגעי עבירה. השופט לא התנה את תשלום הפיצוי בחלף מאסר.

שלמה מור ירצה שנתיים מאסר וקנס בסך 10 אלף ש”ח או 25 ימי מאסר תמורתו.

העליון הפחית מעונשו של רונן בר שירה, כך שבסך הכל הוא ירצה 8.5 שנות מאסר ע”פ 4657/17 רונן בר שירה נ’ מד”י, קובץ pdf

השופט ניל הנדל דחה ערעור על פסק דין השופט בני שגיא בעניין ריצוי מאסר מיידי, ע”פ 4208/17 רונן בר שירה נ’ מד”י, קובץ pdf

מדינת ישראל נ’ רונן בר שירה ושלמה מור, ת”פ 45253-03-11 גזר דין, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות