עו”ד יוסי נקר הביא לשחרור גבר ממעצר שווא 10 ימים בשל עלילת גרושתו והסתת ילדיו

Spread the love

פוסט נהדר של עו”ד יוסי נקר, בין הבודדים שנלחם על זכויות ילדים והורים, עורך-דין ישר ואמיץ, משכמו ומעלה, שהביא לשחרור גבר מ- 10 ימי מעצר מיותרים, כתוצאה ממזימה שפלה, עלילת דם ממש של גרושה מסיתה, שהצליחה לנכר את הילדים כלפי האבא.

עו"ד יוסי נקר, תמונה: פייסבוק
עו”ד יוסי נקר, תמונה: פייסבוק
יוסי נקר

https://www.facebook.com/yossinakar/posts/10217332137149055

היום זה קרה.

מה שהיה צריך לקרות לפני עשרה ימים, קרה היום בזכות שופט אחד חכם, יסודי, אכפתי והכי חשוב יודע לקרוא. היום שוחרר הבחור שלי.

לפני עשרה ימים סיפרתי לכם על אב שנעצר. סיפרתי לכם על העוול של משטרת מגדל העמק, שמיהרה לעצור אב מדהים.

למחרת המעצר יוצג האב על ידי הסניגור הציבורי. הגעתי לבית המשפט במיוחד לפני הדיון. נפגשתי עם הסניגור הציבורי, נתתי לו מידע וחומר. הסניגור הציבורי נפנף אותי, גיחך עלי ולא ממש הקשיב. בית המשפט האריך את המעצר. לא מאשים את הסניגור הציבורי, הארכות המעצר הן אוטומטיות בלי הרבה תשומת לב של השופטים, אם כי הסניגור יכול היה להשתמש בחומר שהבאתי לו.

כאן ביקשה האשה שאכנס לייצוג. הגשתי ערר למחוזי. קיבלנו שופט רציני, באמת אכפתי. הגשתי לו את החומר, ואמרתי לו תקשיב יש מלא חומר של הרווחה, למה המשטרה לא לוקחת אותו. אמר לי השופט הטוב, תראה, עו”ד נקר, זה שלב החקירה, תן למשטרה לחקור, תמשוך את הערר. משכתי.

כעבור כמה ימים באנו שוב להארכת מעצר בית משפט השלום. אני טוען ומפנה לפסקי דין של בית משפט למשפחה שכיסחו את האם המתלוננת. אבל אומרת לי השופטת תראה יש עוד פעולות חקירה שהמשטרה צריכה לבצע שהחשוד במעצר, לא יכולה לשחרר ונותנת הוראה למשטרה לאסוף את החומר מהרווחה ולבצע מיידית את פעולות החקירה שבמכתב השלמות החקירה של הפרקליטות.

הגשתי ערר למחוזי בערב יום כיפור. השופט המחוזי אומר לי, מצטער לא יכול לשחרר, המשטרה צריכה לבצע את פעולות החקירה. הבחור שלי נשאר במעצר ביום הכיפורים.

מגיע היום להארכת מעצר שלישית בבית משפט השלום בנצרת. אני שוב חוזר על הטיעונים. אומר לי שופט השלום התורן, מאריך עד יום ראשון הקרוב. השופט אומר שהחקירה מתנהלת בצורה איטית אבל על המשטרה לבצע את פעולות מספר חמש ושבע במכתב השלמות הפרקליטות ולא ניתן לבצע אותם שהחשוד משוחרר. מסתבר שהמשטרה לא אספה את החומר של הרווחה במשך עשרה ימים ולכן חוקרת הילדים תחת רושם מוטעה ולא מבינה שעסקינן באם מסיתה.

אני לא מוותר ומגיש ערר למחוזי. כעבור שעה דיון במחוזי אצל השופט חנא סבאג.

איך שאני נכנס לאולם ורואה את השופט חנא סבאג אני אומר לאשתו של הלקוח, קיבלנו שופט ליגה אחרת, יסודי.

וכבוד השופט חנא סבג צולל לחומר כמו גדול. הוא פשוט קורא, כפי שאף שופט קודם לכן לא קרא. הוא מאתר את הבעיות. השופט סבאג בעזרתנו מגחך את המשטרה ומתגלה שפעולת חקירה חמש, הבסיס להארכת המעצר, כבר בוצעה. מה יצא? שהמשטרה באה לשופט שלום אומרת לו: תאריך מעצר, אני צריכה לבצע פעולת חקירה, ופעולת החקירה כבר בוצעה. ירון, הקצין התורן מתחנת קרית שמונה, יוצא מובך. יד ימין במשטרה לא יודעת מה עושה יד שמאל.

אחר כך אומר השופט סבאג שפעולת חקירה מספר שבע לא מצריכה מעצר. אבל השופט עדיין מתלבט עם עצמו.

מותר להתלבט, אני אוהב אנשים שיש להם ספק, שהם לא בטוחים בעצמם. אני מבקש מהשופט סבאג לקרוא את חומר הרווחה שמסרתי לו, חומר חלקי, מה שהיה בידי, והשופט קורא, משתכנע ושולח את הלקוח למעצר בית. השופט מבין את הרקע לתלונה, מה שהמשטרה והפרקליטות לא הבינו.

אני לא מעריך שיהיה כתב אישום, אבל אם יהיה נקרע את המשטרה והפרקליטות.

עשרה ימים אדם עצור והמשטרה לא טורחת לאסוף את החומר הרלבנטי.

בושה.

הלקוח שלי יתגבר על הטראומה, אבל הוא החליט שהפעם הוא לא נלחם על ילדיו. האם הביולוגית לא יכולה להחזיק בילדים.

גורלם של הילדים נחרץ והם ילכו לאומנה או פנימיות. לבית האב הם לא חוזרים.

אויב לא מכניסים הביתה, וכרגע ילדים שמתלוננים סתם בהסתת אמם המופרעת הם אויב. האב לא יתמודד כל חצי שנה עם האשמות שווא. שום אשה לא צריכה לחיות תחת איום ילדים מוסתים מנישואיו הקודמים של הבעל. הילדים גזרו את גורלם בידיהם ופספסו את אשת האב שדאגה להם ואהבה אותם יותר מאמם הנוטשת. אני מכיר היטב את אשת האב. אשה משכמה ומעלה.

עכשיו הילדים הם בעיה של הרווחה שלא טרחה לפנות למשטרה במשך עשרה ימים ולמסור לה מיוזמתה את החומר. שהרווחה רוצה היא יכולה.

שהילדים יגדלו וישאלו איך החיים שלהם נדפקו, תפנו אותם לתחנת מגדל העמק ולזחיחות של חוקריה ובעיקר חוקרותיה.

הפוסט של עו”ד יוסי נקר מיום 3/10/19:

לפני מספר שנים נטשה אמא גרושה את ארבעת ילדיה. מסרה אותם לרווחה. הילדים הוכרזו כנזקקים והועברו למרכזי חירום.

לאחר מלחמה מול רשויות הרווחה, כולל ערעור למחוזי, באר שבע, הצלחתי להעביר את הילדים למשמורת האב שמגדל אותם לתפארת בסיוע אשתו ואמו. הנזקקות של הילדים בוטלה.

מדי תקופה מגישה הגרושה תלונת שווא למשטרה נגד האב, תלונות שנסגרות.

אתמול שוב הוגשה תלונה נגד האב ובאחת בלילה משטרת מגדל העמק עצרה את האב.

במקביל למעצר המתוכנן דאגה המשטרה כי הגרושה תגיע מהדרום לבית האב כדי לקחת את הילדים הישנים ולהעבירם לאם.

העירו אותי באמצע הלילה הסברתי לקצין תורן שלא ברור איך הוא מעביר ילדים באמצע הלילה, ללא צו בית משפט, ללא מעורבות הרווחה. זה לא עניין את הקצין התורן של תחנת מגדל העמק. הגם שהסברתי לו שמדובר בהעברת קטינים לאם שנטשה את הילדים ובגינה הוכרזו הילדים כנזקקים.

במקביל הרווחה סירבה לבקשת המשטרה להגיע לבית האב ולהעביר את הילדים.

אני הדרכתי את אשת האב ואמו לא להעיר את הילדים ולא לעשות את העבודה של המשטרה. ואז שוטר מתקשר אלי ומבקש שאשת האב תעיר את הילדים ותעשה את העבודה בשבילו. אמרתי שזה לא יקרה.
וכך בשתיים וחצי בלילה, בלי צו של בית משפט, בלי ליווי של הרווחה, נכנסה שוטרת לחדרי הילדים, מעירה אותם והעבירה אותם לאם הנוטשת.

ברור שהאב ישוחרר בבית משפט לאור הטענות השקריות, אבל בושה של התנהלות משטרת מגדל העמק. אי אפשר היה לחכות לבוקר?

בושה שמשטרת ישראל פעלה על דעת עצמה מבלי לדאוג למעורבות הרווחה.

באופן אישי מזכירה לי השוטרת משטרים אפלים. את לא מסוגלת להגיד למפקד שלך, “אדוני, נראה לך הגיוני להעיר ילדים בשתיים וחצי לפנות בוקר?”

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות