שי פרץ שוטר נקמן משטרת ירושלים נתן דוח שקרי לאזרח שהשתתף בתהלוכת מחאה ברכבים השופט זיכה תת”ע 6965-04-17

Spread the love

מידי פעם אנו נתקלים בניאדרטל לובש מדי משטרה שהשתן עלה לו למוח. הנה אחד כזה, שי פרץ שמו. שוטר. דאג שיוגש כתב אישום לנאיל מהנא שהשתתף במחאה חוקית, שקיבלה אישור המשטרה.

וכך מפרט השופט, שגם זיכה את מהנא מכתב האישום, תוך הטחת ביקורת נוקבת במשטרה: “טוב אם כתב אישום זה לא היה בא אל העולם וטוב אם המאשימה היתה מסכימה לאחר בחינת הראיות לחזור בה מאישום גם בתיק זה כפי שעשתה בתיק האחר בעניין העבירה של הפרעה לתנועה“.

להלן הסיפור: משטרת ישראל הגישה כתב אישום נגד געפר פרח, שהשתתף ביום 23.1.17 שעה 12:35 בתהלוכת רכבים כצעד של מחאה לצורך השתתפות בדיון שהתקיים באותו יום בביהמ”ש העליון.

לטענת השוטר שי פרץ, פרח לא ציית לו לאחר שהזדהה עם תעודת מינוי, וגם סירב להזדהות עם תעודת זהות או רישיון נהיגה ורכבו חסם את הנתיב הימני בכביש 1 על אף הוראותיו.

געפר פרח, העיד כי באותו יום עתיד היה להתקיים דיון בביהמ”ש העליון בעתירה בעניין קבורתו של המנוח יעקוב מוסא אבו אלקיעאן ז”ל, שנהרג מירי שוטרים במהלך הריסת בתים באום אלחיראן ביום 18.1.17, והדיון הסעיר את הציבור הערבי בישראל, לאור זאת הוחלט על קיומה של מחאת רכבים שתעשה דרכה לירושלים כצעד מחאה על הריסת בתים ולצורך השתתפות בדיון בביהמ”ש העליון.

השוטר שי פרץ טען כי פרח הפריע לתנועה, בכך שעצר את רכבו באמצע הנתיב, סירב להזיז את רכבו על פי הוראותיו וסירב להזדהות חרף בקשת השוטר. בגין כך הועמד פרח לדין בשני כתבי אישום נפרדים, למרות שמדובר באירוע אחד.

השופט נאיל מהנא מביהמ”ש לתעבורה בירושלים, מציין כי שני כתבי האישום הוגשו על ידי השוטר שי פרץ, ומדובר במסכת עובדתית אחת.

פרח טען כי כלל לא נהג ברכב, וכי היה רק נוסע באחד הרכבים שהיו בשיירה, ומשהבחין בשוטר רושם דוח לאחד הרכבים שהשתתפו בשיירה, נהג הרכב בו נסע, עצר את הרכב בצד הדרך על מנת שפרח יגש לשוטר במטרה להסביר לו כי מדובר בשיירה שקיבלה אישור מקצין אג”ם (אגף המבצעים) וניתנה הנחיה שלא ליתן דוחות לנהגים. עדותו של פרח נתמכה בעדותם של עדים מטעמו, וגילתה את הסתירות בגרסת השוטר, אשר למעשה לא הבחין בפרח נוהג ברכב.

השופט מציין כי פרח הותיר בו רושם חיובי, והוא התרשם כי תיאר את הדברים כהוויתם, ואילו השוטר לא זכר את האירוע והתרשמות השופט ממנו כי הדברים שנרשמו על ידו כלל אינם מדוייקים.

סופו של דבר השופט הגיע למסקנה כי השוטר לא דובר אמת, וכי פרח הזדהה בפני השוטר. השופט זיכה את פרח.

לקריאת פסק הדין הקליקו: תת”ע 6965-04-17 השופט נאיל מהנא זיכה את געפר פרח, נהג ערבי השתתף בתהלוכת מחאה ברכבים הזכות לא להיות מופלל, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות