השופט אלון גביזון פסל אומנת סבים על קטינה בת 8 בטענה “לילדה צרכים רגשיים שהסבים לא יכולים להתמודד איתם” תיק 17/19

Spread the love

אם סברתם שכל הערעורים על אומנה מתקיימות בבית משפט לנוער, מתברר שלא, והעררים מתבצעים אצל  ממונה על רישוי אומנה.

העוררים אמא של הילדה בת 8 והוריה הסבים של הילדה, כשמנגד אביה של הקטינה צורף לערר מטעם היועמ”ש של משרד הרווחה.

החלטה שעניינה דחיית ערר על החלטת הממונה על רישוי האומנה, בה נכתב: “מעיון בדוחות שקיבלתי עולה כי אומנם אתם אוהבים את נכדתכם, אולם נראה כי בשל תנאים בהם גדלה, יש לה קשיים רבים מאוד וזאת למרות גילה הצעיר. ההתרשמות של גורמי האבחון, היא שאתם תתקשו מאוד לתת לxxx מענה לקשייה אשר יבטיח תנאים להתפתחותה התקינה“.

הדוחות ציינו כי הבית בו מתגוררת הילדה עמוס והוא לא מותאם לגילה של הילדה.

האמא והסבים הגישו ערר בה טענו כי החלטת הממונה על רישוי האומנה שגויה, מאחר והוא לא נתן עדיפות להשמת קרובים כמצווה בסעיף 38(א) לחוק האומנה. מעבר הילדה להורי העוררת הינו הדבר הנכון ביותר עבורה, מאשר לשים אותה במקום זר, שלא עולה בקנה אחד עם טובתה. והטענה כי הסבים הם אנשים מבוגרים עם בעיות בריאותיות, הינה אבסורדית.

הסבים הם אנשים מתפקדים, עובדים, מנהלים בית למופת ולא סובלים מכל מחלה. מדובר באנשים נורמטיביים אשר יש להם צורך בבדיקות מעת לעת ולא מעבר לכך. אף הטענה כי הסבים מתקשים לקבל הדרכה לא נכונה, והם אמרו שיעשו כל הנדרש להגיע להדרכה ולבצע אבחונים ככל הנדרש.

באשר לטענה כי הבית עמוס, ציינו שלקטינה יש חדר משלה המותאם לה, ומאחר ומדובר בדירת מגורים ברי שלא תהא ריקה. עם זאת, הסבים מוכנים לסדר את הבית כפי שידרשו.

למרות האמור, השופט גביזון אישר להוציא את הקטינה לאומנת זרים, ולא להשאירה בבית עם סביה, בטענה ההזויה כי לילדה צרכים רגשיים שהסבים לא יוכלו להתמודד איתם. החלטה מעין זו, רק מוכיחה את הצביעות החולנית של השופט אלון גביזון. מצד אחד, הוא הוציא החלטה שבה הוא כן מאפשר לתינוק אתיופי לגדול אצל דודתו, שילדה אחת שלה, הוצאה ממשמורתה, כשהשופט קובע כי הדודה כשירה לגדל את התינוק האתיופי, ומאידך, בהחלטה נשוא פסק דין זה, הוא מאשר הוצאת קטינה בת 8 שנים מהבית, כך שהנזקים הרגשיים שייגרמו לקטינה, שתיעקר מסביבתה הטבעית, הקרובה והאוהבת, מאמא שלה, מסבא וסבתא שלה, ותישלח למשפחה זרה, עולים פי מיליון מונים מהנזקים עליהם מדברים ברווחה.

הנזקים היחידים שנגרמים למשפחה, זו התערבות לא נחוצה של הרווחה באוטוריטה ובזכות להורות של המשפחה. זו גם ההוכחה לתאוות הבצע וסחר בילדים. הרווחה רוצה לתפוס מיטה בפנימייה ולתקצב את מוסדות הרווחה בקטינים של משפחות מוחלשות. למרבה הצער היא הצליחה. נקווה שהמשפחה תערער על החלטה זו.

ערר על החלטת הממונה על רישוי אומנה אמא אבא וסבים נפסלו, תיק 17/19, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות