השופטת סיגלית מצא נתנה צו במעמד צד אחד האוסר על מרדכי אלון למכור את טופס ההסדר בין מפקד כוחות צה”ל באזור כפר ויתקין לבין מפקד כוחות האצ”ל במכירה פומבית מחמת היותו מסמך שיש להפקידו בגנזך המדינה ת”א 9902-12-19

Spread the love

השופטת סיגלית מצא הוציא צו מניעה לבקשת מדינת ישראל במעמד צד אחד, האוסר על מרדכי אלון, או מי מטעמו, או בית המכירות “פעם שלישית”, למכור את טופס ההסדר בין מפקד כוחות צה”ל באזור כפר ויתקין (אל”מ דן אפשטיין) לבין מפקד כוחות האצ”ל באזור כפר יתקין (יעקב וינירסקי, לימים יעקב מרידור) מיום 22.6.1948, במכירה פומבית הצפויה להיערך ביום 4.12.19 שעה 19:00, מחמת היות הטופס חומר ארכיוני, ומקומו בגינזך המדינה.

המדינה דרשה כי ינתן צו המורה למרדכי אלון להעביר את טופס ההסדר לבדיקה מטעם צוות מקצועי של המדינה, על מנת לוודא כי מדובר במסמך מקורי, כהצהרת מרדכי אלון באתר בית המכירות.

השופטת נעתרה לבקשה, כשהיא קובעת שטופס ההסדר הינו “חומר ארכיוני”, ויש בו עניין לחקר העבר, העם, המדינה או החברה.

נוכח תוכנו, פרשת אלטלנה וזהות הצדדים מפקד כוחות צה”ל ומפקד האצ”ל, מדובר במסמך שיש להפקיד בגנזך המדינה.

המדינה טענה שנודע לה רק ביום 1.12.19 על הצעת טופס ההסדר למכירה פומבית, שקיבל הצעה לרכישת טופס ההסדר על ידי תושב חוץ. המדינה חוששת כי טופס ההסדר יוצא אל מחוץ לגבולות המדינה, בניגוד להוראות סעיף 16 לחוק הארכיונים. אם ימכר טופס ההסדר, יהיה קשה עד בלתי אפשרי להפקידו בגנזך המדינה. מאידך המדינה טענה שכל נזק שייגרם למרדכי אלון הוא נזק כספי, הניתן להטבה.

התיק נקבע לדיון פתוח בבית משפט השלום בחיפה ביום 16.12.19 שעה 08:30.

החלטה במעמד צד אחד שופטת סיגלית מצא, צו מניעת מכירה על מרדכי אלון למכור מסמך מסוג טופס הסדר בין מפקד כוחות האצ”ל באזור כפר ויתקין במכירה פומבית ת”א 9902-12-19 מדינת ישראל נ’ מרדכי אלון, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות