רוהן פרז (13) שגורש מישראל לפיליפינים ביחד עם אימו רוזמרי מבקש מממשלת ישראל: “אל תגרשו עוד ילדים”

Spread the love

הילד רוהן בן 13 שנים, שגורש מישראל עם אימו רוזמרי פרז לפיליפינים, מודה לכל מי שראה, צפה והקשיב לתחקיר אודותיו. רוהן חושב שהוא יחזור לישראל. הוא לא יודע שאין לכך שום סיכוי. ברגע שהמדינה מגרשת מישהו מהמחוז שלה, הוא מסומן לעד במחשבי שדה התעופה, ולעולם לא יוכל לשוב לכאן, גם לא באשרת תייר.

רוהן אומר על מגוריו בפיליפינים: “אני לא רוצה להיות פה. מדינה זרה. מדינה שאני בכלל לא מכיר. אני מודה לכל מי שיכול לעזור לי”.

רוהן דובר את השפה העברית, נולד בישראל, והוא רואה את עצמו ישראלי לכל דבר. התחקיר המרגש שנעשה בעניינו מעלה שאלות אתיות קשות ביותר בדבר המוסריות של מדינת ישראל כלפי הילדים שנולדו בארץ, לא מכירים משהו אחר, ולאחר שנים רבות, הם מוצאים עצמם בהגלייה, ללא שהם נוטלים את חפציהם או את כספם.

במקרה של רוהן, הוא גורש עם אימו רוזמרי, כשרק הבגדים שהם לובשים עליהם. ללא כסף, ללא חפצים. סולק לפיליפינים, לשדה התעופה, ומשם הופקר לגורלו. ראו בתחקיר למטה את סיפורו של רוהן.

רוהן למד בבית ספר ביאליק-רוגוזין בת”א. חבריו התגייסו והפגינו למען הישארותו בארץ. לשווא.

המחנכת של רוהן, אופיר שי לייבוביץ, מספרת: “התחושות מאוד קשות. הילדים מספרים שהם לא ישנים בלילה. הם לא מצליחים להירדם. הם יושבים ליד החלון ומסתכלים לראות אם יבוא שוטר, או איך יבוא שוטר”. גם המחנכת בבית הספר ביאליק-רוגוזין הגב’ מאיה אלשוך אומרת: “אנחנו מלמדים אותם שבית הספר זה הבית השני שלהם, שזה המקום הבטוח שלהם, ואז פתאום באים ולוקחים אותם למתקן כליאה.”

התחקיר על רוהן, “אני מרגיש כאן כמו חייזר” החיים החדשים של רוהן פרז, ילד בן 13, ישראלי שגורש לפיליפינים

ומתחתיו התחקיר של סילוק וגירוש רוהן ואימו מישראל:

“אין להם לב, הם רק חושבים על חוקים. לא איכפת להם איך אנחנו מרגישים”, כך אמר רוהן בבכי לכתב הישראלי, כשעלה לטיסה רק עם בגדיו על גופו יחד עם אימו לפיליפינים.

בת דודתו אנג’לה פרז: “זה ילד. הוא לא יודע מה. אין לו שום דבר, אין לו מושג מה יש בפיליפינים. הוא השאיר הכל פה בישראל. כל החברים שלו פה”.

באופן מפתיע מי שהתראיינה למענו של רואן פרז בן ה-13, זו נשיאת ביהמ”ש העליון לשעבר דורית ביניש, שאמרה את הדברים: “הדבר הוא לא בידי שמיים, הוא בידי אנוש. גם החוק הוא בידי אדם. הילדים נולדו כאן, התחנכו כאן, אין להם שפה אחרת, הם דוברי עברית. במצב הזה האישה אולי הפרה את ההתחייבות שלה, אבל במה חטאו הילדים?”

 

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות