חננאל שרעבי שופט מחוזי חיפה ביטל החלטה של שופטת המשפחה הילה גורBיץ’ לאחר שלא קיימה דיון והטילה על אמא סנקציות כספיות במעמד צד אחד רמ”ש 10322-10-19

Spread the love

השופטת הילה גורביץ שינפלד, מנצלת את הדלתיים הסגורות כדי לנקום בנשים במעמד צד אחד, וכך במסווה של חשכת בית המשפט לענייני המשפחה, הטילה סנקציות כספיות נגד אימא גרושה בסך 2,500 ש”ח לטובת אוצר המדינה וסכום זהה לטובת הגרוש, וכל זאת בלי לאפשר לאמא לחקור את מומחה בית המשפט על חוות דעתו, או לקיים דיון ולשמוע דבריה, הוציאה החלטה ללא קיום דיון, ובלי לשמוע את דברי האם.

האימא ערערה באמצעות עו”ד רינה פוליטי, והשופט חננאל שרעבי, קיבל את הערעור שלה תוך שהוא מבקר את התנהלות השופטת הילה גורביץ’.

מדובר באימא משמורנית על 3 ילדים קטינים, כשבין הילדים לבין הגבר לא מתקיימים זמני שהות סדורים או רצופים.

ביום 12.6.18 הגיש הגבר תובענה לזמני שהות עם ילדיו, ולפני פתיחת ההליך הוא פנה לפסיכולוגית ד”ר ענבל קיבנסון בר-און, שתסייע בקשיי ההורים עם הילדים.

הפסיכולוגית הגישה חוות דעת מומחה מטעמה, לפני שהתבקשה לעשות בהחלטה, במסגרתה ציינה כי לנוכח התנהלות הגבר שמתבטאת בפוגענות ובהיעדר מוכנות לקחת אחריות בתפקודו ההורי, אין להפעיל לחץ על הילדים לחדש עימו את הקשר.

הפסיכולוגית המליצה בחוות הדעת שלה, לחייב את הגבר בטיפול והדרכה הורית, על מנת לפתח ויסות ושליטה עצמית לצד התבוננות מעמיקה בצרכי ילדיו, ולקיחת אחריות על תפקידו, ולהפנות את הילדים לטיפול פסיכולוגי פרטני, על מנת לאפשר להם אזור נפרד ממוקד במסגרת הסכסוך של הוריהם, ולאחר כחצי שנה להתחיל הליך משפחתי שיכלול מפגשים משפחתיים הורה-ילד, והדרכת הורים.

ביהמ”ש קיבל את חוות הדעת, ונקבעו זמני שהות, ללא בעיות, בעידוד האמא, כשבמקום ד”ר ענבל קיבנסון בר-און מונה מומחה אחר מטעמה, ד”ר אורן, אשר הוציא דיווח לבית המשפט, עד אשר “האב הפעיל מידת לחץ על הילדים שישנו אצלו ללא סיכום דבר זה עם האם, ואילו האמא לא הביאה את הילדים למפגש עם האב ולא דאגה לאכוף את הסדרי השהייה”.

השופטת גורביץ’, קבעה סנקציות נגד האמא על גבי חוות הדעת של המומחה, מבלי לקיים דיון ולשמוע את עמדת הצדדים.

האימא עתרה לבית המשפט להחליף את הגורם המטפל ד”ר אלון אורן, ולקיים דיון דחוף ולמנות אפוטרופוס לדין על הבן הקטן בן פחות מ-13 שנים, בעקבות הידרדרות שחלה במצבו, ורצונה של אימו שקולו ישמע בפני בית המשפט.

האבא טען שאין הצדקה להתערב בהחלטות בית המשפט, אשר התנהל בשיקול דעת, וביהמ”ש לענייני משפחה רשאי להעביר משמורת זמנית בהחלטת ביניים עוד טרם שמיעת ההוכחות וחקירת המומחים.

השופט חננאל שרעבי קבע, בהדגשה עם קו מתחת:

“לאחר עיון בבקשת רשות הערעור על נספחיה, בתשובת המשיב ובתיק קמא, החלטתי ליתן רשות ערעור מכוח סמכותי, לדון בבקשה כבערעור ולקבל הערעור חלקית, באופן שאני מורה על ביטול ההחלטה קמא מיום 4.8.19 המשיתה על המבקשת תשלום סנקציה כספית, ומורה כי בית המשפט קמא יקיים בהקדם האפשרי דיון בנוכחות הצדדים והמומחה המטפל ד”ר אלון אורן, לשמיעת הצדדים לרבות טענות האם כלפי המומחה ומסקנותיו בדבר ההליך הטיפולי עד כה. רק לאחר שמיעת הצדדים כאמור והמטפל, ייתן בית המשפט קמא דעתו לאפשרות סנקציה ומהותה”.

השופט חננאל שרבעי מחוזי חיפה קיבל ערעור אמא על החלטת שופטת המשפחה הילה גורביץ’-שיינפלד, שהטילה סנקציות נגד האמא במעמד צד אחד, מבלי לשמוע אותה, רמ”ש 10322-10-19 פלונית נ’ אלמוני, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות