השירות למען הילד סחר ב-192 ילדים ישראלים מוסלמים לאימוץ בשבדיה בשנות ה-70

Spread the love

מעל במת הכנסת ביום 11/12/19 התרחש אירוע מעורר התפלצות: ח”כ אחמד טיבי, הגיש שאילתא בנושא סחר בילדים מוסלמים בשנות ה-70 במדינת ישראל על ידי השירות למען הילד. תשובתו הכנה של ח”כ יריב לוין, מהליכוד, המאשרת את דברי אחמד טיבי, הדהימה את טיבי, שנותר חסר מילים.

מתברר כי השירות למען הילד, מבצע ג’נוסייד, אישר בשנות ה-70 חטיפת 192 ילדים מלאום מוסלמי שנולדו במדינת ישראל לצרכי אימוץ בשבדיה, כשלא ידוע מה עלה בגורלם של הילדים מדובר ברצח עם של השירות למען הילד. מה הפלא שאחמד טיבי השתבץ ונותר לראשונה בחייו נפעם לנוכח הודאת חבר כנסת ממפלגת הימין, המדקלם כמו תוכי את תשובת השירות לחטיפת הילד.

על כך כתב עו”ד יוסי נקר, מומחה חוק הנוער טיפול והשגחה:

“ככל שאני מנסה להתעמק בפרשה של שליחת 192 תינוקות מוסלמים לאימוץ בשבדיה עד שנות התשעים, וככל שאני רואה שכל כלי התקשורת פשוט שותקים, לאור ההודאה המדהימה של שר הרווחה בפועל מעל בימת הכנסת אתמול, אני יותר ויותר בדעה שמדובר כאן באחד ממעשי השחיתות והסחר הגדולים ביותר.

ומדוע אני טוען כך. חוק אימוץ ילדים הנוכחי נחקק בשנת 1981. עד 1981 חל החוק שחוקק בשנת 1960 והוא בקישור.

סעיף 25 לחוק הישן קובע: “בית משפט ישראלי מוסמך לענין חוק זה כשהמאמץ הוא תושב ישראל”. מה זה אומר? זה אומר שמי שאינו תושב ישראל לא יכול להיות מאמץ. מקסימום אולי איזה מתנדבת שבדית בלונדינית שישבה באיזה קיבוץ, מה שלא סביר.

זאת ועוד, סעיף 6 לחוק הישן קובע תקופת מבחן של שישה חודשים לפחות. כלומר בטרם מתן צו האימוץ על המאומץ צריך להיות סמוך על שולחנו על המאמץ לפחות ששה חודשים. האם סביר להניח שהתינוקות נשלחו לשבדיה, למשפחות השבדיות, ואז הוחזרו ארצה לצו האימוץ, או שצו האימוץ נעשה מרחוק וללא הופעה. ומי פיקח על המשפחות השבדיות בתקופת המבחן? השבדים? עו”סים ישראלים?

יותר ויותר מסתבר כי יתכן והיה כאן סוג של הליך שעקף את בתי המשפט, אחרת איך נסביר הפרה ברורה של החוק על ידי בתי המשפט. או שבתי המשפט עצמם שיתפו פעולה אז עם העבריינות.

תזכרו איפה קראתם על זה לראשונה. עכשיו נראה מי יעתיק ולא יתן קרדיט. ותזכרו שסחר בילדים מעולם לא פסק בישראל.

יש חובה להקים ועדת חקירה על התנהלות השירות למען הילד במשך השנים.”

לכל אלו שסברו שמדינת ישראל סחרה בילדים מזרחים, מתברר כי הסחר בילדים אין לו צבע. מדינת ישראל סחרה בכל הבא ליד, בעבור בצע כסף. סחר בילדים נמשך גם היום, באמצאות עמותות ומוסדות כמו ויצ”ו, נעמ”ת, עמותת אור שלום, מיטב, ועוד.

סטטוס שפרסם עו"ד יוסי נקר, מומחה חוק הנוער טיפול והשגחה בנוגע לאימוץ 192 ילדים מוסלמים בשבדיה בשנות ה-70
סטטוס שפרסם עו”ד יוסי נקר, מומחה חוק הנוער טיפול והשגחה בנוגע לאימוץ 192 ילדים מוסלמים בשבדיה בשנות ה-70
Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות