נעצר סוהר מכלא “אלה” באר שבע אלירן ערן (34) הבריח לאסירים תמורת תשלום מאות כדורי “סבוטקס” וחשיש

Spread the love

הסוהר אלירן ערן https://www.facebook.com/eli.eran הודה בחקירתו כי הבריח את תחליף הסם לאסירים תמורת תשלום. השופט: “איש חוק ומרות שפגע קשות באמון הציבור”.

https://posta.co.il/article/54645654-5/

סוהר בשירות בתי הסוהר נעצר (שני, 25.11) בחשד שסיפק לאסירים מאות כדורים של תחליפי סם “סבוטקס” והכניס חשיש אל מאחורי הסורגים. כך נודע לאתר “פוסטה”. הסוהר אלירן ערן (34) מבאר שבע, המשרת בכלא “אלה” שבדרום, נעצר על ידי היחידה לחקירות סוהרים בלהב 433 (יאח”ס) בחשד לעבירות סחר בסמים, קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים, קשירת קשר לפשע ועבירות נוספות.

החשוד הובא היום (26.11) לבית משפט השלום בראשון לציון, שם ביקשה היחידה החוקרת להאריך את מעצרו בשישה ימים. “מדובר בחשדות חמורים כנגד סוהר פעיל שלכל המערכת היה אמון רב בו”, אמר נציג יאח”ס בדיון, “חומרי החקירה מלמדים על מחשבה רבה, תחכום רב ומחשבה להסוות את כל העבירות שביצע. מדובר בכמויות עצומות, כרגע של כדורי סבוטקס וחשיש שהסוהר הכניס לכלא”.

מרות החשדות, בפתח הדיון ציין נציג היחידה החוקרת כי בחיפוש בביתו של החשוד לא אותרו סמים. ביחס לסבוטקס, על פי החשד, מדובר במצטבר במאות כדורים שהוחדרו לכלא. לגבי החשיש, בשלב זה המשטרה לא יודעת להצביע על כמות מדויקת.

במהלך הדיון טען נציג היחידה החוקרת כי הסוהר הודה בתשאול, בהמשך שתק בחקירתו, ולאחר מכן הודה גם במה שהוטח בו בתשאול. כמו כן הוא קשר את עצמו לאירועים נוספים. עוד נודע כי במשטרה מתכוונים לחקור גורמים נוספים מחוץ לכותלי הכלא.

סנגורו של הסוהר, עו”ד אריה שכנאי, אמר בדיון: “החשוד עשה טעות, החשוד הודה בטעות והחשוד גם ייענש”. השופט גיא אבנון דחה את טענת הסנגור כי עצם הודאתו של הסוהר מבטלת את החשש משיבוש החקירה, וקבע: “מדובר במי שמעד לפי החשד (המבוסס) באמון שניתן בו. מדובר באיש חוק ומרות שפגע פגיעה קשה באמון הציבור, לא רק שלא השגיח על האסירים עליהם היה אמון, אלא אף ביצע בעצמו עבירות של סחר בסמים תוך החדרת סם אל בין כותלי בית הסוהר. המסוכנות הנשקפת מן החשוד זועקת לשמים. על כך יש להוסיף חשש אינהרנטי לשיבוש הליכי חקירה, ובנוסף מצאתי כי מרביתן של פעולות החקירה ניתנות לשיבוש”.

בתום הדיון, מעצרו של הסוהר הוארך עד 1 בדצמבר.

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות