בג”ץ אישר מתן עדות בשיחת ועידה חזותית (וידיאו קונפרנס) לעדים מסורבי כניסה לישראל לצורך הגנת הנאשם בג”ץ 4037/19

Spread the love

עו”ד מאהר חנא הגיש עתירה לאפשר כניסתו מישראל לרצועת עזה, לצורך פגישה עם עדים הקשורים למשפט פלילי המתנהל נגד הלקוח שלו בביהמ”ש המחוזי באר-שבע, ובקשתו סורבה, מאחר ואינו עומד בקריטריונים המאפשרים כניסת אזרחים לרצועת עזה, כניסה שככלל אסורה מטעמים ביטחוניים.

עו”ד חנא הלין על הקושי שגרם להגנת הלקוח שלו, והפרקליטות הציעה מתן עדות באמצעות שיחת ועידה חזותית, שהתקבלה על ידי הרכב בג”ץ.

בגץ 403/19 פסק דין מתן עדות בוידאו קונפרנס שיחת ועידה חזותית, קובץ pdf

בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק
בג”ץ 4037/19
לפני: כבוד השופט ע’ פוגלמן
  כבוד השופט י’ אלרון
  כבוד השופט ע’ גרוסקופף
העותר: מאהר חנא
  נ ג ד
המשיבה: מנהלת התיאום והקישור
עתירה למתן צו על תנאי וצו ביניים
תאריך הישיבה: כ”ה בכסלו התש”ף (23.12.2019)
בשם העותר: בעצמו
בשם המשיבה: עו”ד יעל מורג יקו-אל
פסק-דין

עניינה של העתירה בבקשת העותר, עורך דין ישראלי, לאפשר כניסתו מישראל לרצועת עזה לצורך פגישה עם עדים פוטנציאליים במשפט פלילי המתנהל נגד מרשו בבית המשפט המחוזי באר שבע. בקשתו של העותר סורבה, הן בשל כך שאין הוא עומד בקריטריונים המאפשרים כניסת אזרחים ישראלים לרצועת עזה – כניסה שככלל אסורה – הן מטעמים ביטחוניים על רקע מידע ביטחוני רגיש אליו נחשף העותר.

           בצד האמור, נעשו הסדרים המאפשרים את פגישת העותר עם העדים הפוטנציאליים במעבר ארז. תותר כניסה לישראל לעדים במקרים המתאימים, וכאשר הדבר אינו מתאפשר, ישמעו העדויות בדרך של היוועדות חזותית.

           העותר מלין על הקושי שנגרם להגנת הנאשם, שכן לטעמו האלטרנטיבות שהוצעו לו אינן עונות על צרכיו במידה הדרושה.

           שמענו את טיעוני הצדדים ועיינו בהסכמה במעמד צד אחד בחוות דעת ביטחונית שהוכנה על ידי גורמי הביטחון. לאחר כל אלה, לא מצאנו עילה להתערבותנו. במישור הכללי כניסתו של העותר לרצועת עזה אינה נופלת בחריגים לכלל האוסר כניסה של אזרחים ישראלים לשטח זה, כאשר לכך נוספת ההתנגדות הביטחונית שנסמכת על טעמים ענייניים. הדרך החלופית שהוצעה על ידי המשיבה לפגישה עם עדים, גם אם יש בה קושי מסוים מבחינת העותר, מאזנת בין שיקולי ביטחון המדינה לבין השיקולים הכרוכים בהגנה על נאשם בהליך הפלילי, ולא מצאנו עילה להתערב בתוצאות האיזון.

           העתירה נדחית אפוא, אין צו להוצאות.

          ניתן היום, ‏כ”ה בכסלו התש”ף (‏23.12.2019).

ש ו פ ט ש ו פ ט ש ו פ ט

_________________________

19040370_M05.docx   נב

מרכז מידע, טל’ 077-2703333, 3852* ; אתר אינטרנט, http://supreme.court.gov.il

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות