10 חודשי מאסר לשוטר ניסו שחם (61) הפך את משטרת ישראל לבורדל החלונות האדומים ת”פ 31283-10-13

Spread the love

השופט שמואל מלמד גזר 10 חודשי מאסר כנגד ניסו שחם, וחייב אותו לשלם פיצוי 1,500 ש”ח ל-2 מתלוננות (כל אחת 1,500 ש”ח) ו-500 ש”ח למתלוננת שלישית. בנוסף, הוטל נגדו קנס בסך 7,500 ש”ח לטובת אוצר המדינה. שופט השלום שמואל מלמד, עיכב את עונש המאסר עד ליום 25.3.2020, מאחר ושחם הודיע שיערער על גזר הדין.

מח”ש כינו את פשעיו של השוטר ניסו שחם, כפרשיות ולא אישומים, והתיק הפלילי נגד השוטר הבכיר התנהל בביהמ”ש שלום ולא במחוזי, למרות שמדובר בפשעים חמורים של ניצול מיני מצד מפקד בכיר רם דרג, בן 61, שניהל מערכות יחסים מיניות עם שוטרות זוטרות בנות 19 ומעט יותר, הכפופות אליו, כששחם מצוי בניגוד עניינים מובהק, והשוטרות היו פונות אליו בבקשות להטבה בתנאי השירות שלהן, במסגרת שירותי המין שסיפקו לו.

אישום ראשון, הנקרא “פרשה ראשונה”, בכתב האישום, מפרט ניצול מיני של ניסו שחם כלפי שוטרת בת 20, בשירות חובה, כששחם בדרגת סנ”צ, בן 40 דאז, בשנת 2000. הקשר כלל מגעים מיניים עד לשנת 2004, אולם נמשך על בסיס טלפוני וחילופי מסרונים עד שנת 2012, כשניסו שחם ממשיך ומטפל בענייניה של השוטרת הזוטרה, והמליץ להעניק לה סיוע כספי מהמשטרה למימון לימודים אקדמיים. על בסיס המלצתו, השוטרת קיבלה מימון.

אישום שני, שוטרת שביקשה לעבור למרחב אחר, קיימה רומן מיני עם ניסו שחם, ביוזמתו, ובקשתה להעברת מרחב אושרה, לאחר שניסו שחם קודם לדרגת ניצב ביום 1.5.2010, והורה לקלוט את השוטרת ביחידתו, בניגוד לעמדתו של ראש הימ”ר.

אישום שלישי, שוטרת בשירות חובה, ניהלה קשר מיני אינטנסיבי עם ניסו שחם, שהגיע לשיאו בקיום יחסי מין מלאים בבית אמו של שחם.

אישום רביעי, ניסו שחם קיים יחסי מין עם שוטרת ברכב שלו, וקיים איתה קשר טלפוני אינטנסיבי וחריג.

אישום חמישי, שוטרת נוספת סיימה את שירות החובה שלה, ועמדה לפני שירות קבע במשטרה. ניסו שחם כיהן בזמן זה כמפקד מרחב דוד, כמפקדה של השוטרת , יצר איתה קשר כשהייתה במשמרת לילה, ביקש להיפגש עימה בחדר כושר, וקיים עימה יחסי מין מלאים, בין היתר בלשכתו של שחם. בנוסף, אישר העלאתה בדרגה, אישר המלצה להארכת שירותה, אישר בקשתה לקבלת סיוע כספי למימון לימודי השכלה גבוהה, אישר בקשתה לדחיית מועד יציאה לקורס אליו זומנה, טיפל בבקשתה לביצוע “עבודה בשכר”.

אישום שישי, שוטרת נוספת שטחה בפני ניסו שחם את קשייה המשפחתיים והרקע להגשת בקשתה לעבור מתפקיד “מבצעי” לתפקיד “מנהלי”, שחם נישק את השוטרת בניגוד לרצונה, תוך שהוא מחדיר את לשונו לתוך פיה. שחם הורשע במעשה מגונה ללא הסכמה.

אישום שביעי, בעת שניסו שחם כיהן כסגן מפקד מחוז ירושלים, ניהל קשר טלפוני עם שוטרת והציע לה הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, והתמקד במיניותה, כשהוא שואל את השוטרת שאלות על צבע בגדי הלבשה תחתונה שלה, והביע רצונו להיפגש איתה ולהיות עמה. שחם הואשם בעבירה של הטרדה מינית, תוך ניצול יחסי מרות בגין מעשים שביצע כלפי השוטרת.

אישום שמיני, ניסו שחם נאשם בעבירה של מעשה מגונה תוך ניצול ביחסי עבודה, כלפי שוטרת , כשנישק אותה על שפתיה מבלי שחפצה בכך, ובלא ששיתפה פעולה, ושכנע אותה לקיים איתו יחסי מין, כשהוא נוטל את כף ידה של השוטרת והניח אותה על איבר מינו, תוך שהוא מחבק אותה, ונוגע באיבר מינה ובהמשך אף נישק את השוטרת סמוך לשפתיה, בניגוד לרצונה.

תסקיר שירות מבחן מיום 6.12.18 שהתייחס להרשעתו של ניסו שחם במעשה מגונה בלבד, מספר, כי שחם בן 61 שנים, נשוי ואב ל-3 ילדים בוגרים, סב ל-3 נכדים. מאז פיטוריו מהמשטרה, עוסק בתחום יזמות, בחברה שהקים עם שותפים ואשתו.

שחם שירת במשטרה 22 שנים, כשבגיל 30 השלים השכלתו והשתלב בלימודים אקדמאיים בהיסטוריה כללית ומזרח תיכון. שחם החל את שירותו במשטרת ישראל כסוכן סמוי, כשתפקידו האחרון היה מפקד מחוז במשטרה.

שחם התחתן בגיל 24 שנים עם אשתו השוטרת, ותיאר את מערכת היחסים ביניהם כתקינה, ותיאר כי לאורך ההליכים המשפטיים נגדו, אשתו והילדים תמכו בו, ויחסיו עם משפחתו התקרבו בעקבות המשפט נגדו. מסוכנתו המינית של שחם הוגדרה כנמוכה.

בדבריו של ניסו שחם בבית המשפט ביקש שלא להתחשב בשירותו המשטרתי, ולא הביע חרטה על מעשיו, כשהוא מציין שלא עבר שום עבירה מהעבירות בהן הואשם. שחם גם לא הביא עדי אופי, והודיע כי יערער על הרשעתו.

31283-10-13

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות