לשכת רווחה אילת התעלמה מקשיש בן 90 וגופתו התגלתה במצב ריקבון מתקדם זאת לאחר שבנו נפטר בנסיבות דומות לפני מספר חודשים

Spread the love

ביקורת נשמעה השבוע מפי גורמי רווחה בעיר, על אגף הרווחה בעיריית אילת, וזאת בשל מה שהוגדר כמחדל המערכת לאתר ולפעול לתמיכה בזקן הערירי בן ה-90 שגופתו התגלתה השבוע במצב ריקבון מתמשך ● ”הבן שלו מת בנסיבות דומות לפני חמישה חודשים, ידעו עליו ולא הצמידו לו מט”בית ולא הכניסו אותו לרשימות המזון”

ביקורת נשמעה השבוע, כנגד אגף הרווחה בעיריית אילת, בעקבות מציאת גופתו של זקן ערירי במצב של ריקבון מתמשך. המבקרים טוענים: “המערכת ידעה על האיש, בנו מת בנסיבות דומות לפני חמישה חודשים, לא יתכן שלא הצמידו לו מט”בית ולא הכניסו אדם כזה לרשימת מקבלי האוכל”.

“מצמרר וכואב”

כזכור, שעות ספורות לפני כניסת השבת (28.3) התקבל דיווח במוקד זק״א על גופת גבר ערירי שנמצאה במצב ריקבון מתקדם ברחוב באילת.

ג׳ימי וראקי ונתן בלטי מתנדבי זק״א אילת שטיפלו בזירה, סיפרו: ״מדובר בזירה קשה ומראות קשים מאוד, כשהגענו לזירה הרגשנו את הריח הנוראי בכל הבנין, לאחר שהשוטרים פרצו את הדלת מצאנו גבר ערירי כבן 90 אשר שכב בבית זמן רב לאחר שנפטר, ככל הנראה, נפל ונחבל. המנוח שכב עד שהריח הציק לשכנים. השכנים סיפרו לנו שראו אותו לאחרונה לפני כשבועיים. פרמדיק מד״א אישר את מותו.״

לדברי המתנדבים: “לפני כחמישה חודשים טיפלנו באותו בית בבנו של המנוח כבן 60 לאחר שנמצא במצב ריקבון מתקדם. מדובר במשפחה ללא אף אחד שדאג להם, מצמרר וכואב״.

מוטי בוקצין, דובר זק”א.* אמר “במטה הארצי של ארגון זק”א חוששים על אותם קשישים וגלמודים שבימים אלו נמצאים בבידוד ואין מי שידאג להם ויבדוק האם הם במצב חירום רפואי או זקוקים לסיוע בתרופות וכדו’. אנו פונים שוב לכל הציבור בישראל שימו לב לשכנים הבודדים שלכם וביחד נציל חיים”.

“אם היה ברשימות היו מגלים אותו למחרת”

כאמור הביעו גורמי רווחה בעיר ביקורת על תפקודו של אגף הרווחה במקרה: “לפני מספר חודשים נפטר גבר בן כ-60 בנסיבות דומות באותו הבית. מדובר בבנו של אותו קשיש, אני רוצה להבין, הרווחה לא היתה אמורה להצמיד לאדם הזה מייד מט”בית? או להביא לו אוכל? אם היו מביאים לו אוכל הוא לא  היה מת, כי יום למחרת היו רואים שהוא לא לקח את השקית, איך נותנים לאדם כזה ליפול בין הכיסאות? לתת לו למות לבד ולהגיע למצב של ריקבון, ועוד אחרי שהבן שלו מת באותו הבית באותה הצורה חמישה חודשים קודם לכן? זה מזעזע אותי שבאמת לא ישנתי בגלל זה כמה ימים. אם לא היה אצלו עובד סוציאלי אחרי שהבן שלו מת זו רשלנות”.

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות