יהונתן קפאח גבר ישראלי הגיש תביעת נזיקין במיליוני דולרים בביהמ”ש קליפורניה על שוד מזונות נגד שופטי העליון: אסתר חיות, דפנה ברק ארז, ענת ברון, יעל וילנר, עדנה ארבל, דוד מינץ וג’ורג’ קרא ורשמת הוצל”פ דיקלה יונה

Spread the love

יהונתן קפאח, אזרח ותושב מדינת ישראל (51), אב לשלושה ילדים, שניים ממערכת יחסים השנייה, ובת אחת מנישואיו הקודמים, הנמצאת במשמורתו משנת 2013, הגיש תביעת מיליונים בבית המשפט בקליפורניה, על שוד מזונות, נגד רשמת  הוצל”פ דיקלה קליין-יונה, שופט המשפחה יהורם שקד, ושופטי ביהמ”ש העליון: אסתר חיות, דפנה ברק ארז, ענת ברון, יעל וילנר, עדנה ארבל, דוד מינץ וג’ורג’ קרא.

יהונתן קפאח, עבד בחברת אינטל 3 שנים. גרושתו (מנישואיו הראשונים) הפעילה נגדו הוצל”פ מזונות, בטענה שהוא חייב לה כספי קרן והצמדה. באופן אוטומטי רשמת ההוצל”פ, אישרה הטלת עיקולים על חשבון הבנק של יהונתן ועל חשבון המשכורת שלו בחב’ אינטל, וכך במשך 4 חודשים נותר ללא משכורת, ללא יכולת לכלכל את אשתו מנישואיו השניים ושלושת ילדיו המתגוררים איתו.

עילת תביעתו של קפאח מבוססת על חוק הגנת נפגעי עינויים משנת 1991 (TVPA), והאמנה הבינלאומית לדיכוי סחר העבדים ועבדות משנת 1926 שנחתמה בארה”ב בשנת 1956, אמנת העבודה בכפייה לביטול עבודת כפייה.

לאחרונה, הצליח יהונתן קפאח לבטל צו איסור יציאה מישראל, שהוטל עליו במשך 20 השנים האחרונות על ידי פירעון (כופר) “חוב” מזויף ופיקטיבי לחלוטין, המתייחס לבתו, שנמצאה במשמורתו מ-1 בינואר שנת 2013. קפאח, עבר להתגורר עם זוגתו וילדיו בלוס אנג’לס.

קפאח, פעיל זכויות אדם, טוען כי בתי המשפט בישראל אינם בתי משפט לצדק. גברים נזרקים לזירת גלדיאטורים, ללא שום סיכוי מול הג’יהאד הפמיניסטי- רדיקלי. קפאח, הקים את התנועה “אבות למען צדק”, עמותה הרשומה בישראל ומוכרת על ידי האו”ם כחברה אזרחית. בגלל מעמדו כפעיל למען זכויות גברים, קפאח נכנס לרשימה השחורה של מערכת המשפט ונרדף על ידה.

תביעה נגד רשמת הוצל”פ דקלה קליין יונה

קפאח טוען בתביעתו המגובה במסמכים רשמיים, כי רשמת הוצל”פ דקלה קליין יונה, סירבה לתת לו את יומו בבית המשפט, ולהוכיח כי “חוב” מזונות הילדה הנטען נגדו, הוא פיקטיבי. רשמת ההוצל”פ, הורתה לעקל את משכורתו וחשבון הבנק של קפאח, עד לתשלום חוב בסך 124,000 ש”ח לגרושתו, כשהיא מודיעה לקפאח, כי אם לא ישלם חוב זה, ייעצר ויכלא למשך 21 יום, מידי 3 חודשים.

תביעה נגד שופט המשפחה יהורם שקד

יהורם שקד דחה את ערעורו של קפאח, בשל סגנון הכתיבה. ראו בקישור: השופט יהורם שקד מבזה אבא גרוש שערער על החלטת רשמת הוצל”פ בשל סגנון הכתיבה ע”ר 44230-10-19

תביעה נגד שופטי ביהמ”ש העליון: דפנה ברק ארז, ענת ברון, יעל וילנר, עדנה ארבל, דוד מינץ וג’ורג’ קרא
קפאח כותב בתביעתו כי שופטי העליון הנתבעים, מתעלמים באופן שיטתי מזכויות האדם של גברים וזכויות ילדיהם על ידי החוק הבינלאומי בכך שהם מאפשרים ביודעין לשדוד מגברים את נכסיהם ומשכורתם, ולהעביר רכושם לבת הזוג לשעבר.

קפאח התגרש בשנת 2002, ושילם מידי חודש בחודשו לגרושתו עבור בתו 1,180 ש”ח, עבור משמורת משותפת. למרות זאת, גרושתו פתחה תיק גביית מזונות ילדים ברשות האכיפה והגבייה בחודש נובמבר 2004, כשהיא טוענת שהיה על קפאח לשלם לה 1,800 ש”ח מידי חודש ולא 1,080 ש”ח. גרושתו, צברה חובות וריבית בהוצל”פ, למרות שהיא קיבלה לידיה מידי חודש את הסך 1,080 ש”ח, וזאת בלי שקפאח יודע על תיק ההוצל”פ נגדו.

ב-1 בינואר 2013, החליטה גרושתו לנטוש את הבת שהיתה אז בת 14 שנים בישראל, ועברה להתגורר בחו”ל. כתוצאה מכך, יהונתן קפאח הפך למשמורן הקטינה, והיה מגיע לו פטור אוטומטי מתשלום מזונות ילדה.

כאשר הגיע הילדה לגיל 21 שנים, בחודש ספטמבר 2018, שפעלה הגרושה ביחידת ההוצל”פ את “החוב” של יהונתן קפאח, וטענה כי הינו חייב לה מזונות עבר. בקשתה של הגרושה הגיעה לרשמת דקלה קליין יונה. במהלך דיון שהתקיים, הודתה הגרושה כי ניפחה באופן שגוי את סכום פתיחת תיק הגבייה וצברה 73,100 ש”ח מזונות ילדים שלא חוייבו מעולם. רשמת ההוצל”פ, למרות שידעה שהחישוב שגוי, לא ביטלה את שיעורי הריבית וההצמדה, וכך הפך החוב לסך של 124,000 ש”ח.

קפאח הגיש מספר ערעורים נגד החלטות הרשמת, כשהוא מוכיח כי שילם את מלוא המזונות שהגיעו לילדה, וצירף אישורי רו”ח, אולם הרשמת סירבה לקבוע דיון.

השתתפות יהונתן קפאח בועדת האו”ם לזכויות חברתיות בשוויץ

בתחילת חודש אוקטובר 2019 הוזמן קפאח על ידי ועדת האו”ם לזכויות חברתיות, כלכליות ותרבותיות להשתתף בדיונים להערכת עמידה של ישראל באמנת זכויות האדם של האו”ם.

קפאח הגיש בקשה מיוחדת להסרת צו היציאה כדי שיוכל למסור עדות באו”ם בז’נבה. שופט השלום בבאר-שבע, התיר לקפאח לנסוע בתנאי שיפקיד עירבון בסך 15,000 ש”ח. קפאח הפקיד עירבון בביהמ”ש ב”ש, בעיר שאינו בתחום שיפוטה של רשמת ​ההוצל”פ ​דקלה קליין יונה.

משנודע לרשמת קליין-יונה, כי קפאח עומד לנסוע לאו”ם, ביום 25 בספטמבר 2019, הוציאה פסק דין סופי ובו דחתה את כל טענותיו כנגד החישובים השגויים והיטלי הריבית השקריים, וחידשה את הליכי האכיפה כנגד קפאח, כשהיא מורה לרשות האכיפה והגבייה להטיל על התובע כל מגבלה אפשרית על חייו, חירותו ונכסיו, לרבות צו עיכוב יציאה מהארץ, שיעבודים על כל חשבונות הבנק וכרטיסי האשראי שלו, ועיקול מלוא המשכורת שלו בחב’ אינטל.

רשמת ההוצל”פ, הורתה במעמד צד אחד על חילוט כספי המזומן שהפקיד קפאח, כדי להבטיח את הנסיעות לאו”ם, בשווי של כמה אלפי דולרים.

ב-28 באוקטובר 2019 הגיש קפאח ערעור על החלטת הרשמת קליין יונה, וערעור זה טופל על ידי השופט יהורם שקד מבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב.

השופט יהורם שקד הוציא צו ביום 7.11.2019 כי התובע יפקיד ערבות בסך 5,000 ש”ח, למרות שכל חשבונותיו עוקלו, כולל משכורתו והוא לא יכול היה לעשות שימוש בכרטיסי האשראי שברשותו. קפאח נותר ללא פרוטה לחיות, למרות שיש לו בת זוג ו-2 ילדים ממנה.

בתאריך 13/11/19 ביקש קפאח לפטור אותו מתשלום ערבון, מכיוון שאין לו מקורות תשלום, או לכל הפחות להורות על שחרור סכום מחיה מינימלי לקיום בסיסי מחשבונו המעוקל. השופט יהורם שקד, דחה את הבקשה וחייב את קפאח בהוצאות בסך 1,500 ש”ח ו-1,500 ש”ח נוספים בשל השימוש ב”שפה לא הולמת”.

בסופו של דבר, ביום 8.1.2020 דחה השופט יהורם שקד את הערעור על החלטת הרשממת.

בנוסף, כשחזר יהונתן קפאח מג’נבה, והתברר לו כי משכורתו מעוקלת, הפציר במנהלו האישי, לא להעביר את המשכורת שלו לרשות האכיפה, מכיוון שזה אומר שהוא עובד “בחינם”, כעבד, וביקש שיאפשרו לו, לכל הפחות, סכום מינימלי לקיום בסיסי. באינטל הודיעו לקפאח כי יסייעו לו, אולם בפועל לא עשו זאת, והפכו את קפאח לעבד, העובד במשרה מלאה ללא תמורה במשך 4 חודשים, כשקפאח לא יכול לפרנס את זוגתו וילדיו.

בתמונה: יוני קפאח

יוני קפאח, כנס ועידת האו"ם בז'נבה 2.10.19. צילום: עצמי
יוני קפאח, כנס ועידת האו”ם בז’נבה 2.10.19. צילום: עצמי

YEHONATAN KAPACH Vs. INTEL CORPORATION, DIKLA KLEIN YONA, YEHORAM SHAKED, ESTHER HAUT, DAPHNA BARAK EREZ, ANAT BARON, YAEL VILNER, EDNA ARBEL, DAVID MINTZ and GEORGE KARA

 

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות