אריאל פורמנובסקי מנכ”ל התנועה למען איכות השפיטה קיבל פטור מאגרה וערבון בעתירה מנהלית לחופש מידע בנוגע למאגר בלתי חוקי שהקימה הנהלת בתי המשפט בהוראה של השופט מיכאל שפיצר לאיסוף מידע מרשתות חברתיות על כתבות ביקורת נגד שופטים עע”מ 1537/20

Spread the love

אריאל פורמנובסקי, מנכ”ל התנועה למען איכות השפיטה, הגיש עתירת חופש מידע נגד מאגר בלתי חוקי שהקימה הנהלת בתי המשפט, בהוראה של השופט מיכאל שפיצר, ובטיפול יומיומי של עו”ד ליאת יוסים, לאיסוף מידע מרשתות החברתיות על כתבות ביקורת של אזרחים נגד שופטים, תיעוד מידע זה בתיקי פרסום, העברת המידע לשופט, כדי שיוכל להתנקם במפרסמים נגדו, והגשת תלונות במשטרה נגד מפרסמי ביקורת פוליטית נגד שופטים, להלן “מאגר שפיצר”, או “מאגר הביקורות על שופטים”.

העתירה הוגשה לאור החלטת הרשות המנהלית: עו”ד מיטל כץ, עו”ד רז נזרי, עו”ד ברז לייזר ועו”ד שרון סבן ספראי, לא למסור את המידע המבוקש בבקשתו של פורמנובסקי לחופש מידע ומיצוי הליכים של פורמנובסקי נגד הרשויות. 

פורמנובסקי ביקש להורות למשיבים להסביר מדוע לא ימסרו את החומרים והמידע, פירוט מלא של זהות המשתתפים בצוות הבדיקה של המאגר, פירוט סמכויות הצוות והנושאים בהם יטפל, המלצות הצוות וכל הפרוטוקולים המלאים של הצוות, לרבות מסמכים מהם יוכל פורמנובסקי לדעת, אם הסעדים שביקש בעתירה 300/19 בבג”ץ, כלולים במנדט של צוות הבדיקה.

למשל, אריל פורמנובסקי דרש כי המשיבים יאתרו את כל האזרחים שנרשמו במאגר ובאופן יזום ההנהלה תפנה אל האזרחים ותמסור את כל החומרים שנאספו על כל אזרח, ויבוטלו כל ההליכים הפליליים משמעתיים וכד’ שנפתחו על רקע קיום המאגר והפעלתו.

פורמנובסקי ביקש לקבל עותק מלא של כל תיקי הפרסום שנאגרו במאגרי המידע הללו, מיום תחילת פעילות מאגרי המידע.

בתאריך 13.1.19 הגיש פורמנובסקי עתירה בג”ץ 300/19 בה ביקש להורות למשיבים ליידע את כל אזרחי המדינה שבגינם נאסף מידע ותועד במאגר ולמסור את החומרים לאזרחים. כמו כן דרש בעתירתו:

  • לחדול לצמיתות מאיסוף מידע על אזרחים המתבטאים נגד שופטים, ולחדול מלתייק מידע כזה או מידע כלשהו במאגר.
  • לאתר כל אזרח אשר שמו מופיע במאגר, ליידע כל אזרח ואזרח ששמו מופיע במאגר על כך, ולשלוח לאזרח את “תיק הפרסום” כהגדרתו ב”נוהל” במלואו וכן כל פיסת מידע ששמו של האזרח מתקשר אליה, לרבות המידע שנאסף על אותו אזרח, ההתבטאויות שכתב, הרישומים שרשמו עליו עובדי המדינה, הרישומים בין עובדי המדינה לבין עצמם, והתכתובות אל השופטים עצמם שבהם מופיע שמו של האזרח, ותגובות השופטים כפי שנרשמו ונאגרו במאגר, ללא תשלום ועל חשבון המשיבים.
  • לפרסם דין וחשבון ציבורי מלא הכולל פירוט כל החומר במאגר, פירוט כל התיקים שנפתחו ונאגרו במאגר, לרבות שמות השופטים המעורבים, הסיבות לתיעוד, הסיבות לנקיטת הליכי אכיפה או אי נקיטה בהם, ונתונים סטטיסטיים המפולחים לפי שמות שופטים, בתי משפט, ומחוזות.
  • לאתר כל אדם שהוגש נגדו כתב אישום בגין חומרים שנאגרו במאגר, ולידע כי שמו מופיע במאגר, ולשלוח אליו ללא עלות עותק מכל אזכור של האזרח במאגר, ובמסמכים הנלווים למאגר.
  • לבטל כל הליך משטרתי, פלילי, משמעתי, מב”ד, שנפתח עקב שימוש במידע שנאגר במאגר.
  • להעמיד לדין את האחראים להקמת המאגר והפעלתו.

השופט פוגלמן דחה את העתירה ביום 21.1.19 בטענה שפורמנובסקי לא מיצה הליכים מול הרשות, למרות שהתנועה למשילות ודמוקרטיה מיצתה הליכים בשם הציבור ובשמו של פורמנובסקי.

בתאריך 28.1.19 ובתאריך 6.2.19 הגיש פורמנובסקי בקשה לחופש מידע אל המשיבים ואת המידעים שביקש לקבל:

  • לעיין ולבדוק את רשימת הסעדים שפירט העותר בעתירתו 300/19, ולפרט האם הם כלולים בבדיקה שהמשיב2, עוה”ד רז ניזרי בודק, ובפרט להתייחס לדרישה כי יאותרו כול האזרחים שנרשמו במאגר ובאופן יזום תידרש פניה אליהם ומסירת כול החומרים שנאספו על כול אזרח, ויבוטלו כול ההליכים הפליליים משמעתיים וכדומה שנפתחו על רקע קיום המאגר והפעלתו.
  • אם ישנם סעדים שפירט העותר בעתירתו 300/19, והמשיבים אינם מתכוונים לבדוק אותם, מבוקש הסבר מפורט מדוע סעדים אלו נדחו על ידם, בכדי שאז תתאפשר הפניה אל בית המשפט העליון בהתאם להחלטת כב’ השו’ עוזי פוגלמן מתאריך 21/1/2019 ויתאפשר דיון בסעדי העתירה שנדחו על ידי המשיבים.
  • עותק מלא של כול תיקי הפרסום שנאגרו במאגרי המידע הללו לגבי העותר מיום תחילת פעילות מאגרי המידע, תחת השם אריאל פורמנובסקי, או תחת שם בת הזוג לשעבר אודליה איבגי שהייתה בקשר יומיומי רצוף עם עוה”ד ליאת יוסים, או תחת כב’ השו’ בשם עינת רון, בשם רבקה מקייס או בשם אליה נוס, השופטות הנכבדות אשר גם הן יחד עם אותה איבגי היו בקשר רצוף עם עוה”ד ליאת יוסים, כולל התכתבויות מעוה”ד ליאת יוסים לכב’ השו’ עינת רון רבקה מקייס אליה נוס ואותה אודליה איבגי, מעינת רון רבקה מקייס ואליה נוס אל עוה”ד יוסים ואיבגי, ומאותה איבגי אל עוה”ד יוסים ואל עינת רון רבקה מקייס ואליה נוס, וכן התכתבויות בין עוה”ד יוסים לכול גורם אחר, כגון שופטים או משטרה או פרקליטות וכדומה, ביחס לעותר.

בתאריך 7.4.19 השיבה עו”ד שרון סבן ספראי, כי מכתבו אינו מתאים להתברר לפי הוראות חוק חופש מידע. לאור זאת, הוגשה העתירה.

 

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות