דנה כהן לקח רשמת העליון דחתה בקשה לפטור מעירבון בטענת תושבות חוץ רע”א 2795/1 – א’

Spread the love

הרשמת דנה כהן לקח, די מהיר הבינה את תפקידה כרשמת עליון. היא דוחה את כל הבקשות להגשת פטור מערובה או אגרה לגברים, ואילו נשים מקבלות פטור באופן אוטומט. זו שופטת להעצמת המין הנשי, ומבחינתה לדחות גברים המבקשים פטור מאגרה או ערובה, זה חלק בלתי נפרד מהפמיניזם הרדיקלי השולט בעליון.

הנה החלטה של כהן-לקח לד”ר גיא פיטוסי, שביקש לפטור אותו מהפקדת ערבון בסכום אסטרונומי 15,000 ש”ח, בו הוא טוען כי מצבו הרפואי קשה, ומן הסתם גם מצבו הכלכלי דחוק ביותר, שכן איננו יכול לעבוד ולהתפרנס בשל מצבו הרפואי.

הרשמת לקח, לימדה אותו לקח: דלתות ביהמ”ש העליון פתוחות רק לנשים ואם אין לו להפקיד ערבון, שלא יגיש ערעור. אכן שיעור לחיים.

בבית המשפט העליון בירושלים

רע”א  2795/10 – א’

בפני:  

כבוד הרשמת דנה כהן-לקח

המבקש:

ד”ר גיא פיטוסי ,עו”ד

 

נ  ג  ד

המשיבים:

1. מדינת ישראל

 

2. היועץ המשפטי לממשלה

בקשה לפטור מעירבון

החלטה

           לפניי בקשה לפטור מהפקדת עירבון בגין ההליך שבכותרת שנקבע על-ידי המזכירה הראשית על סך 15,000 ₪, ולחלופין להקטנתו. הבקשה נסמכת על שתי טענות: האחת, כי מצבו הרפואי של המבקש הינו קשה. והשנייה, כי אין להטיל על המבקש עירבון רק משום שהוא תושב מדינה זרה.

 

           דין הבקשה להידחות. המבקש לא טען, וממילא גם לא הוכיח, העדר יכולת כלכלית להפקיד את סכומי העירבון. הטענה כי אין לחייב את המבקש בעירבון רק משום שהוא מתגורר בחו”ל אף היא אינה מועילה לו. זאת מאחר והחובה להפקיד עירבון בגין בקשת רשות הערעור שבכותרת אינה נובעת מהיותו של המבקש תושב חוץ אלא מההסדר המפורש הקבוע בתקנה 404 בצירוף תקנות 427 עד 433 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ”ד-1984 ולפיהן על מגיש הליך ערעורי להפקיד עירבון. תכלית הפקדת העירבון היא להבטיח את הוצאות המשיב ככל שייפסקו לטובתו במקרה של כישלון ההליך. תכלית זו מתקיימת בין אם מגיש ההליך הערעורי מתגורר בארץ ובין אם הוא מתגורר בחו”ל. העובדה שהחלטת בית המשפט המחוזי נשוא ההליך שבכותרת עניינה בהפקדת ערובה שהמבקש מתנגד לה מטעמים שונים, אין בה כשלעצמה כדי לפטור את המבקש מהפקדת עירבון בגין ההליך שבכותרת.

 

           אשר על כן, הבקשה לפטור מהפקדת עירבון נדחית. בהתחשב בכך שלא נטענה וממילא לא הוכחה העדר יכולת כלכלית; ובהתחשב בכך שסכום העירבון שנקבע על-ידי המזכירה הראשית תואם את הסכום המקובל בהליכים כגון זה שבכותרת; אינני רואה להורות על הפחתת סכום העירבון.

 

           הבקשה נדחית אפוא. המבקש יפקיד את סכום העירבון בסך 15,000 ₪ תוך 30 ימים מעת המצאת החלטה זו, ולא – יירשם ההליך לדחייה ללא צורך בהתראה נוספת. משלא התבקשה תגובת המשיבים, אין צו להוצאות בהליך שלפניי.  

ניתנה היום, י”ח אייר תש”ע (2.5.2010).

 

 

דנה כהן-לקח, שופטת

 

 

          ר ש מ ת

_________________________

העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.   10027950_F01.doc   כש

מרכז מידע, טל’ 02-6593666 ; אתר אינטרנט,  www.court.gov.il

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות