תלונה מוצדקת נגד השופטת שרון לארי בבלי נגד הרב אליעזר ברלנד על בעיותיו הרפואיות: “הבנתי שהוא לא פרגית בת 17 שיאכל מנטוס” בנוסף צילמה בנייד שלה את הרב ולא ידעה להסביר למה

Spread the love

אורי שהם, נציב תלונות הציבור על שופטים, מצא תלונה מוצדקת על התבטאויותיה והתנהגותה של השופטת שרון לארי בבלי, ביהמ”ש שלום ירושלים, בעת הדיון על הארכת מעצרו.

ברלנד מואשם במרמת מיליונים כלפי חסידיו, כאשר לטענת המדינה הוא דרש וקיבל מהם סכומים גבוהים תמורת “ברכות” להחלמה ממחלות קשות, לשחרור מן הכלא ואף להחייאת מתים. בכתב האישום נגדו נאמר כי באחד מן המקרים הוא העניק לפונים אליו מה שהתחזה להיות תרופות פלא, בעוד שבפועל היו אלו סוכריות “מנטוס”.

בעת דיון בהארכת המעצר בחודש מארס, פירט הסניגור, עו”ד עמית חדד, את הבעיות הרפואיות מהן סובל ברלנד בן ה-82. לארי בבלי הגיבה: “הבנתי שהוא לא פרגית בת 17 ושייקח מנטוס“. הדברים נאמרו כאשר באולם נכחו עיתונאים רבים. לארי-בבלי לא הכחישה, ולדברי שהם – הביעה צער רב על האמירה בנוגע ל”מנטוס” והודתה שאמירת ה”פרגית” היוותה ניסוח רע; היא התנצלה על הדברים.

בנוסף, השופטת לארי בבלי צילמה את הרב אליעזר ברלנד במכשיר הטלפון הנייד שלה, ולא ידעה להסביר למה עשתה זאת. הנציב שהם העיר, כי עצם הצילום תמוה בפני עצמו.

שהם אומר:

“על שופט להקפיד על התבטאויותיו, לא כל שכן כאשר מתברר בפניו עניין הזוכה לסיקור תקשורתי נרחב, שבו קיים הד משמעותי לכל התבטאות של השופט. על השופט, כך מורים לנו כללי האתיקה, להדר לא רק בכבודם של בעלי הדין המתדיינים בפניו, אלא בכבודו של כל אדם, ומצופה היה מבית המשפט כי יברור את מילותיו ושלא ישתמש בביטויים בלתי ראויים, דבר שלא נעשה, למרבה הצער, על-ידי השופטת.

אין צריך לומר, כי אמירות מסוג זה מעלות חשש של ממש לפגיעה באובייקטיביות ובניטראליות המתחייבת מבית המשפט, וזאת אפילו מדובר בהתבטאויות אשר לא פגעו בהתנהלות התקינה של הדיון לגופו של עניין, ואף אם בית המשפט פעל על-פי סדרי הדין הנהוגים. התבטאויותיה של השופטת פגעו לא רק בדימוייה של השופטת כגורם אובייקטיבי וחסר פניות, אלא במערכת המשפטית כולה, דבר שאין לעבור עליו לסדר היום”.

בשל התבטאויותיה של השופטת שרון לארי-בבלי, ממליץ שהם בפני הנשיאה אסתר חיות לזמן אותה ולנזוף בה נזיפה חמורה, אשר תירשם בתיקה האישי.

תמצית החלטה שרון לארי בבלי בעניין מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות