עו”ד גיא אופיר הגיש תביעת השתקה בלשון הרע בשם בעלה של השופטת דפנה אבניאלי דרש 250,000 ש”ח וקיבל 24,000 ש”ח ת”א 18160-08-18 ד”ר דורון אבניאלי נ’ אנה בלומנפלד

Spread the love

בעלה של השופטת לשעבר דפנה אבניאלי הוא רופא שיניים שטיפל בפציינטית בשם אנה בלומנפלד. היא כתבה בפייסבוק אזהרה לציבור שהוא הרס לה את השיניים.

“הזהרה!!! לפני כ-3 שנים טופלתי אצל ד”ר אבניאלי. בטיפול בוצע טיפול שורש בשן הקדמית ולהמלצתו שוייפה גם השן שליידה, כדי שהכתרים יהיו יותר אסתטיים. החלטתי להשקיע ממיטב כספי ולשלם על כתרי זירקוניה כ-12,000 שקלים אותם הלוויתי מהורי. היום לאחר שביקרתי אצל רופא מקופת חולים התברר שמתחת לכתר יש מבנה מתכת מהזולים ביותר (כאמור שילמתי על כתרי זירקוניה). לאחר ביקור חוזר למטרת בירור, אבניאלי הכחיש כי הוא זה שבנה לי את המבנה. הגעתי אליו עם סתימה לבנה בלבד ואת המבנה והכתר הוא עשה! והכחיש שהוא זה שביצע את טיפול השורש. במילים אחרות, שיקר במצח נחושה והוכח בעיניי כנוכל מהדרגה הנמוכה ביותר שקיימת. ראו הוזהרתם, לא ממליצה להיכנס למרפאתו מכיוון שלא הייתי רוצה שעוד אנשים יפלו בפח”.

הבעל דורון אבניאלי שכר את עו”ד גיא אופיר כדי להגיש תביעת השתקה בלשון הרע והעמיד תביעתו על סך 250,000 ש”ח. רק האגרה שהוא שילם עמדה בסך 6,250 ש”ח, וגיא אופיר גבה ממנו לפחות 30,000 ש”ח. השופט גלעד הס מהרצליה פסק סכום נזק שהפציינטית לשעבר תשלם לבעל של השופטת בסך 24,000 ש”ח.

הפציינטית לשעבר יוצגה ע”י עו”ד ליאור פרי. במקום לנהל מאבק ולטעון שזו תביעת השתקה ולהוכיח שהבעל של השופטת התרשל בטיפול השיניים, הוא נקט באסטרטגיה של חנפנות לשופט, שהוא חוסך לשופט זמן שיפוטי “יקר”, הודה בשם מרשתו בעובדות, וקיווה שהשופט ירחם על מרשתו ויפסוק סכום צנוע. עו”ד פרי אפילו הסכים לוותר על חקירת הבעל של השופטת לגבי הנזק, כך שהשאיר את מרשתו חשופה לפסיקה של 250,000 ש”ח. זאת למרות שמותר לתבוע ללא הוכחת נזק עד 50,000 ש”ח, אבל מעל זה צריך להוכיח את הנזק. רמת החנפנות של ליאור פרי לשופט פשוט לא תעלה על הדעת. ראו איזה דברים מטומטמים הוא כתב בשם מרשתו הנתבעת:

“מרשתי לוקחת אחריות על הדברים שהיא אמרה והיא מקבלת את הטענה לפיה שלושת השורות האחרונות בפרסום שהעלתה בפייסבוק מהווה לשון הרע, שאין עליו הגנות, ולא רק שהיא מתנצלת כעת בפני ד”ר אבניאלי התנצלות כנה ומוחלטת היא גם תעלה פוסט מתאים בפייסבוק באותה דרך שזה פורסם במטרה שההתנצלות בפייסבוק תאפיס את דעתו עד כמה שניתן של התובע“.

מאחר ומדובר בבעל של שופטת בדימוס. ברור שמחויבותו של גלעד הס היא לשופטת ולבעלה. ניתן לראות זאת כאשר השופט כותב שהוא הפעיל לחץ על מנת שעו”ד פרי יוותר על חקירה נגדית של רופא השיניים על הנזקים, והשופט גלעד הס אפילו כתב במפורש “הנתבעת ויתרה על טענות ההגנה באשר לאמת בפרסומים, וראוי ונכון שכך עשתה, הרי ברור כי הפרסומים אינם נכונים“.

כיצד השופט קובע שברור שהדברים שכתבה הפציינטית לשעבר “אינם נכונים”? כשהשופט לא קיים משפט ולא שמע הוכחות אז מאיפה לו לדעת שהנתבעת לא קיבלה טיפול רשלני מהתובע? ברור שזו פליטת פה של השופט המסגירה את היותו מוטה ונעול לטובת התובע – כי הוא בעל של שופטת ומשכך הוא שייך למעמד המיוחסים, המורמים מעם, ואין להטיל שום ספק ביושרם של נשות החונטה ובעליהן.

סופו של דבר זו תביעת השתקה פרופר. אבל מכיוון שאין מאחורי הנתבעת שדולת נשים או קבוצת תמיכה רעשנית, כמו אלו שתמכו בתביעות ההשתקה נגד העיתונאית שרון שפורר (שאחת מהן נדונה אצל אותו שופט גלעד הס, תביעת ההשתקה של עו”ד אפי נוה), אז קל לשופט להרוס את חייה של הפציינטית לשעבר ולהפיל עליה בוכטה של 24,000 ש”ח פיצויים.

האם זו זכייה מבחינתו של הרופא שיניים אבניאלי? תעשו חישוב בעצמכם. העו”ד שלו גיא אופיר המליץ לו לתבוע רבע מיליון שקלים, ואפילו אשתו השופטת בדימוס לא עצרה אותו ולא הזהירה את בעלה שהסיכויים להוציא רבע מיליון שקלים שואפים לאפס. בקיצור, פסק דין מחפיר.

בינתיים השופטת דפנה אבניאלי לא נחה על שמריה והקימה מכון לאמנויות המשפט. נותר רק לצחוק איזה אומנות משפט היא סידרה לבעלה שהפסיד בסיפור הזה הרבה כסף.

השופטת בדימוס דפנה אבניאלי. כיום בעלת מכון לאומניות המשפט
השופטת בדימוס דפנה אבניאלי. כיום בעלת מכון לאומניות המשפט

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות