פרופ’ סטנלי שניידר פדופיל לעבודה סוציאלית הולך לכלא ב-12 אישומים של אונס במרמה, מעשים מגונים, התחזות כרופא מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועיסוק בפסיכולוגיה בניגוד להוראות

Spread the love

פרופסור לעבודה סוציאלית, סטנלי שניידר, יו”ר מכון סאמיט לשעבר, מכון העובד עם משרד הרווחה ומספק משפחות אומנה לילדים שהוצאו בניגוד לרצונם מביתם ע”י משרד הסעד, הואשם כי התחזה לפסיכיאטר, פסיכולוג וגינקולוג ותקף מינית מטופלות שהופנו אליו לקבלת עזרה נפשית, ביניהן קטינה בת 17. השבוע הורשע ונגזרו עליו 4.5 שנות מאסר בפועל.

שניידר, בן 64 מירושלים, הואשם בבית המשפט המחוזי בבירה ב-12 אישומים של אונס במרמה, מעשים מגונים, התחזות כרופא מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועיסוק בפסיכולוגיה בניגוד להוראות. שניידר העניק “טיפולים” לנשים, שנזקקו לטיפול נפשי, בשל מצוקה נפשית, קשיים בזוגיות והתעללות מינית ותקף אותן מינית.

במשך למעלה משלושים שנה, אף שאינו פסיכולוג, פסיכיאטר או עובד סוציאלי מורשה בישראל, עסק שניידר בטיפול פרטני וזוגי בתחום הנפש. שניידר היה מקיים עם לקוחותיו שיחות, מפגשים אישיים ואבחונים, והעניק גם ייעוץ וסיוע למטפלים אחרים בתחום.

בחודש פברואר 2008 נעצר שניידר לאחר חקירה סמויה. בכתב אישום חמור שהוגש באמצעות עו”ד רבקה אלקובי מפרקליטות מחוז ירושלים נטען כי שניידר, עובד סוציאלי בהכשרתו, שימש כמרצה לעבודה סוציאלית בבית הספר לעבודה סוציאלית ב”ישיבה יוניברסיטי” בניו יורק ונהג להציג עצמו ולחתום על מסמכים כ”פרופסור שניידר”.

שניידר מחזיק ברשימה מרשימה של תפקידים ותארים. אף שאינו עובד סוציאלי מורשה בישראל, הוא שימש כיו”ר מכון סאמיט; ראש התוכנית ללימודים מתקדמים בפסיכותרפיה אינטגרטיבית במכון מגיד שליד האוניברסיטה העברית בירושלים; ראש החוג לייעוץ ואחראי על השירות הפסיכולוגי במכללה לבנות בבית וגן בירושלים; היועץ המקצועי של מכון בינת הלב, המכשיר יועצי נישואין למגזר הדתי לאומי, ומפעיל מוקד טלפוני למתקשים בתחום הזוגיות ובתחומים אחרים.

במספר רב של מקרים, כך נטען, אף הפנו מוקדני מכון בינת הלב את הפונים לייעוץ או טיפול פסיכולוגי אצל שניידר, והציגו אותו בפניהם כפסיכולוג.

שניידר ניהל קליניקה בביתו בירושלים וקיבל לטיפולו אנשים שהופנו אליו לטיפול נפשי. הוא החזיק בקליניקה מכשירים שונים המשמשים רופאים, ובמקרים מסוימים אף נתן מרשמי תרופות, ובעיקר תרופות פסיכיאטריות, לנשים שבהן טיפל. במקרים אחרים ביצע בהן בדיקות גינקולוגיות ובדיקות אחרות תוך יצירת מצג שווא שלפיו עבר הכשרה מתאימה ברפואת נשים.

על פי אחד האישומים, שניידר טיפל בצעירה בת 17 בשנים 2007-2006, לאחר שהופנתה אליו לקבלת טיפול נפשי בעקבות משבר משפחתי. שניידר, כך על פי האישום, הציג עצמו בפניה כ”גינקולוג”, בדק אותה ואמר לה כי היא סובלת מ”טראומה מגברים”, וכי היא מזכירה לו את דמותה של לוליטה, שכן היא אמנם “ילדה”, אבל “משדרת שהיא אשה”. במסגרת הטיפול, טוענת התביעה, מישש שניידר את גופה של הנערה וביצע בה מעשים מגונים תוך רמייה.

על פי אישום נוסף, שניידר טיפל בצעירה בת 20 שהופנתה אליו לטיפול נפשי על ידי ראש החוג לחינוך מיוחד במכללה לבנות. הצעירה סיפרה לשניידר על אירוע אונס שעברה, והמטפל שאל אותה אם היא מעוניינת לדעת אם היא בתולה. הנאנסת, שסברה כי שניידר הוא גינקולוג, השיבה בחיוב, והוא בדק אותה והודיע לה כי קרום הבתולין שלה “נקרע חלקית”, כך על פי כתב האישום. באישום זה מיוחסת לו עבירת אונס והתחזות לרופא ופסיכולוג.

במקרה שלישי נטען כי שניידר הציע לגבר שעבר אצלו טיפול נפשי להביא את רעייתו לטיפול פרטני, לאחר שהעלה בפניו קשיים בחיי הזוגיות ביניהם. גם במקרה זה, כך נטען, הציג עצמו שניידר כגינקולוג, “המומחה הכי גדול בארץ לגינקולוגיה”, והציע לה לעבור בדיקה. למרות הסתייגות ראשונית נעתרה האשה, ושניידר ביצע בה בדיקה פולשנית. גם בשל אירוע זה נאשם שניידר באונס במרמה ובמעשים מגונים.

קורבנות נוספים שסיפוריהם נכללים בכתב האישום הם צעירה שביקשה משניידר ייעוץ פסיכיאטרי ועברה אצלו “בדיקה גינקולוגית” באמתלה ש”ייתכן והחרדות שמהם היא סובלת מקורם בטראומה מינית מודחקת”; אשה נוספת שהאמינה כי הוא פסיכיאטר והתירה לו לבצע בה “בדיקה גניקולוגית”; אשה שעברה התעללות מינית והופנתה אליו לטיפול פסיכיאטרי, שבה על פי האישום ביצע שניידר מעשים מגונים תוך התחזות כרופא. מלבדן מפרט כתב האישום שורה של מקרים נוספים שבהם כביכול ניצל שניידר את סמכותו כדי לתקוף מינית מטופלות.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

One thought on “פרופ’ סטנלי שניידר פדופיל לעבודה סוציאלית הולך לכלא ב-12 אישומים של אונס במרמה, מעשים מגונים, התחזות כרופא מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועיסוק בפסיכולוגיה בניגוד להוראות

  1. במדינת ישראל עבודה סוציאלית ופסיכיאטריה זה ממש כמו עבודת אלילים, והמטפל הוא רופא האליל.

    אין צורך בהכשרה מוקדמת. לכן קל להתחזות למקצועות אלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות