השוטרת שירלי ברזילי נתנה הוראה לעו”ד אבירן אסבן לתפור תיק למגדלי עציץ קנביס בלי צו חיפוש וגרמה לו לביזוי שמו הטוב – תביעת לשון הרע נ’ איתמר לוין ועו”ד יאיר רגב

Spread the love

לפנינו כתב תביעה בלשון הרע ת”א 4770-04-19. מי שהיה פעם תובע משטרתי שמנסח כתבי אישום ומעמיד לדין, עו”ד אבירן יהונתן אסבן, קיבל הוראה מרפ”ק שירלי ברזילי לתפור תיק ולהעמיד לדין זוג שגידל עציץ קנאביס, למרות שבתיק המשטרתי לא נמצא צו חיפוש חתום ע”י שופט. מישהו במשטרה בשם אלברט פנה אליה שתחליט אם להעמיד לדין, ונכתב שם במפורש שחיפשו את הצו בכל מקום אפשרי ולא מצאו אותו. מסתבר שהשוטרים שקיבלו הלשנה (“מידע מודיעני”) וביצעו את החיפוש על סמך בקשה לצו חיפוש ולא על סמך צו חיפוש חתום ע”י שופט.

השוטרים שיצאו לחיפוש בלי צו הם עמנואל אביב ואיליה פיינבורג. בטוח במשטרה ככבר נתנו להם קידום.

השוטרת עו”ד שירלי ברזילי צמאה לדם חשודים ולא מוכנה להרפות בלי הרשעה נתנה הוראה לשוטר צעיר הכפוף לה, עו”ד אבירן יהונתן אסבן, לנסח כתב אישום ולהעמיד לדין כשהיא יודעת שהראיה הכי חשובה בתיק, צו החיפוש, לא קיים. בהחלטתה היא כותבת שהנאשמים לא התנגדו לצו החיפוש, ושזו עילה טובה מספיק להעמיד אותם לדין, וגם כתבה שחזקת התקינות המנהלית תעמוד למשטרה, כך שלא סביר ששופט יפסול את החיפוש והסמים, כי השופטים תמיד כותבים שאין להטיל במשטרה דופי ושהמשטרה היא הןוגנת ותקינה תמיד. היא סמכה על זה ש 99% מהשופטים הם חותמות גומי של המשטרה.

אלא שקרה משהו שעו”ד שירלי ברזילי לא צפתה אותו. התיק הגיע לשופט איתי הרמלין וחיש מהר הוא הבחין שאין בכלל צו. השופט הרמלין זיכה את הנאשמים, ומהכרעת הדין שכתב ניתן היה להבין שהוא חש שהתובע המשטרתי עו”ד אסבן היטעה אותו, כאשר ניסה להציג לו בקשה לצו חיפוש כאילו היא צו החיפוש עצמו. וזו הפקודה שהוציאה עו”ד שירלי ברזילי שגרם לכל הסמטוכה:

17.3.16 מזכר שירלי ברזילי
17.3.16 מזכר שירלי ברזילי

את הכרעת הדין הזו קרא איתמר לוין מניוז 1, ופרסם על עו”ד אסבן כתבה “מכפישה” והכתיר אותה בכותרת “תובע ניסה להטעות שופט”. עקב הפרסום אסבן נאלץ להתפטר מהמשטרה. אבל אז עו”ד אחר שהיה בכיר במשטרה 27 שנים, עו”ד יאיר רגב, אשר גם הוא התפטר מהמשטרה לאחר שהוטל בו דופי בעקבות שערורייה מינית, החל להשתלח בעו”ד אסבן בפייסבוק, ולא הירפה. לכן אסבן תבע גם אותו. עו”ד יאיר רגב החליט לחסוך בהוצאות ולכן הוא מגן על עצמו.

ומה מסתבר מכל הסמטוכה הזו? שעו”ד אסבן טוען שבכלל לא היה לו שיקול דעת עצמאי אם להעמיד לדין או לא, כי הוא קיבל הוראות משירלי ברזילי, ולכן היה חייב למלא פקודה, ולא יכול היה לסרב לה כי הוא כפוף לה, והיא מעליו בסולם הדרגות במשטרה. לראיה צירף אסבן מסמכים מתיק החקירה המשטרתי לכתב התביעה שהוא פומבי וכך האינטריגות הפנימיות במשטרה יצאו להתאוורר במרחב הפומבי של הציבור. לא ברור לנו אם היה לו אישור להשתמש בחומרים מתיק חקירה משטרתי לצרכי ניקוי שמו הטוב. בנסיבות אלה איתמר לוין ועו”ד יאיר רגב לא יכלו לדעת שעו”ד אסבן היה כפוף ללחצים מגבוה של מטורפת שחמה להרשיע אנשים, אותה שירלי ברזילי – ושאסור היה לו לסרב לה, ושהוא רק מילא פקודות.

אבל יאיר רגב שבעצמו היה ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב”ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועבד 27 שנים במשטרה, היה צריך לדעת שהזוטרים במשטרה כמו אסבן לא יכולים לסרב לפקודה של שוטרים בכירים מהם – גם אם הפקודה היא בלתי חוקית ונועדה להפליל ולקבל הרשעת שווא באמצעות שקרים משטרתיים. מה שקרה ליאיר רגב מאוד פשוט. הוא בעצמו עסק בתפירת תיקים במשטרה עד שאיזו קצינה תפרה לו תיק של הטרדה מינית והעיפו אותו מהמשטרה. לכן הוא הפך רגיש ביותר לשקרים של שוטרים ולטקטיקות הפללות השווא ותפירת התיקים במשטרה.

האם ההגנה של “רק מילאתי פקודות” תצליח במקרה זה? ספק רב כי ניוז 1 העמידו מול אסבן את עו”ד יורם מושקט שהוא אלוף בדיני עיתונות וחופש הציבור לדעת, ובאמתחתו מאות פסקי דין מוכנים בשלוף לתמוך בהגנה של ניוז 1 ואיתמר לוין. בינתיים אבירן יהונתן אסבן נאלץ לצאת להתאוששות מהטראומה שאותה שירלי ברזילי עשתה לו. היא ניסתה לתפור תיק לחפים מפשע, ובסוף דפקה את אסבן.

עו"ד יאיר רגב הנתבע הרביעי שוטר בדימוס אחרי 27 שנות שוטרות
עו”ד יאיר רגב הנתבע הרביעי שוטר בדימוס אחרי 27 שנות שוטרות

בקשה להסרת תכנים פוגעניים מהרשת
בקשה להסרת תכנים פוגעניים מהרשת

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות