שופט משפחה יעקב כהן: יחצנות לבתי משפט החלטה בענייני נערה שאינה רוצה לפגוש באמה

Spread the love
“וַיְגַנֵּב אַבְשָׁלוֹם אֶת לֵב אַנְשֵׁי יִשְׂרָאֵל” (שמואל ב’ טו, ו), שעשה עצמו כאילו רוצה לדאוג לזכויותיהם, ובפועל התכוון לדאוג לעצמו בלבד.נובמבר 2013 – תמ”ש 23693-07-1 – מדובר בזוג הורים גרושים אשר יליהם הקטנים בני 11 ו- 7 במשמורת האם, והבת הבכורה (15) במשמורת האב. לטענת האם, הגב’ ***, סדרי הראיה אינם מתקיימים עקב הסתה אגרסיבית ובלתי פוסקת של הקטינה כנגד האם ע”י אביה.

השופט יעקב כהן שוחח עם הנערה ארוכות והתרשם כי “הינה נערה מוכשרת, ורבלית, בעלת פתיחות ויכולת ליצירת קשרי שיחה מידיים וטובים” וקבע כי מדובר בנערה בעלת כושר הבחנה ושיפוט ובעלת התפתחות שכלית בשלה ובוגרת וקבע כי נוכח גילה של הנערה המצויה על סף גיל בגרות, יש ליתן משקל מכריע לרצונה שלא לפגוש באמה וכי אין כל ערך למפגשים שיקוימו בכפיה תחת איום בהטלת סנקציות על אביה. כל זאת בכפוף לקיום המפגשים אצל המתאמת ההורית, כפי שהוסכם ע”י הוריה של הנערה ומתוך תקווה כי יעלה בידי המומחית לסייע לנערה לפרוץ את החומה שבנתה בליבה, המונעת ממנה את קבלת חומה ואהבתה של אמה.

כנימוק להחלטתו השתמש השופט בסעיף 12 לאמנת זכויות הילד עליו חתומה מדינת ישראל הקובע כי “מדינות חברות יבטיחו לילד המסוגל לחוות דעה משלו את הזכות להביע דעה כזו בחופשיות בכל עניין הנוגע לו, תוך מתן משקל ראוי לדעותיו, בהתאם לגילו ולמידת בגרותו של הילד”.

השופט יעקב כהן קבע כי הוא משעה את הסדרי הראיה של הילדה ואמה בכפוף לשיתוף פעולה של הנערה ושל האב עם מומחית (מתאמת הורית).

השופט יעקב כהן לא הציג תסקיר פקידת סעד או חוות דעת מומחים נוספים, ולא נימק.

יש להצר על העובדה מדוע בחר השופט יעקב כהן לחשוף החלטה מעין זו ובאופן חלקי. כן לדוגמא איננו יודעים על הרקע של יחסי האמה והילדה ומדוע הילדה הפסיקה לראות את אמה, מי המליץ ומי החליט. השופט יעקב כהן אינו מציג תסקיר סעד ולו רק ללמוד על מדיניות משרד הרווחה במקרים מעין אלו, וחוות דעם המומחים השונים.

אולם יש להצר במיוחד על החלטתו החריגה של השופט יעקב כהן לפרסם החלטה זאת כביכול המציגה אוזן קשבת וכיבוד זכויות האזרח בעוד מאות ואלפים החלטות אחרות מתקבלות בבתי משפט אלו בדלתיים סגורות ללא ראיות ואינן מפורסמות, בענייני אימוץ, הוצאת קשישים וילדים בכפייה מביתם ועוד. מדוע יעקב כהן אינו מפרסם את שאר החלטותיו בענייני אימוץ, אפוטרופסות, הוצאת ילדים וקשישים מביתם?

יצוין השופט שמואל בוקובסקי עמיתו של יעקב כהן בבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון אשר נהג פעמים רבות בחוסר דעת, רשעות, וגאוותנות בדלתיים הסגורות של אותו אולם בו יושב יעקב כהן.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות