פנימיית קמר של משרד הרווחה ביישוב הבדואי לקיה בדרום – מסכת התעללויות בקטינים חסרי ישע

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-1Vd

למערכת הגיע מכתב של מדריכה, המתארת מסכת התעללויות בקטינים שהוצאו מביתם בכפיה, בטענה כי שהותם בביתם מסכנת אותם, אולם בפועל, הם חווים זוועות בפנימיית קמר של משרד הרווחה בישוב הבדואי לקיה. להלן תוכנו של הדיווח:

הייתה לי התלבטות גדולה לשלוח מכתב זה לנמענים, לבסוף מה שחיזק אותי הוא טובת החניכים אשר סובלים והנושא כבר לא נסבל ונהיה ‘שגרה’ בחיי החניכים בפנימייה, כאשר אין אוזן קשבת לצרכיהם ואין מי שיגן עליהם מפני מפלצות וחלאות אדם וצוות אשר מתעללים בהם פיזית , רגשית ונפשית. מזה תקופה צוות המדריכים ומנהל הפנימייה נוהגים בכל סוגי האלימות כלפי החניכים:

1. סגירת החניכים במקלטים כעונש.

2. הכאות החניכים והתעללות בחלק מהחניכים שמביניהם הכי סובלים: [השמות חסויים ושמורים במערכת] ועוד רשימה ארוכה של חניכים וחניכות אשר עוברים מסכת התעללויות יום-יומית.

3. בתאריך 19.11.13 נכלא החניך [השם חסוי ושמור במערכת] במקלט, כששלושה מדריכים מכים אותו במקלט. הצעקות של החניך נשמעו מכל חלון בפנימייה. שמות המדריכים שהיכו אותו במקלט: חאלד אבו גאבר, אחמד אבו כף, ואימן אבו שלודם. מנהל הפנימייה ידע כי החניך מוכה על ידי המדריכים ולא עשה מאום להפסיק את ההתעללות.

4.  מנהל הפנימייה השתמש באלימות פיזית, היכה והתעלל בחניך בשם ע’. אחד החניכים בשם א’ צילם את מנהל הפנימייה במכשיר הטלפון הנייד והצליח לברוח מהפנימייה וכשהגיעה הידיעה למנהל הפנימייה החניך אותר והטלפון הוחרם ונלקח ממנו.

5. להתעללות בחניכים מצטרפים חלק מנהגי הסעות הילדים שמסיעים את החוסים הלוך-ושוב לבית הספר. החניכים מדברים ביניהם שהנהגים מכים אותם כמו שקרה במקרה של החניך א’.

6. החניכים חיים בתנאים מחפירים. ציוד, ביגוד, ואוכל, גם כשנמצא לא מחולק לחניכים ומונח במחסנים כעונש לחניכים וזו התעללות שעוברת כל גבול.

7. תלונות הוגשו למשטרה בתחנת עיירות אבל הנושא נדחק ולא מטופל ע”י משטרת ישראל, וכל התיקים נסגרים ללא שום התערבות המשטרה. כך החניכים מופקרים לגורלים ונותרים עם כאב עז.

8. בתאריך 19.11.13 נמלטו שלוש חניכות וברחועקב התעללות פיזית ונפשית מהמדריכות.

9. ביום ראשון 17.11.13 שתי חניכות מקבוצת הבוגרות ממשפחת א’ הוכו באלימות קשה ע”י המדריכה נבין אגבאריה. חניכות התחננו בפני המדריכה והמנהל שיעזבו אותן. המנהל צפה באלימות המדריכה ולא התערב. קשה מאוד לתאר את המקרה. כתוצאה מהחבלות שנגרמו לחניכות, המדריכה הוצאה לחופשה כפויה בת יומיים, כדי למנוע ממנה עימות עם הורי החניכות.

10. ביום 20.11.13 הגיע אבא של ילדי א’ לביקור. לאב נודע כי ילדיו לא נמצאים בפנימייה. האב אמר כי אם הילדים לא יאותרו מיידית, הוא יפנה למשטרה. הילדים אותרו בשעת לילה מאוחרת כשמנהל הפנימייה משכנע את האב לא להגיש תלונה במשטרה.

11. משפחה אחרת של חניך בשם א’ הגיעה לפנימייה כדי לארוז את הציוד האישי ולהוציא את בנם לצמיתות מהפנימייה, לאור דיווחי הקטין על המכות וההתעללות שהוא עובר. המשפחה גורשה מחוץ לפנימייה.

12. בתאריך 19.12.13 הזמין מנהל הפנימייה את המדריך איימן אבו שלדם לשיחה והציע לו להתפטר מהעבודה והוא לא ידווח לרשויות נגדו על האלימות והמכות שהיכה את החניך ח’.  על גופו של החניך נותרו סימני אלימות במשך כשבוע ימים, והחניך לא קיבל טיפול רפואי בחבלות שנגרמו לו, והאלימות לא דווחה לרשויות ולא לגורמי רווחה.

13. בתאריך 17.12.13 מנהל הפנימייה תפס את ידי החניך א’ מאחורי גבו והיכה אותו. האבא של החניך הגיע לפנימייה והזהיר את המנהל על מעשיו. המנהל הבטיח שזה לא יחזור וביקש מהאב לא להתלונן במשטרה.

14. בתאריך 26.12.13 מספר חניכים יצאו לחופשה של יומיים. מחצית מהם לא חזרו לפנימייה. רוב החניכים שלא חזרו סבלו מאלימות קשה מצוות המדריכים.

15. בתאריך 9.01.14 חניך בשם א’ ברח בשעות היום לכיוון תחנת המשטרה על מנת לדווח על התעללות מנהל הפנימיה בו, אך מנהל הפנימייה הורה למדריכים לרוץ אחריו, להחזיר אותו ולמנוע ממנו להגיע למשטרה.

16. בתאריך  13.1.14 אותו חניך א’ ברח מהפנימייה למשך 4 שעות. החניך אותר על ידי תושבי המקום בוואדי.

17. שלושה חניכים ממשפ’ א’ חזרו לפנימייה בתאריך 12.1.14 לאחר ששבו מחופשה אליה יצאו בתאריך 26.12.13. משפחתם מסרה שהילדים מתלוננים על אלימות והתעללות בהם, ובגלל זה לא חזרו בזמן ורק לאחר שההורים שכנעו את הילדים לחזור הם שבו.

18. שני המדריכים אבו סוילם ואבו עבייד עזבו את העבודה ועזבו את הילדים באמצע שעות העבודה ללא השגחה וללא טיפול והדרכה ולא חזרו לעבודה.

19. צוות המדריכים המועסק בפנימייה הוא צוות ללא השכלה ובמקרה הטוב מדובר במדריך אחד או שניים עם תעודת בגרות חלקית.

20. מעילת כספי המדינה ודיווחים כוזבים למשרד הרווחה ולגורמים ממשלתיים אחרים על מספר חניכים ששוהים בפנימייה, כאשר בפועל אינו קיים מספר זה, על מנת לקבל תקציב מנופח ומלא. פעמים רבות חניכים יוצאים לחופשה ומסרבים לחזור במשך ימים ארוכים אך ההנהלה מדווחת על שהות החניכים.

21. החניכים סובלים השפלות וקללות מהצוות שאמור להיות בשבלים עוגן שישמור עליהם, אשר ברובו מועסק על פי קשרים אישיים עם המנהל והעמותה וברובו לא מוכשר לתפקד כמדריכים.

22. בתאריך 28.1.14 – חניכים מקבוצת הבוגרים התפרצו לעבר מרפסות הבית שהם שוהים בו. הם כעסו על שהמנהל החרים טלפונים ניידים, מנע מהם יציאה לחצר, מנע מהם דמי כיס כעונש. החניכים זרקו לעבר הולכי רגל ושכני הפנימייה חפצים שונים, ואז התפרצה קטטה והחלה זריקת דברים משני הצדדים. חלונות המרפסת נופצו והחניכים נמצאו בסיכון ממשי .

חלק גדול מהאירועים ניתן לראות במצלמות האבטחה שיש בפנימייה.

אני יודעת שהדברים מאוד קשים אבל החניכים מפוחדים ומאויימים על ידי מנהל הפנימייה והצוות.

אנא הצילו אותם ושימו סוף לסבלם. החניכים צועקים כבר לכל עזרה ולא בוטחים באף אחד.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות