הישאם אבו שחאדה שופט שלום רמלה פסל חיפוש שבוצע ללא נוכחות 2 עדים כקבוע בצו ופסל ההודייה במשטרה ת”פ 46745-10-10

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-2iz

פסק דין מעולה של השופט הישאם אבו שחאדה מבית משפט השלום ברמלה, פסל צו חיפוש עקב העדר שני עדים שאינם שוטרים או פקחים, כפי שנקבע בצו החיפוש.

כנגד מוחמד ריאן הוגש כתב אישום על החזקת ציפור בר מוגנת, חיוואי, בחצר ביתו שבכפר ברא.

לטענת ריאן, הוא מצא את החיוואי בתוך חצר הבית ומתוך חסד ורחמים סיפק לו מזון, וזאת כפי שגם בני משפחה אחרים ראו את החיוואי בחצר ונתנו לו מזון. הציפור לא הושמה בכלוב והיתה חופשיה לעזוב את המקום בכל עת.

פקחים של רשות הטבע והגנים ירושלים ביצעו חיפוש בלתי חוקי,  ללא נוכחות שני עדים שאינם שוטרים או פקחים ולא טרחו לחקור בני משפחה על החזקת החיוואי.

השופט אבו שחאדה בחר לזכות את ריאן דוווקא בגלל שהחיפוש בוצע ללא שני עדים והשפעת פגם זה בחיפוש על קבילות הראיה שנתפסה במסגרת אותו חיפוש, קרי החיוואי.

לפיכך הראייה שנתפשה, הציפור, פסולה כראייה. רשות הטבע והגנים ניסתה להתחכם וטענה שאולי הציפור פסולה כראייה, אבל הנאשם הודה במשטרה שהוא האכיל אותה, ולכן ההודייה לא נפסלת.  השופט אבו שחאדה פסל גם את ההודייה, שכן ההודייה איננה עומדת בפני עצמה. גם בפסק דין בן חיים, שהיא ההלכה מצוטטת בנושא פסילת ראיות עקב חיפוש שלא כדין, נפסלה סכין בעקבות החיפוש הלא חוקי, למרות שבמשטרה בן חייים הודה בהחזקתה.  בהלכת בן חיים, נפסלו גם הראייה החפצית, הסכין, וגם ההודייה על החזקת הסכין, (בית המשפט לא התייחס ספציפית להודייה), ולכן אין מניעה גם פה לפסול גם את הראייה וגם את ההודייה.

הכרעת דין השופט הישאם אבו שחאדה ת”פ 46745-10-10 ברשות הטבע והגנים ירושלים נ’ מוחמד ריאן – פסילת צו חיפוש שלא כדין – קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות