“עובד סוציאלי מתוגמל כספית על כל ילד המוצא מרשות הוריו”, כך לדברי השר יצחק הרצוג בתשובה לשאילתא 806 שהוגשה ליו”ר הכנסת

Spread the love

ביום י”ז באדר תש”ע (3 במרץ 2010) שאלה חברת הכנסת ד”ר מרינה סולודקין את שר “הרווחה” בוז’י הרצוג: נודע לי שעובדי הרווחה מקבלים תגמולים מיוחדים על גיוס משפחות אומנה עבור ילדים שהוצאו מבית הוריהם.

רצוני לשאול:

 1. האם נכון הדבר? אם כן –

 2. מה הוא ההיגיון מאחורי החלטה זאת?

חבר הכנסת יצחק הרצוג – שר “הרווחה” – התחמק ממתן תשובה ישירה לשאילתא שנשאלה,  והעדיף להשיב על מה שלא נשאל, מתוך מגמה להסית את העיקר ולהתמקד בטפל – בדיוק כמו העובדים הסוציאליים. שימת הלב למניפולציה חסרת הבסיס בדין, ותגובתו המכפישה את ההורים של השר בוז’י הרצוג.

תשובת שר הרווחה והשירותים החברתיים יצחק הרצוג :

ההחלטה על השמת ילדים במסגרות חוץ ביתיות מתקבלת על ידי גורמים מקצועיים ברשויות הרווחה בהתבסס על שיקולים מקצועיים גרידא. ההחלטה על מענה חוץ ביתי נעשית לאחר מיצוי מכלול התכניות הטיפוליות המגוונות הקיימות במסגרת שירותי הרווחה בקהילה. חשוב להדגיש, כי מדובר בילדים שכתוצאה מחוויות פוגעניות שונות במשפחתם, הכוללות אלימות מינית, פיזית, התעללות והזנחה קשה, מחליטים על הוצאתם מביתם לצורך הגנה על שלומם. יובהר כי זהו הפתרון הטוב ביותר במסגרת הנסיבות הקיימות.

לאור המצב המתואר ועל מנת להגדיל את מספר המשפחות המתאימות לשמש משפחות אומנה, מתגמלות חלק מהעמותות את העובדים הסוציאליים המועסקים על ידם כמנחי אומנה על גיוס משפחות. בכך למעשה, מתאפשר לתת לילדים שכבר הוחלט לגביהם על השמה חוץ ביתית את המענה האופטימאלי להתפתחותם בנסיבות הקיימות.

המשרד מפקח על איכותן של המשפחות המגויסות ונותן דגש על קיום ההסכם עם עמותות האומנה ואינו נוטה להתערב באופן גיוס המשפחות ובכל הנוגע לתשלום השכר לעובדי העמותה. משרד הרווחה והשירותים החברתיים שם לנגד עיניו את טובת הילדים המושמים במסגרות אומנה על מנת שיקבלו את המענים באיכות הטובה ביותר להבטחת שלומם עתידם ורווחתם.

ההורים מתויגים באופן מידי על ידי העובדים הסוציאליים “כהורים מתעללים ומזניחים”, בעוד שבפועל התיוג נועד אך ורק לצורך תגמול כספי של אותו עובד סוציאלי המתייג, כשאין לעובד הסוציאלי בדל ראיה בהכפשות השווא שלו נגד ההורים.

להורים לא ניתן פתחון פה, ולא רק שקולם איננו נשמע, נגד אותם הורים “מתעללים” לכאורה לא מוגש כתב אישום. ילדיהם נחטפו לצורך העשרת כיסם הפרטי של העובדים הסוציאליים.

ביום שלישי 15/6/10, תתקיים השדולה למניעת הוצאת ילדים בכפיה מביתם בחסות ד”ר מרינה סולודקין, בכנסת ישראל, שעה 18:00 אולם “נגב”.

מסמך שלי יחימוביץ מיום 14/11/2007 שאילתה לשר הרווחה – הוצאת ילדים מהבית בצווי בית משפט, משרד הרווחה מתקן את תגובתו, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

2 thoughts on ““עובד סוציאלי מתוגמל כספית על כל ילד המוצא מרשות הוריו”, כך לדברי השר יצחק הרצוג בתשובה לשאילתא 806 שהוגשה ליו”ר הכנסת

  1. ללורי היקרה הצילומים לא כל כך ברורים האם אפשר לצלם כדי שאוכל לקרוא
    אני אשמח להצטרף ולהגיע לפגישה וקוראת לגברים להגיע
    לפגישה כי זה בדמנו דרור וחבריו .

    לורי את אמא אמיצה ומגיע לך לראות ולקבל זכויות כמו האקס העבריין שהשופט אוהב
    היי חזקה אמא נמרה .
    בעזרת השם שתצליחי אמן .

    1. לא זכור לי שאשתי חזרה עם בונוס במשכורת מהעירייה מישהו מעוות את הדברים .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות