השופט רפי ארניה שלום ראשל”צ: המדינה תשלם 700,000 ש”ח לעובד מדינה לשעבר ת.א. 43836-12-10

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-2nF

השופט רפי ארניה פסק כי המדינה תשלם 700,000 שקל לחמי נחמיה דורון, בשל הדחתו בשנת 2009 מתפקיד יו”ר הוועדה ממונה לצורך מילוי תפקידי ראש עירייה ומועצת חבריה בטייבה.

חמי-נחמיה דורון מונה בספטמבר 2008 בידי שר הפנים דאז, מאיר שטרית, אשר הבטיח לו שימלא את התפקיד לפחות עד הבחירות המוניציפליות בשנת 2013. דורון, שהיה אז בעלי סוכנות ביטוח, מכר אותה עם כניסתו לתפקיד. ואולם, כעבור 13 חודשים בלבד, כאשר אלי ישי כיהן כשר, החליט משרד הפנים להעבירו מתפקידו, בשל חילוקי דעות קשים עם הנאמן בהקפאת ההליכים של העירייה, עו”ד אבנר כהן.

דורון טען לנזקים של 2.2 מיליון שקל, אך משיקולי אגרה העמיד את תביעתו על מיליון שקל.

השופט רפי ארניה קיבל את טענתו של דורון, לפיה דבריו של שטרית בנוגע לאורך כהונתו היוו הבטחה שלטונית, ודחה את עמדת המדינה לפיה שטרית לא היה מוסמך לתת הבטחה כזו.

האינטרס הציבורי מחייב שמינוי לתפקיד כזה יהיה על בסיס ענייני בלבד ולא על בסיס פוליטי, כפי שעשה שטרית – שהעניק אותו לחבר מפלגת שינוי, מדגיש ארניה.

מי שטוען שהשר חרג מסמכותו, ממשיך ארניה, נושא בנטל כבד של הוכחת טענתו – ומוטב היה אילו המדינה הייתה נמנעת מהעלאת טענה זו. שטרית הבין היטב את חשיבותו של מילוי התפקיד ברצף, ולכן הבטיח לדורון שימלא אותו עד הבחירות של 2013.

בשל החיכוכים בין דורון לנאמן העירייה עו”ד אבנר כהן לא ניתן היה לאכוף את ההבטחה, ולכן גם דחה בג”ץ את עתירתו של דורון נגד הדחתו, אך הוא זכאי לפיצוי במישור האזרחי.

עוד טענה המדינה, כי דורון היה צריך לדעת שאין תוקף להבטחה כזו כאשר היא ניתנת בעל פה. השופט רפי ארניה הגדיר טענה זו כ

“דברים מקוממים ממש. אין המדובר בהסכם פוליטי, אשר כידוע לכל אינו אכיף. המדובר בהבטחה שניתנה על-ידי שר בישראל, בעל זכויות רבות וניסיון רב, אשר קרא לתובע לדגל, בהציגו את התפקיד המקצועי כמשימה לאומית של ממש”.

אין לבוא בטענות לדורון, שהסתמך על הבטחה של שר, הוסיף השופט.

השופט ארניה קבע, כי נזקיו של דורון ממכירת סוכנות הביטוח ואובדן המשכורת ממנה מסתכמים ב-645,000 שקל. הוא חייב את המדינה גם לשלם לו הוצאות בסך 60,000 שקל. את דורון ייצג עו”ד עופר שפיר, ואת המדינה ייצג עו”ד טל זרקו.

השופט רפי ארניה בימ”ש שלום ראשל”צ – המדינה תשלם 700,000 ש”ח לעובד מדינה לשעבר – ת.א. 43836-12-10, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות