תובעת מיליונים ממשרד הרווחה ומכון סאמיט שירותי אומנה: “לא האמנתם שמשפחת האומנה מתעללת בי”

Spread the love

תושייתה של ילדה בת 12, שנמסרה למשפחת אומנה, שמה קץ להתעללות: היא תעדה את האומן פוגע בה מינית. עכשיו היא תובעת את רשויות הרווחה ומכון סאמיט לאומנה.

תביעה יוצאת דופן הוגשה אתמול לבית הדין המחוזי בתל אביב. נערה בת 17 תובעת ממשרד הרווחה ומ”מכון סאמיט שירותי אומנה” יותר מ- 14 מיליון שקל בטענה שסרבו להאמין לתלונתה כי האב האומן שלה מתעלל בה מינית, והפקירה אותה חודשים ארוכים במשפחת האומנה, תחת מרותו ונתונה לפגיעתו.

רק תושייתה של שיר (שם בדוי), שהייתה אז רק בת 12, חילצה אותה מגורלה: מן התביעה עולה כי בעזרת הטלפון הסלולרי שלה היא תיעדה את האומן בעת מעשיו – וכך הובילה להרשעתו.
שיר גדלה עם אביה עד שהוחלט כי הוא בלתי כשיר לגדלה, והיא הוצאה מחזקתו. בגיל שש היא הועברה ממקום למקום, וכשהייתה בת 11 נמצאה לה סוף סוף משפחת אומנה. מתביעת הנזיקין שהגישה אתמול באמצעות עורכת דינה, רוני אלוני סדובניק, עולה כי הבית שנמצא לה הפך עד מהרה לסיוט עבורה.
“כמה חודשים אחרי שהגעתי למשפחת האומנה האב התחיל לגעת בי ולא במובן הטוב”, היא סיפרה לעו”ד אלוני סדובניק.

מן התביעה עולה כי הנגיעות של האומן הלכו ותכפו, הלכו והסלימו.

שיר, לטענת התביעה, ניסתה לדווח על התקיפות המיניות אך נתקלה בחומות של הכחשה.

“בצר לה, כתבה הנערה על מקרי ההתעללות ביומנה ודאגה שאם האומנה תקרא זאת מתוך ציפייה שתעזור לה”, כותבת עו”ד אלוני סדובניק בתביעה.
“האם פנתה לעובדת הסוציאלית אך טענה שהילדה משקרת וממציאה האשמות שווא”.

מכתב התביעה עולה ששירותי הרווחה החליטו שלא להאמין לילדה והיא הושארה בבית המשפחה האומנת.

“במעשה זה התרשלה שלוחת הנתבעת (משרד הרווחה) בביצוע עבודתה וכלאה בפועל את הקטינה לחודשים רבים במרחב שבו המשיכה להיפגע מינית – זאת בשעה שיכלה למנוע את המשך המעשים”, נכתב בתביעה.

שיר נשארה בבית ומצבה הורע. “לאחר שהמעשים תכפו עלה במוח הילדה רעיון: “היא צילמה במצלמת וידיאו שבטלפון שלה צילומים מרשיעים של האב במעשיו”, נכתב בתביעה. “הוא אפילו לא ראה שיש לי טלפון ביד. לבשתי קפוצ’ון והחבאתי את הטלפון בשרוול. גם כשהוא משך אותי אליו המשכתי לצלם”, סיפרה. תיעוד מעשי ההתעללות הובילו להרחקתה המיידית של שיר מהבית הפוגע ולהרשעת האב.
בתביעה מציינת עו”ד אלוני סדובניק שמשרד הרווחה ומכון סאמיט איפשרו במחדליהם את הפגיעה המינית בילדה, סירבו לבדוק את תלונתה כשדיווחה על כך וכך הסבו לה נזקים רבים. בין היתר מבקשת התובעת פיצוי עבור כל אחד ממקרי התקיפה המינית בסך 11 מיליון ש”ח, ופיצוי בגין כליאת שווא בכוח במשך שלוש שנים באומנה לא ראויה בתנאים מחפירים – 3 מיליון ש”ח.
“מדובר בילדה בעלת אומץ ויוזמה שלא הסכימה להיכנע לגורל שייעדה לה הרווחה ובחוש הישרדותה הגתה את הרעיון לצלם את האומן תוך כדי מעשיו”, אומרת עו”ד אלוני סדובניק. “אלמלא כן סביר להניח שהיתה ממשיכה להיפגע עוד שנים רבות”.

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה: “המשפחה עמדה בקריטריונים לשמש כמשפחת אומנה. אנו עושים מאמצים מקצועיים גדולים בבדיקת המשפחות והן בליווי המקצועי. כיוון שמדובר בקטינה מטעמי חיסיון איננו יכולים לפרט מעבר לכך. לכשתגיע אלינו התביעה נגיב בבית המשפט”.

תגובת מכון סאמיט: “מכון סאמיט מטפל ב- 10 השנים האחרונות באלפי ילדים בסיכון ומאתר עבורם משפחות אומנה, במטרה להעניק להם בית חם ותקווה לעתיד, וזאת בהצלחה רבה כפי שיכולים להעיד ילדים רבים אשר חלקם כבר בגרו להיות אזרחים התורמים ומשולבים בחברה. אנו מצרים על המקרה הנוכחי, החריג, שנדון בעבר בביהמ”ש. מפאת חסיונה של הקטינה לא נוכל להתייחס לטענות העולות בכתבה. כתב התביעה המדובר טרם נמסר למכון סאמיט, אך בדיקה מקדמית מעלה כי לטענות אלו אין יסוד, וממילא המקום לבררן הוא בבית המשפט ולא בדפי העיתון. מכון סאמיט, עובדיו והמשפחות המסורות, עושים עבודת קודש למען ילדים הנמצאים במצב מורכב ביותר, ואנו ממשיכים לעשות את העבודה החשובה גם בימים אלו במלוא המקצועיות.

[youtube=http://youtu.be/QP95tKMRzvw]
Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות