הפרקליטות סגרה את רוב התיקים נגד המתעללים בחוסים במוסד הסיעודי נווה יעקב

Spread the love
75 מנהלים, רופאים, אחיות וחברי צוות אחרים נחקרו בפרשה שהביאה לסגירת המוסד “נווה יעקב”. כעת הודיעה הפרקליטות שיוגשו אישומים ספורים בלבד נגד עובדי כוח עזר

פרשת ההתעללות בחוסים במוסד הסיעודי “נווה יעקב” בפתח תקווה עומדת להסתיים בקול ענות חלושה: פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום (ג’) על סגירת התיק נגד מרבית החשודים מבין העשרות שנחקרו בחשד להתעללות, אי דיווח והזנחת מטופלים. הנימוק הוא היעדר ראיות מספיקות, והמשמעות היא שכתבי אישום יוגשו רק נגד מספר מצומצם של עובדים ששימשו כוח עזר במוסד, וגם זאת בכפוף לשימוע.

שי ניצן פרקליט סגר את התיקים נגד המתעללים בחוסים המסכנים בנווה יעקב
שי ניצן פרקליט סגר את התיקים נגד המתעללים בחוסים המסכנים בנווה יעקב

 באוקטובר 2012 התפרסמו החשדות להתעללות חמורה ב”נווה יעקב”, מוסד פרטי שאכלס כ-160 חוסים הלוקים במחלות ובפיגור שכלי. 75 מבין כ-100 עובדי ההוסטל, בהם מנהלי המוסד, רופאים, אחיות וצוות הסיעוד, עוכבו לחקירה בחשד להתעללות פיזית, מינית ונפשית במאושפזים. במקרים מסוימים, נטען, גרמו התקיפות לאשפוז החוסים בבית חולים. בעקבות החקירה נסגר המוסד.

לדברי הפרקליטות, בתיק זה קיימה המשטרה חקירה יסודית ומקיפה שבמסגרתה נגבו עדויות מהחוסים עצמם ומהצוות הרפואי. בעקבות השלמות חקירה נגבו עדויות גם מהגורמים הרגולטוריים במשרד הבריאות ובמשרד הרווחה.

אף שהחקירה הובילה לחשיפה של תופעה קשה באופן ניהול המוסד, לא היה די בראיות שהושגו בכדי להגיש כתבי אישום ברוב המקרים.

בפרקליטות הדגישו היום כי “הטיפול במקרה מורכב זה נעשה בשילוב ידיים של משטרת ישראל, משרד הבריאות, משרד הרווחה והפרקליטות האזרחית והפלילית. במישור המנהלי, המוסד ‘נווה יעקב’ נסגר ונמצאו לחוסים מוסדות חלופיים.

“מערכת אכיפת החוק רואה ערך עליון בהגנה על חוסים, המהווים אוכלוסייה חלשה בחברה, ותמשיך לפעול להגנתם ולנקוט מלוא האמצעים המצויים ברשותה, בכלל זה הגשת כתבי אישום פליליים במקום שבו ימצאו די ראיות לאישום פלילי”.

[youtube=http://youtu.be/BMgwHUPBOGA]

עדויות חוסים על התעללות במוסד נווה יעקב פתח תקוה

[youtube=http://youtu.be/8etLaZfRyT0]

מוסד לפגועי נפש נווה יעקב פתח תקוה – התעללות ללא רחמים

[youtube=http://youtu.be/x7o6a0fmm1Y]

קישורים:

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות